Å slutte med Hasj... Noen som har noen tips?
Skrevet 16 mars 2007 - 13:08
Og bare så dere veit det så fordømmer jeg ikke hasj, jeg syns det er absurd att alkohol er lov og hasj forbudt. Jeg fordømmer rusmiddler som helhet, for meg er det blitt veldig mye problemer på grund av det og nå er det nok.
Mvh. A
Skrevet 16 mars 2007 - 13:42
vet at det har vært kjørt prøveprosjekt i endel byer i norge,bla i regi av rusmiddeletaten i oslo: http://www.bt.no/inn...ticle308451.ece
oppslutningen og interessen har vært overraskende stor,og ifølge kursholderne har opplegget gitt positive resultater.Lykke til!
Skrevet 17 mars 2007 - 02:06
Skrevet 18 mars 2007 - 18:15
gjerne noe du blir ganske oppslukt av...
Skrevet 18 mars 2007 - 23:58
AA er forresten en kristen organisasjon og å tro på gud er en del av pakka. Kristendommen har drept flere enn både hitler og stalin i sin tid. Men er du religiøs så er nok AA tingen, men jeg har hørt om drøye forhold der.
Dette innlegget har blitt redigert av Au de Bong: 19 mars 2007 - 00:00
Skrevet 19 mars 2007 - 05:56
GanjaMan
Dette innlegget har blitt redigert av GanjaMan: 28 april 2008 - 17:37
Skrevet 19 mars 2007 - 12:51
Hva du enn gjør må du ikke bli sittende hjemme og glo i veggen, da er sjansen for tilbakefall størst. Lykke til!!
Skrevet 19 mars 2007 - 17:43
Når det gjelder hobbyer, er dette ett veldig godt tips. Dette hjalp meg masse i fjor da jeg sluttet og hjelper meg nå også. Jeg er veldig glad i og lese, men har med tiden blitt dårligere og dårligere til og fortelle om fakta fra bøker på grund av en ganske vraket hukommelse. Skal bli fint og bedre kunne huske hva jeg har lest i etterkant. Det samme gjelder for eksempel og huske drømmer, hvis du legger deg stein, så skal det mer til og huske hva man har drømt. Hvis man ikke husker att man har drømt så kan man like gjerne gå ut i fra att man ikke drømmer.
Du kan ha ett poeng Even, når det gjelder grønne ting. Jeg finner dette litt vanskelig og få tak i, i Norge. Samt att når jeg var i Amsterdam nå nylig, så var det bare superskunken som ga meg tillstrekkelig effekt. Hvis man er veldig hekta på hasj, så kan for eksempel pott bare ertte opp ens appettitt til og bli skikkelig stein.
Akkurat nå er jeg lei av all slags rus og har ikke noe problem med og holde meg unna, men på grund av tidligere personlige opplevelser av og være psykisk fanget av dette, vill jeg prøve og skaffe meg ett lite sikkerhets nettverk som kan holde meg litt igjenn neste gang jeg er full av selvtillitt og manisk party lyst. Målet er og holde meg nykter frem til høsten og belønne meg selv med en liten flein fottur:-)
Mvh. A
Skrevet 30 april 2007 - 11:31
Har du noe oppdatering, hvordan går avrusingen din?
Jeg vil gjerne bidra også denne veien, ikke bare være "lokkemann" for uerfarne yngre (og noen eldre) sjeler.
Det er overhodet ingen problemer å gå uten sin daglige dose, og jeg har endel tips og hint til hvordan så kan gjøres.
Men først; hvordan går det med deg nå, focus1?
-ganja+
Skrevet 30 april 2007 - 11:41
Dette innlegget har blitt redigert av frankofil: 27 februar 2008 - 12:11
Skrevet 29 mai 2007 - 23:29
Skrevet 12 oktober 2007 - 12:22
Røyker selv hver dag, det blir til slutt lissom det eneste i livet virker det som.
Bare venter til neste gang jeg skal fyre, er det som drar livet fremover. Orker ikke å dra til byen,
eller gjøre noe konstuktivt.
I fjor når jeg var på skippergata å handla litt snaxx så møtte jeg 2 mennesker som
holdt på med "slutte å røyke hasj kurs". Den tiden så følte jeg ikke at jeg hadde noe problem
med hasj så jeg tok imot nummeret og kasta det senere.
Så det skal iallefall finnes "kurs" i oslo om å slutte å røyke hasj.
Lykke til, håper du klarer det. Skriv gjerne en tilbakemelding her da om du klarer det :smokey:
Skrevet 12 oktober 2007 - 14:23
Etter tre uker er rutinen med to dager røyking i uka og substitutten innarbeidet.
Just do it!
Dette innlegget har blitt redigert av Knut: 12 oktober 2007 - 14:28
Skrevet 12 oktober 2007 - 16:32
Jeg for min del hadde problemer med å sove uten, helt til jeg ikke fikk tak i, å da var det gjort, dagen etter sov jeg som den steinen jeg sov som FØR jeg begynte å røyke.
Det er som alt annet opp til deg selv.
(ja det høres krast ut, men sånn er det jo også med alt annet snus/røyk f.eks)
Skrevet 12 oktober 2007 - 16:59
bing skrev 12 Oct 2007, 17:32:
Jeg for min del hadde problemer med å sove uten, helt til jeg ikke fikk tak i, å da var det gjort, dagen etter sov jeg som den steinen jeg sov som FØR jeg begynte å røyke.
Det er som alt annet opp til deg selv.
(ja det høres krast ut, men sånn er det jo også med alt annet snus/røyk f.eks)
Tildels enig med deg her. For noen er det bare å slutte å røyke, uten å tenke på det i mer enn en dag eller to etterpå, selv om de har røyka fast en stund.
Men, når man har røyka relativt mye hver dag i 10 år, så er ikke saken den samme som om man har røyka like ofte i ett år. Og, om man røyker etter jobb, er ikke det det samme som om man røyker hele dagen.
Mange ting som spiller inn her.
En ting jeg veit funker for meg, og de fleste jeg kjenner som har testa er å slutte å henge med sine faste røykekompiser en stund, kan gjøre ting mye lettere. Og i tillegg finne seg en hobby man digger bigtime, så man glemmer alt annet;)
Dette innlegget har blitt redigert av norsmurf: 12 oktober 2007 - 17:00
Skrevet 13 oktober 2007 - 14:18
Eller dra på ferie et sted du ikke får tak i :redeyes:
Skrevet 13 oktober 2007 - 16:44
Om man sitter hjemme å ikke har en dritt å gjøre sier det seg selv at det kan være vanskelig.
får ikke såve, ligger bare å vrir seg, svetter etc etc...
det er vel kanskje mest psykisk det hele.. har lagt meg utallige ganger uten røyk, men tenker på heelt andre ting enn å røyke så går det helt fint.. men er jo forskjeller fra person til person.
legger selv merke til at hvis jeg prøver fra morrakvisten å fikse og ikke får tak i så er det veldig tungt, men om jeg bestemmer meg for å ikke røyke, å ikke tar det så tungt, driter i å ringe rundt å stresse etter røyke klare jeg helt fint å legge meg å få en god natt søvn :redeyes:
en hobby høres veldig friskt ut.. får tankene på andre ting..
og det med venner som røyker like mye som du gjor før er kanskje ikke den rette kretsen å henge daglig med, sier ikke at du skal drite i vennene men ta litt avstand, om man er oppi det miljøet konstan og selv prøver å slutte, sier det seg selv at det kan være vanskelig.
har lest litt, og hvis man har antydning til psykiske problemer er det mulig at hasj utløser det hele..
har mange kompiser som bare rett og slett ikke tåler det, men når de har røyke pot viser de ingen tegn til deprisjoner etc.
ser ut som du har gått veldig inn for dette focus1, håper alt ordner seg for deg :)
-HKT-
Skrevet 10 november 2007 - 13:04
Dette innlegget har blitt redigert av kaospilot: 05 januar 2008 - 21:32
Skrevet 22 november 2007 - 14:31
Skrevet 14 april 2008 - 10:48

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp