Norsk Cannabisforum: CannabisIndoor DVD Available!!! - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2

CannabisIndoor DVD Available!!! This is the first instructional film

#1 Gjest: Cannabisindooruk

• Gruppe: Gjester

Skrevet 21 april 2005 - 14:26

:red: Hello Norwegian frinds,
We are happy to announce that the new version of the famous spanish DVD
CannabisIndoor is now available. The first DVD, which features four
hours of footage of indoor cultivation. Many important people from all
over the world have contributed to the film. The DVD is a true
representation of the needs of cannabis growers. NO CENSORED! You will see huge buds as you never seen before, everything VERY EXPLICIT. This is the first
instructional film of its kind to be produced on a worldwide scale.
The dialogue is recorded in the original language [english, Germany,
French, Euskara and Spanish],.This DVD is really amazing(4 hours!)and
totally profesional. It covers everything of the indoor growing (organic
and hydro), plus hash extraction techniques, visits to several growers,
interviews and documents with the most famous cannabis caracters and
companies ( sensi seeds, general hydroponics, , jorge
cervantes, Bernanrd rapaz, etc, etc).

These are the chapters description:

Introduction Chapter . INTERWIEVS:
Ben Dronkers (Sensi Seeds). Bernard Rapaz (Val Chanvre).
Jorge Cervantes (Indoor Marihuana Horticulture).

Chapter 1. INSTALLATION:
1.1Choosing the location. 1.2 Air renewal. 1.3 Water availability. 1.4 Lighting.
1.5 Electricity.1.6 Temperature. 1.7 Humidity. 1.8 Smell.
1.9 Carbon Dioxide (CO2). 1.10 Optimization.
1.11 Usual problems and solutions. 1.12 Human factor.

Chapter 2. CULTIVATION START( Seeds and clones):
2.1 Genus. 2.2 Genotype. 2.3 Phenotype. 2.4 Germination. 2.5 Traditional technique to determine sex. 2.6 Traditional technique to determine sex of clones. 2.7 flowering inducing technique. 2.8 Reproduction techniques. 2.9 The most important mistakes when making cuttings. 2.10 Differences between seed plants and cutting plants.

Chapter 3. BIOLOGICAL SYSTEMS:
3.1 Planting and growing. Slips and seeds in biological systems. 3.2 Growing, caring and pruning. 3.3 Flowering in biological systems. 3.4 the most important nutritional problems in biological systems. 3.5 Selection of mothers. 3.6 Maintenance of mothers in biological systems. BIO BIZZ Documentary.

Chapter 4 HYDROPONIC AND AEROPONIC METHODS:
4.1 Hydroponics. 4.2 Watering in hydroponics. 4.3 Water temperature in hydroponics. 4.4 Mothers support in hydroponic systems. 4.5 Planting clones in hydroponics (The first stage).
4.6 Flowering beginning in hydro (development of flowers) 4.7 The highest development of flowers. 4.8 Aeropony. 4.9 the most common nutritional problems in hydro and aero.
GENERAL HYDROPONICS Documentary.

Chapter 5. INDOOR CULTIVATION TECHNIQUES:
5.1 Sea of green. 5.2 Screen of green.

Chapter 6. BLIGHTS:
6.1 Blights and diseases. 6.2 The red spider. 6.3 The white fly. 6.4 The wine fly. 6.5 Fungus.
6.6 Botrytis. 6.7 Oidium. 6.8 Putrefaction roots. 6.9 Green Seaweeds.

Chapter 7. HARVEST, DRY OFF AND STORAGE:
7.1 The harvest. 7.2 Manicure. 7.3 Dry out. 7.4 Storage and cured.
7.5 Cleaning and desinfectation after cultivation.

Chapter 8. EXTRACTION OF THE RESIN (HASCHIS)

Chapter 9. VISIT TO THIRTEEN PLANTATIONS.

We are searching for serious customers, so if you wish to distribute this amaizing work just let us know. (you need a VAT number)

We also sell retail so don't miss this oportunity to get your copy! (any serious spanish customer already have it)

You can contact us: cannabisindoor@hotmail.co.uk

or give us a call: 44 (0) 207 4734830

thanks and regards,
Cannabis Indoor International.cannabisindoor@hotmail.co.uk
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 21 april 2005 - 19:40

Nice, man.

I've always admirered the way you Spanish do your Cannaculture.
Keep it up!

-ganja+
0

#3 Gjest: Cannabisindooruk

• Gruppe: Gjester

Skrevet 26 april 2005 - 13:57

Thanks man! I think that if in Spain coffeshops become legal bussines, this would
be the most touristic place in the world (you have everything: sun , beaches, culture and a growing cannabis world.)

Regards,
cannabisindooruk.

cannabisindoor@hotmail.co.uk
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   pollen 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24-juni 05

Skrevet 24 juni 2005 - 21:47

Cannabisindooruk skrev 26 Apr 2005, 13:57:

Thanks man! I think that if in Spain coffeshops become legal bussines, this would
be the most touristic place in the world (you have everything: sun , beaches, culture and a growing cannabis world.)

Regards,
cannabisindooruk.

cannabisindoor@hotmail.co.uk

:-j :-j :-j
Great stuff. Moving to Spain full time in Aug.
Hence me username, pollen, ahhh ,lovely
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Nostalgikeren 

• Medlem
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 10-april 05

Skrevet 09 juli 2005 - 19:13

Now, where can you buy this amazing DVD?
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 10 august 2005 - 13:54

Hm.
Ser ut som om du bør prøve en mail til ham, Nostalgika.
Eller søke på Google?

-ganja+
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 04-august 08
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 15 juni 2011 - 09:42

Monthy Python: And then we have spam spam spam spam egg spam spam sausage and spam..

Hva med at vi lager en norsk dyrkevideo?

Kirby

0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Enignem 

• Medlem
  • Ble medlem: 08-juni 10
  • Landsregion:Østlandet

Skrevet 15 juni 2011 - 13:12

Vis innleggKirby skrev 15 juni 2011 - 09:42:

Monthy Python: And then we have spam spam spam spam egg spam spam sausage and spam..

Hva med at vi lager en norsk dyrkevideo?

Kirby

Jeg hadde kjøpt den :)
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 15 juni 2011 - 14:06

Spam eller norsk dyrkevideo ;) Kan sette opp en donasjonsknapp for kamera, det er vel det eneste jeg mangler :P

Men seriøst, det hadde vært et spennende prosjekt..!

1

#10 Brukeren er ikke pålogget   tomdebong 

• Medlem
  • Ble medlem: 14-februar 10
  • Landsregion:Langt til skogs!

Skrevet 15 juni 2011 - 20:11

Det var faktisk ingen dårlig ide ;)

Kjør på! Tror nok den hadde blitt en HIT , med mange støttende spillere :)

Winning!
0

#11 Brukeren er pålogget   Blomdido BadDegrass 

• Manja Gan
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 19-november 09
  • Landsregion:Østlandet

Skrevet 15 juni 2011 - 22:34

+1
Absolutt en god idè ja...Hadde vært et bra supplement til dyrkehåndboka.
Man kunne startet med en som fokuserer på innedyrking, og evnt. fulgt opp med en om utedyrking. Ettersom det er litt lite ordentlig info om utedyrking her til lands, og utedyrkehåndboka neppe kommer, kunne dette ha åpnet opp øynene til folk når det kommer til wilderness-growing :smokey:
Men fokusere på innedyrking i første omgang kanskje....Ikke dumt Kirby
1

#12 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 16 juni 2011 - 08:29

Så fett at flere liker ideen, og når folk liker ideer så fortsetter jeg vanligvis med de og lager store planer i hodet, hjernen min er på auto shuffle hele dagen lang ^_^

Det JEG tenkte på i hele går var bare å putte opp en egen side, sette opp donasjonsknapp, skaffe kamera og begynne å filme, så etter sesongen og ved juletider kanskje så har jeg en liten film.. ELLER: at jeg lager en norsk "youtube" side, hvor jeg legger inn en film pr uke eller lignende, og som vanlig en donasjonsknapp på sida.. Mange små snutter jeg kan lage med et kamera, kan legge inn oppskrifter på mat og div..

Hva skulle youtube sida hete hvis det hadde blitt noe av? Of course it is ;)

Kirby

1

#13 Brukeren er ikke pålogget   tomdebong 

• Medlem

Skrevet 16 juni 2011 - 12:28

Vill heller brukt youtube embed klipp på en egen side hvor det er mulighet for donasjoner osv ^^ Det kunne blitt ett stort prosjekt detta her :) og om man velger å holde denne siden jevnlig oppdatert med nye snutter / ideer / fakta / osv, kunne det faktisk utvikla seg positivt på svært mange måter. Ikke minst ville det blitt stort i Norge, men det ville også forandra denne gro kulturen litt :)

Si ifra om du trenger hjelp til markedsføring / SEO / ol. Da dette er mitt yrke ^^

BTW.: Hvorfor har egentlig ingen her til lands startet en såkalt DIY grow store? Det er jo litt rart at folk bare velger å selge overprisa fabrikk utstyr :P

Dette innlegget har blitt redigert av tomdebong: 16 juni 2011 - 12:31

0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 16 juni 2011 - 12:47

Ja jeg er enig der, på youtube finner man LITT flere folk enn på en norsk weed youtube side :P Det du beskriver er akkurat det jeg tenker på, jo flinkere man er med updates og lignende jo mer folk kommer for å se siden tror jeg.. Jeg hadde rundt 4000 på magasin sida mi etter et par mnd bare :)

Ja det er jeg vil prøve på, å forandre tankegangen til de fleste, forandra grokulturen som du sier.. I stede for å kjøpe dritt langs elva, kan man heller dyrke sitt eget hjemme i stua eller på gutterommet og vite nøyaktig hva du gjør med produktet.. Jo flere som lærer seg dette, jo mindre kommer elva til å tjene, og det blir mindre kriminelle.. My two cents :smokey:

Jeg har ideer for å lage noen stealth skap og noen enkle hydroponic sett, tenkte å putte dette opp i sjappa, men er mye for frakt på et klesskap :P Jeg tror at folk ikke "tror" så mye på DIY fordi de er nybegynnere, alt skal være pakket og klart, så mye som mulig på kortest mulig tid, derfor går man til profesjonelle systemer og merker..

Kirby

Dette innlegget har blitt redigert av Kirby: 16 juni 2011 - 12:56

0

#15 Brukeren er ikke pålogget   tomdebong 

• Medlem

Skrevet 16 juni 2011 - 13:48

Ikke sant !

Se for deg dette:

1. Youtube kanal med jevnlig oppdaterte filmer.

2. En hjemmeside med alt av info om cannabis / kultur / dyrking og generelt alt innenfor cannabiskulturen.
- Om man blir melder seg inn (Gratis) kan man få eksklusiv tilgang til såkalte "HowTo" filmer og bilder.
- Tilgang til en "Strainbase" hvor brukere kan se de forskjellige type cannabis planter som finnes og deres medisinske virkninger.
- Oversikt over diverse forskning gjort om cannabis.
- En egen del av siden kan være ett slags "Confession" område, hvor brukere kan skrive en liten notis om hva slags yrke de er innenfor og hva de synes om cannabis.
- Alle besøkende og brukere kan ha mulighet til å gi en donasjon av valgfri sum til siden.
- ++++
(Hjemmesiden er jevnlig oppdatert, dette setter også de forskjellige søkemotorene pris på og det kan da øke PR i SE ( PageRank i Søkemotorene).

3. Siden kan også ha ett samlested for alle cannabis / gro relaterte sider for alle sider som vil være med på denne ideen, feks.: egne profiler for forumer, gro-butikker, legaliseringsblogger, ol.

4. Kanskje det melder seg inn frivillige som kan kjøre utstyr fra de forskjellige butikker i Oslo ol. til brukere rundt om Norge, for Stealth muligheter.

5. Oppretting av profiler i diverse Sosiale Medier for oppbygging av Sosiale Nettverk. ( Dette drar vanligvis flere brukere og øker populæriteten til hjemmesiden)

6. Oppfordring til å melde seg inn i Norcan for å diskutere med andre norske growers ^^

7. Affilliate nettverk for de fleste gro-butikker og forumer i Norge.

8. En DIY butikk, hvor man kan komme med forespørsler om diverse utstyr til en billig penge, samt kjøpe ferdige hjemmelagde annlegg for en billig penge, kanskje også mulighet for perosnlig konsultasjon over tlf / henvisninger til steder hvor det står om dette (som feks HER :) ) / per. mail / og på mange andre måter.

Dette har jeg tenkt på lenge, har en drøm om å forene norske cannabis-brukere og groere. Og igjen bygge opp den fine cannabis kulturen som en gang var :)

Med kjærlighet og fred, tomdebong :bag:
1

#16 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 16 juni 2011 - 14:02

*Auto Shuffle* :redeyes:
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 29 september 2011 - 10:30

Okay folkens jeg har to nye ideer her nå..

Nr 1.. Jeg har tilgang på kamera!!! Så hvis folk fortsatt er intr kan jeg begynne på en eventuell film.. Det jeg tenkte på i første omgang var å legge ut klipp etter klipp før en "storfilm" For eks en snutt om spiring, en om veg, en om blomst etc og så legge alt sammen til en film når den tid kommer.. Høres dette greit ut? Jeg kommer til å bruke informasjon fra dyrkehåndboka og marijuana horticulture.. Trenger flere ideer.. Vær snill å spytt dem ut :)

Nr2. I det siste har jeg lekt meg litt med spill og apps til pc/android/iphones.. Det jeg tenkte på var å lage en dyrkehåndboka app som folk kan ha på tlf sin eller på pc :) Personlig elsker jeg dyrkehåndboka, men jeg syns det er så slit å rulle opp og ned for å lese hver side.. Det jeg tenkte på var en app med "knapper" som fører deg akkurat dit du trenger.. For eks du trenger å vite om akkurat DWC, og da kan du klikke deg på knapper helt til du finner artikkelen om nettopp dette..

My two pence..
Kirby
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   Mr.Chalice 

• Ganja Selecta
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 24-oktober 06
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 29 september 2011 - 11:31

Kan jo ta med diverse tekniker som scrog, sog, lst, supercropping, topping osv.
Forskjellig mangelsykdommer (dette krever da sikkert at du torturerer noen planter med underernæring, og det vet jeg jo ikke om du vil) og behandling av disse, f.eks hvordan bruke epsom salt.
Hva som skjer ved andre feil som overvanning, undervanning, overgjødsling, temperatursvingninger, luftfuktighetsvingninger, ujevn lyssyklus osv.
Hvordan lage jordblandinger
Forskjell på diverse reflektorer
Litt om diverse næring som finnes på markedet
Dette er hva jeg kommer på sånn top of my head just nu :smokey:
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   Kirby 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 29 september 2011 - 12:23

Takk for forslagene :) Skal se hva jeg starter med, snart kutting av planter også, så da blir det vel noen oppskrifter snart hehe ;)

Hva med app?

Kirby

Dette innlegget har blitt redigert av Kirby: 29 september 2011 - 12:42

0

#20 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 20-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 29 september 2011 - 13:23

Vis innleggKirby skrev 29 september 2011 - 10:30:

Nr2. I det siste har jeg lekt meg litt med spill og apps til pc/android/iphones.. Det jeg tenkte på var å lage en dyrkehåndboka app som folk kan ha på tlf sin eller på pc :) Personlig elsker jeg dyrkehåndboka, men jeg syns det er så slit å rulle opp og ned for å lese hver side.. Det jeg tenkte på var en app med "knapper" som fører deg akkurat dit du trenger.. For eks du trenger å vite om akkurat DWC, og da kan du klikke deg på knapper helt til du finner artikkelen om nettopp dette..

Dyrkehåndboka på en smartphone er jo som å be om bråk om du skulle være så uheldig å få befatning med politiet. Boka er kul den, men jeg ser ikke behovet for å ha den med seg rundt overalt. Det går an å indeksere PDF-filer også, og det er sikkert ingen heksekunst å lage en HTML-utgave av Dyrkehåndboka. Keep it simple ;)
0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2

Hurtigsvar