Hei kamnick,
Det er godt å lese at du er engasjert!
Sitat
I det siste har jeg blitt ganske opphengt i dette forumet. Det er mange mennesker med mange gode meninger og opplysninger. Men det jeg ønsker meg er et høyere aktivitetsnivå. Det er mulig det ikke er nok brukere av forumet, at det er grunnen til at man ikke får denne aktiviteten jeg ønsker. Det føles som at folk bare "bruker" forumet og ikke bidrar. Jeg har lagt merke til noen personer som er veldig aktive, men det er nok under 10 personer, hvertfall som jeg spesielt har lagt merke til.
Sommeren har alltid vært dødtid for NorCan. Med en gang høsten kryper inn og vinternettene blir lange, går også aktiviteten opp et par hakk. Du har rett i at mange velger å lese fremfor å poste, og det er både positivt og negativt. Det betyr at vi er en god kilde for informasjon, men at vi har vanskeligere for å forbedre oss. Har du noen forslag eller tips til hvordan vi kan bli et mer aktivt forum? :)
Sitat
Jeg har lest at Norcan og Normal skal lage et forbedret forum i samarbeid, men har ikke satt meg noe inn i det, så mulig jeg tar helt feil nå. Men det hadde vært helt utrolig om Norcan hadde blitt den diskusjonssiden på internett hvor alle deltar i en debatt, for å kalle det det, ang. legalisering. Det er dette som er mitt mål og jeg er villig til å gå så langt det kreves, for en dag SKAL det skje, altså legalisering. Min tro er hvertfall så sterk.
Bra! NorCan er allerede Norges største cannabisforum, og her har vi landets legalister innom på regelmessig basis. Likevel, også her er det variert aktivitet... Dette tror jeg skyldes at man strides om metoder og meninger i aktivist-Norge. Dessuten er legaliseringsbevegelsen svært uorganisert, foruten LUHM og FHN, som fronter saken aktivt.
NorCan og NORMAL har ingen form for samarbeid idag, men vi vil jobbe sammen om en nettutgave av På Høy Tid, som vil bli Norges eneste cannabismagasin på nettet. Dette er et prosjekt som snart står klart, takket være mye godt arbeid av ulike NorCan-medlemmer. Mer informasjon om dette kommer.
Sitat
Det hadde vært interessant å få medlemmer som har alt i mot Cannabis, hvor vi kan debattere og etterhvert trekke konklusjoner som selv politikere følger med på og tar til seg. Om dette hadde vært hjemstedet for alle i Norge som ønsker og ikke ønsker legalisering mener jeg. Er jo tross alt kjekt å samle alle på et sted, så utenforstående ser styrken bak vårt mål og at vi faktsiskt ikke KUN er intressert i å røyke Cannabis i fred, men også få til begrensinger på alkohol. Alle ser hvor mye skade dette rusmiddelet fører til i vårt samfunn.
Dette er et prosjekt vi har prøvd tidligere, men med variert hell. Vi har promotert oss på VG Debatt, i ulike aviser/tidsskrifter, og hatt lederen av Ungdom Mot Narkotika innom ved flere anledninger. Problemet er at dette er vår hjemmebane, og da føler ikke motstanderne seg helt hjemme her. Det er forståelig, og vi ønsker å forbli et hjem for cannabisinteresserte. Det er vår oppgave, så kan vi heller bruke nøytrale nettsteder som VG Debatt, Diskusjon.no, Freakforum, og andre lignende nettsteder for å vise styrke. Da blir vi sett av flere, og får meningen ut i langt større grad enn på NorCan. Vi må forbli en slags hjemmebane, så blir det enklere å score mål på bortebane ;)
Hva vi kan gjøre bedre er derimot åpent informasjonsarbeid. Stoltenbergutvalget ønsket å forbedre motstandsarbeidet på internett, og da må vi gjøre det samme, men hakket bedre. Jeg har en drøm om å kjøpe typiske cannabisdomener, og få alle til å lede mot NorCan's cannabisfaktasider... Dette blir et stort, omfattende, og kostbart prosjekt, men helt klart et viktig steg mot seier.
Sitat
Jeg er bare åpen for kritikk rundt dette og ønsker andres meninger, for jeg aleine kan ikke utrette noe som helst, selvom jeg vet det foregår aktivt arbeid for legalisering, så er det tydeligvis ikke nok. Jeg tror ikke vi bare kan kjempe for å "være i fred og få røyke jointen vår", det må mer til, uansett om argumentene er i medisinsk perspektiv. Som f.eks det jeg nevnte om alkohol.. Det er også et argument for legalisering. Jeg er overbevist om at om alle bidrar så har vi til slutt flere tusen sider vi kan slenge i bordet på stortinget som kan overbevise de også.
Dette er en interessant problemstilling du bør ta opp i aktivistforumet :redeyes: