Konstant rus pga cannabis?
Skrevet 12 september 2006 - 10:31
I en debatt hvor jeg forsvarte legaliseringen av cannabis så godt jeg kunne, kom det plutselig fra motdebattanten et sitat fra rusmiddeldirektoratet som sier at THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt.
Jeg kom ikke på noe lurt å si, og fant ingen kilder som avkreftet det. Vet noen her noe om det?
Det høres jo på en måte logisk ut at THC-nivåene hoper seg opp i kroppen med tanke på at det ligger igjen rester i opptil 2-4 uker etter..?
Skrevet 12 september 2006 - 11:37
Legaliser skrev 12 Sep 2006, 10:31:
I en debatt hvor jeg forsvarte legaliseringen av cannabis så godt jeg kunne, kom det plutselig fra motdebattanten et sitat fra rusmiddeldirektoratet som sier at THC-nivåene i kroppen hoper seg opp og blir i kroppen i 2-4 uker, og at man derfor ved jevn røyking over en periode kan ende opp med å være konstant rusa, noe som fører til at man går rundt sløvet ned og ikke klarer å oppfatte ting, og at man vil føle at man må røyke mer cannabis for å fungere normalt.
Jeg kom ikke på noe lurt å si, og fant ingen kilder som avkreftet det. Vet noen her noe om det?
Det høres jo på en måte logisk ut at THC-nivåene hoper seg opp i kroppen med tanke på at det ligger igjen rester i opptil 2-4 uker etter..?
Hvis du spiser en banan, så forblir du ikke mett av den helt til den havner i doskåla?
Hvis man allerede er konstant rusa, hvorfor må man da røyke for å føle seg normal? Det er jo en sinnsyk logikkbrist!
Skrevet 12 september 2006 - 11:40
Stoffene forblir jo i kroppen, men om dem er aktive det vet jeg ikke? Hadde vært morro å vite mer om dette!
Skrevet 12 september 2006 - 11:50
det meste vi spiser danner et eller annet avfallsstoff, og dette stoffet kan enten lagres eller skilles ut. de gjør som regel ikke noen skade i seg selv.
Skrevet 12 september 2006 - 12:38
Jeg orker ikke engang å hisse meg opp over å høre dette gjentatt for n`te gang, man blir ikke sløv i 4 uker etter å ha røyka cannabis. Eller "hasjet" evt. "brukt hasj" som jeg går utifra at din motdebattant sa. <_<
Skrevet 12 september 2006 - 15:39
THC går ut av kroppen relativt fort... Ivertfall etter det jeg har lest.
Dette innlegget har blitt redigert av the_Freelancer: 23 september 2006 - 14:33
Skrevet 12 september 2006 - 16:26
Skrevet 12 september 2006 - 16:46
Skrevet 13 september 2006 - 22:21
Skrevet 14 september 2006 - 05:33
Ganjalf skrev 12 Sep 2006, 12:37:
Hvis man allerede er konstant rusa, hvorfor må man da røyke for å føle seg normal? Det er jo en sinnsyk logikkbrist!
Skulle man kanskje tro. Man er imidlertid ikke "avhengig" av bare "stoffet", men også handlingene og kulturen som "følger med". Derfor: sjeldent kan være bra, hyppig kan være utrolig kjedelig. Til tross for dette røyker mange altfor ofte....
Stein H.
Skrevet 14 september 2006 - 09:17
knuthulu skrev 12 Sep 2006, 17:26:
Det var jo her snakk om dersom man røyket cannabis hver dag over lengre perioder.
Men takk for svarene likevel, nå har jeg et godt argument imot; så lenge det kun er avfallsstoffer av THC som hoper seg opp i kroppen, har det ingenting med noen konstant rus å gjøre. :D
Skrevet 14 september 2006 - 10:47
steinh skrev 14 Sep 2006, 05:33:
Stein H.
At enkelte må fyre for å "normalisere" seg er ikke så veldig annerledes enn at fok må ha morgenkaffen/-røyken sin. Det er påstanden om konstant rus og at man deretter kan/må røyke seg normal, jeg reagerer på. Hvor ofte en må røyke for at det skal bli "utrolig kjedelig" er både avhengig av individet og hva en røyker. Med mindre vi snakker om toppvarer, så blir jeg stort sett lei før jeg har fått røyka en femmer. Har man noen glass med forskjellig grønt i skapet, så skal det en del til før det blir kjedelig.
Hva som er "altfor ofte" får nesten folk vurdere ut fra livssituasjon og økonomi. Jeg nøyer meg med å si at dobbelt så ofte ikke nødvendigvis er dobbelt så moro.
Skrevet 16 oktober 2006 - 03:21
Skrevet 16 oktober 2006 - 07:43
Tobb skrev 16 Oct 2006, 04:21:
Foreslår at denne informasjonen blir lagret i en sticky, for dette er et emne som alltid kommer frem i debatter, og riktig vitenskaplig info er noe man alltid trenger for å motbevise disse utsagnene....
Skrevet 16 oktober 2006 - 13:35
Skrevet 08 november 2006 - 10:47
Men sånn er det dessverre ikke da :( hehe. Jeg røyka 3-4 gram igår og er litt trøtt i trynet enda men fungerer flott fordet!
Jeg har også hørt at pga THC lagrer seg i spesielle steder i kroppen så kan man massere ett eller annet sted(vet ikke hvor ;) er jo som sagt bare ett teit rykte) når man er nykter og bli råstein!
Men tror nok det er bare tull :P men hvis det er sant så PM meg fortest som mulig takk hehe ;)
Peace ;)
Dette innlegget har blitt redigert av Frostvarriar: 08 november 2006 - 10:49
Skrevet 08 november 2006 - 16:23
Skrevet 08 november 2006 - 22:00
knuthulu skrev 12 Sep 2006, 12:38:
Jeg orker ikke engang å hisse meg opp over å høre dette gjentatt for n`te gang, man blir ikke sløv i 4 uker etter å ha røyka cannabis. Eller "hasjet" evt. "brukt hasj" som jeg går utifra at din motdebattant sa. :P
Eventuelt "Gått på Hasj!" :D
Skrevet 24 januar 2007 - 21:29
Skrevet 25 januar 2007 - 03:09
Jeg nyter Cannabis oftere enn tillatt, og får energi av det. Ingen sløvhet registrert, foruten den som klart kan begrunnes annen årsak.
Når jeg tar pauser er intet normalt...
Og, enkelte er nok disponerte for å reagere hyperoptimalt på Cannabis, men å trippe på det er ofte ettervirkninger av syre fra tidligere. 'Flashbacks' kalte de det før.
-ganja+

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp