Sturla Berg Johansen: Hasj er et av dem farligste stoffene
Skrevet 17 oktober 2007 - 13:59
og som Arild Knutsen sier hva kvalifiserer han til å være ekspert på området, Sturla har ingen vitenskapelig utdannelse eller noen form for belegg for noen av det han uttaler seg om ?
er det bare meg eller er det flere av dere her inne som ser dere lei av såkalte eksperters uvitenhet.
tidligere har skeptikere uttalt også at Cannabis reduserer Hjernemasse,
noe som i senere tid er vitenskapelig tilbakevist, disse påstandene er jo produsert med stort kreativt spillerom og kan vi ikke for engang skyld få en ordentlig gjennom gang som en gang for alle slår fast at cannabis ikke er et rusmiddel som hører hjemme i b-klassen sammen med amfetamin.
jeg vet at det finnes tonnevis av forsknings rapporter som peker på at cannabis ikke er så farlig som FN forbudets disipler vil ha det til, men dem er jo hellig overbevist, blir jo som å overbevise kjell magne bondevik om at gud ikke finnes ^^ for dem vil jo aldri høre etter ?
Skrevet 17 oktober 2007 - 16:16
Skrevet 17 oktober 2007 - 16:43
Skrevet 17 oktober 2007 - 21:29
Sturla berg
Husk å minne han på at å smøre trynet inn i kaviar er bra euforisk og ganske digg!
Dette innlegget har blitt redigert av Espen: 17 oktober 2007 - 21:34
Skrevet 18 oktober 2007 - 01:14
Espen skrev 17 Oct 2007, 22:29:
Sturla berg
Husk å minne han på at å smøre trynet inn i kaviar er bra euforisk og ganske digg!
befriende å se at så mange deler mitt synspunkt :redeyes:
Skrevet 15 november 2007 - 20:04
Skrevet 10 september 2008 - 20:31
Skrevet 13 september 2008 - 09:53
Sitat
Det er snodig å se hvordan formen hans varierer fra program til program...
Skrevet 10 oktober 2008 - 09:55
Dette innlegget har blitt redigert av jonasboj: 10 oktober 2008 - 09:56
Skrevet 10 oktober 2008 - 12:12
Skrevet 10 oktober 2008 - 13:34
Skrevet 10 oktober 2008 - 14:53
Marble skrev 10 Oct 2008, 14:34:
Joda, ytringsfriheten gjelder selvfølgelig for alle. Derfor har jeg min fulle rett til å kalle ham en ussel sviker.
Jeg mener forresten ikke at han sviker noen andre enn seg selv med holdningene sine. Ved å legge skylden på selve rusmiddelet for problemene sine fraskriver han seg ansvar og viser at han ikke innser at rusmisbruk ikke er en sykdom, men et symptom. Det er som å sitte i en båt uten bunnplugg og øse for harde livet mens man forbanner det helvetes vannet som bare fosser inn istedetfor å sette i bunnpluggen og faktisk løse årsaken til problemet.
Skrevet 10 oktober 2008 - 15:05
Marble skrev 10 Oct 2008, 14:34:
Det blir ikke merkbart mindre narkotika i fengslene fordi om sikkerheten og kontrollene økes. Selv i USA's mest sikre fengsler er narkotika tilgjengelig.
Den eneste forskjellen er at prisen på stoffet går opp og folk setter seg i stor narkogjeld de må betale tilbake når de kommer ut. Sånn sett vanskeliggjør økte kontrolltiltak, rehabiliteringen av rusmissbrukere siden de må ty til kriminalitet når de kommer ut for å betale gjelden. Når de i tilegg forbyr sprøyter i fengselet (og ikke samtidig hindrer tilgang på stoff), blir deling av sprøyter utbredt med all den smitten dette innebærer (HIV, hepatitt osv).
Sånn sett bidrar Sturla Berg sin tysting til at rusmissbrukere som må sone pådrar seg mer narkogjeld og potensielt sett HIV/AIDS. Med andre ord er han indirekte skyld i at folk blir trykket lengre ned i dritten.
Håper jeg ikke pådrar meg moderators vrede ved så sterke karrakteristikker, men dette er tross alt en offentlig person som ikke synes å være registrert på Norcan. Hvis det er et problem, så rediger av hjertens lyst.
Sturla er **** og han kan dra til helvete med sine korttenkte mediautspill. Han gjør bare ting verre ved å leke angrende narkobruker. Den verste typen idiot er den som tror han hjelper andre mens han faktisk hverken har innsikt i seg selv eller andre. Når han lar seg bruke som et talerør for forbudssiden med løgner som "Hasj er et av dem farligste stoffene" for å slippe billigere unna, så mister jeg all respekt for mannen.
Han har helt tydelig ikke innsikt i sitt tidligere handlingsmønstere/avhengighet eller hvorfor andre sliter med avhengighet.
Skrevet 10 oktober 2008 - 16:15
i norske medier er for meg fullstendig uforståelig. Han har jo ikke forstått en dritt.
Skrevet 10 oktober 2008 - 16:51
Skrevet 10 oktober 2008 - 17:36
Marble skrev 10 Oct 2008, 17:51:
Det har blitt vanskeligere (ergo dyrere) pga økt kontroll, men det er fortsatt knark tilgjengelig for de som er desperate nok til å betale prisen. Dette rammer kun de som er fysisk avhengig av stoff (de syke). De som kun bruker, kan godt ta seg en nykterhetsperiode hvis de sitter inne, men det er de som virkelig har et problem som blir skadelidende her.
Jeg synes faktisk ikke at jeg tar i nok.
Hvis alle de som trengte/ville det, hadde fått LAR eller annen nedtrappings-/vedlikeholds-behandling så hadde problemet blitt mindre. Men virkeligheten for mange idag er "cold turkey" eller grovt overpriset stoff som blir smuglet inn. Suget deres blir ikke mindre av at piggtrådgjerdet gjøres høyere. Fengsel er ikke et egnet behandlingsmiljø for rusmissbrukere.
Det er lissom ikke cannabis og sånt som er mest problematisk i fengsel, det er de stoffene man blir fysisk avhengig av som er problemet.
Dette innlegget har blitt redigert av Demonslayer: 10 oktober 2008 - 19:56
Skrevet 10 oktober 2008 - 20:58
Skrevet 10 oktober 2008 - 23:58
Husker foreldrene mine var på foredrag med han når de var med i Foreningen mot Stoffmisbruk (grunnet min fortid) og de falt pladask for han fyren der.
Han har vel innsett at han kan tjene kroner på å leke gammel narkis, og fly rundt og snakke som han tror han har så mye erfaring, og tro han er ett overmenneske siden han har greid og skjerpe seg med tyngre stoffer.
SORRY STUKA STURLA; du er IKKE den eneste i verden som har greid dette...... Er faktisk tusenvis som har greid det før deg---- Kan noen fortelle han det?
Mvh "gammal knarkar" som har skjerpa seg
Skrevet 11 oktober 2008 - 00:07
Demonslayer skrev 10 Oct 2008, 16:05:
Den eneste forskjellen er at prisen på stoffet går opp og folk setter seg i stor narkogjeld de må betale tilbake når de kommer ut. Sånn sett vanskeliggjør økte kontrolltiltak, rehabiliteringen av rusmissbrukere siden de må ty til kriminalitet når de kommer ut for å betale gjelden. Når de i tilegg forbyr sprøyter i fengselet (og ikke samtidig hindrer tilgang på stoff), blir deling av sprøyter utbredt med all den smitten dette innebærer (HIV, hepatitt osv).
Sånn sett bidrar Sturla Berg sin tysting til at rusmissbrukere som må sone pådrar seg mer narkogjeld og potensielt sett HIV/AIDS. Med andre ord er han indirekte skyld i at folk blir trykket lengre ned i dritten.
Håper jeg ikke pådrar meg moderators vrede ved så sterke karrakteristikker, men dette er tross alt en offentlig person som ikke synes å være registrert på Norcan. Hvis det er et problem, så rediger av hjertens lyst.
Sturla er **** og han kan dra til helvete med sine korttenkte mediautspill. Han gjør bare ting verre ved å leke angrende narkobruker. Den verste typen idiot er den som tror han hjelper andre mens han faktisk hverken har innsikt i seg selv eller andre. Når han lar seg bruke som et talerør for forbudssiden med løgner som "Hasj er et av dem farligste stoffene" for å slippe billigere unna, så mister jeg all respekt for mannen.
Han har helt tydelig ikke innsikt i sitt tidligere handlingsmønstere/avhengighet eller hvorfor andre sliter med avhengighet.
Demonslayer, er så enig som det går ann og få blitt! CRED til DEG!!! Har ALDRI likt trynet på stuka sturla.... (Han fortjener ikke stor bokstav i navnet sitt engang,,,)
Skrevet 24 oktober 2008 - 22:53

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp