Side 1 av 1
Nok engang -1 new messages
Skrevet 23 august 2007 - 11:10
Tar hånd om det nå, Bing! Beklager bug'en, den blir rettet i neste forumsoppdatering...
Skrevet 23 august 2007 - 13:19
heilt åkei, blir bare litt bekymra for at jeg ikke får pm jeg skal få osv ;)
Skrevet 11 september 2007 - 22:35
hihi. noe skal man nå henge seg opp i ;) Jeg hadde engang -1 new messages. Så plutselig en annen dag hadde jeg fått masse PM`er jeg hadde slettet for kjempe lenge siden tilbake i innboksen min. Slettet de på nytt og har ikke sett noe særlig til de.
men slike ting får meg til å tenke... taes det backup av PM? eller lagres det i en eller annen cache-greie som gjør at de ligger i historikken til IP-board og dermed kan gjennopplives dersom noen vil snoke?
annoying-bob :)
men slike ting får meg til å tenke... taes det backup av PM? eller lagres det i en eller annen cache-greie som gjør at de ligger i historikken til IP-board og dermed kan gjennopplives dersom noen vil snoke?
annoying-bob :)
Dette innlegget har blitt redigert av BobOlsen: 11 september 2007 - 22:37
Skrevet 11 september 2007 - 23:07
Merkelig, Bob... Vi har vanligvis hatt en rutine på å kjøre backups i tilfelle noe skjer, og dette inkluderer også PM-databasen. Filene lastes ned komprimert og lagres på PC'en. Knut var dén av oss som var flinkest til å ta backup, men samtlige av disse filene falt dessverre i ovnen, slo seg, og ble ødelagt av flammene. Vi vet ikke hvordan det skjedde, plutselig var de bare borte....... I ettertid tror jeg det har det vært labert med backups.
Jeg kan ikke huske at backupfilene har blitt importert inn igjen siden oppgraderingen i fjor sommer, så hvis dette var under den tiden, så har det en logisk forklaring. PM'er legges ikke i cache'n, det er kun forumsdesignet og diverse statisk forumsdata for å slippe unødvendige SQL-operasjoner. Dette gjør at forumet lastes raskere, og serveren ikke går på en overload-smell. Cache'n tømmes regelmessig også, så det er umulig at noe sånt kan ha vært årsaken.
Er det flere som har opplevd dette? I såfall er det noe vi bør undersøke nærmere. Når du sletter PM'er, slettes radene i databasen, og det vil ikke lengere være noen mulighet for å gjenopprette disse med mindre vi har importert dataene på nytt... Det tror jeg som sagt ikke har skjedd, men kan naturligvis ikke garantere for hva de andre i administrasjonen har gjort.
Jeg skal gå gjennom og ordne de feilene som er rapportert i postene over, det er en tellefeil i forumssystemet som forårsaker at dere plutselig får beskjed om meldinger i minus.
Jeg kan ikke huske at backupfilene har blitt importert inn igjen siden oppgraderingen i fjor sommer, så hvis dette var under den tiden, så har det en logisk forklaring. PM'er legges ikke i cache'n, det er kun forumsdesignet og diverse statisk forumsdata for å slippe unødvendige SQL-operasjoner. Dette gjør at forumet lastes raskere, og serveren ikke går på en overload-smell. Cache'n tømmes regelmessig også, så det er umulig at noe sånt kan ha vært årsaken.
Er det flere som har opplevd dette? I såfall er det noe vi bør undersøke nærmere. Når du sletter PM'er, slettes radene i databasen, og det vil ikke lengere være noen mulighet for å gjenopprette disse med mindre vi har importert dataene på nytt... Det tror jeg som sagt ikke har skjedd, men kan naturligvis ikke garantere for hva de andre i administrasjonen har gjort.
Jeg skal gå gjennom og ordne de feilene som er rapportert i postene over, det er en tellefeil i forumssystemet som forårsaker at dere plutselig får beskjed om meldinger i minus.
Skrevet 11 september 2007 - 23:16
BK: Feilen jeg snakker om opplevde jeg ganske nylig. Ca 1-2 måneder siden....
tenkte bare... "oh well jeg får vel slette de igjen da :)"
eventuellt 3mnd for å være helt bombesikker på tiden ;)
tenkte bare... "oh well jeg får vel slette de igjen da :)"
eventuellt 3mnd for å være helt bombesikker på tiden ;)
Dette innlegget har blitt redigert av BobOlsen: 11 september 2007 - 23:18
Del dette emnet:
Side 1 av 1

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp