Norsk Cannabisforum: Cannabis minsker kroppens evne til å ta opp næring? - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Cannabis minsker kroppens evne til å ta opp næring? Myte eller sannhet?

#1 Brukeren er ikke pålogget   Name 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 02-oktober 08

Skrevet 10 august 2010 - 19:57

Hallo. Har en kamerat som påstår at når man røyker, hemmes kroppens evne til å ta opp næring ifra maten du spiser. Altså at kroppen tar til seg mindre næringsstoffer ifra mat en den ville når man er "edru".
Tror ikke helt på han, men fant ikke noe om det på nettet, så spørr her, myte eller sannhet?

-Name
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   10µg 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 24-november 08
  • Landsregion:Sør-Norge

Skrevet 10 august 2010 - 20:57

Det har i hvert fall blitt bekreftet at brus til maten reduserer næringsopptaket i fordøyelsen. Ikke godt å si, men det er mulig at man kan kompensere for dette til en viss grad ved å bruke urter som dette, som visstnok er appetittstimulerende og øker næringsopptaket.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   grandis 

• Stoner
  • Ble medlem: 13-oktober 09

Skrevet 10 august 2010 - 21:15

er ganske sikker på at det er motsatt. canna øker jo blodgjennomstørmmninga.
brus er full av sukker og sukker tas lett opp av kroppen slik at det blir tatt mindre opp av annet eller no slikt
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   bfd 

• Medlem
  • Ble medlem: 10-juli 10

Skrevet 10 august 2010 - 21:22

Vet ikke om jeg er den eneste? Men altså, er det ingen som spiser til det er tomt når man har røykings?
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   kamnick 

• Medlem
  • Ble medlem: 18-august 08

Skrevet 10 august 2010 - 21:48

Min erfaring er at man får høyere forbrenning hvertfall. Til tross for at jeg spiser til jeg blir kvalm så har jeg ikke opplevd å legge på meg akkuratt, gikk jo ned i vekt ganske greit i løpet av en 4 års periode med stort sett daglig røyking. Men vet ingenting, bare røyker jeg og trives.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Hulken 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 11-november 08
  • Landsregion:Langt til skogs!

Skrevet 10 august 2010 - 22:25

Man får jo lavt blodsukker, derfor man blir slapp og får lyst på noe søtt. Kanskje kroppen strever for mye med å ta opp sukker at den tar mindre opp av andre næringsstoffer? Og det at man går ned i vekt av å røyke tror jeg kommer av at man sitter for mye på ræva og blir blautfisk, mister muskelmassen man hadde. Så jeg tror det er viktig å få mosjon, trene og spise sunt hvis man skal røyke hver dag for å beholde helsa.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   KenBB 

• Superstoner
  • Ble medlem: 01-august 08

Skrevet 10 august 2010 - 23:43

ifølge min kropp stemmer dette 110%
jeg sliter med å legge på meg, spiser og spiser som faen.
har også en kompis som var ganske feit, etter noen år med røykings er han tynn som en flis.
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Andorzo 

• Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 30-juni 10

Skrevet 11 august 2010 - 01:23

Det er ingen forskning som tyder på at cannabis øker eller senker fordøyelsen i noen måte som vil merkes.
Det er likevel mulig at fordøyelsen blir påvirket av dårlig søvn hvis man legger seg ruset på cannabis.

Dette innlegget har blitt redigert av Andorzo: 11 august 2010 - 01:24

0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Stainless 

• Medlem
  • Ble medlem: 29-juni 10

Skrevet 11 august 2010 - 07:17

jeg røyker som en gud til tider, og legger aldrig på meg. eg er nå 22, men jeg sykkler til jobb hver dag og har begynnt og svømme og trene vekter.

så for meg legger eg ikke på meg, men når eg er høy spiser jeg ikke snop nesten mest god madt som en saftig biff :smokey:
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Rotten 

• Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlson
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 25-april 07

Skrevet 11 august 2010 - 13:48

Jeg kjenner ikke til noe forskning som tilsier noe i den ene eller andre retningen. Uansett tviler jeg på at det er snakk om veldig dramatiske effekter. Men som nevnt er det en del andre faktorer som kan spille inn på næringsopptaket, hvorav den desidert viktigste er din egen fysiologi.
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   MichMartin 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 19-januar 10

Skrevet 11 august 2010 - 17:10

Høres ut som tull.

Jeg leser sidevis med forskning og cannabis og trening men har enda ikke kommet over at det hindrer opptaket av mat.
Siden jeg er daglig røyker er dette noe som kan være viktig for meg. Siden jeg ikke enda har lest noe som helst så regner jeg dette som usannsynlig.

Dette innlegget har blitt redigert av MichMartin: 11 august 2010 - 17:16

0

#12 Brukeren er ikke pålogget   Name 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 02-oktober 08

Skrevet 14 august 2010 - 12:35

Okay. Det var det jeg enkte, takk for all responsen folkens. Da skal jeg ta å oppdatere kameraten min med litt ny viten )
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   AC-1000 

• supadupa
  • PipPipPipPipPip
  • Gruppe: Utestengte medlemmer
  • Ble medlem: 25-juni 10

Skrevet 01 september 2010 - 19:12

Jeg kan bare snakke for meg sjøl, har diskutert det her med en kamerat tidligere, å han følte det akkurat likt..

munchies til tusen, trøkker i seg alt mulig uansett hvor disgusting man syns det ville vært clean.. potetkull med vaniljesaus-dip helt ukritisk heller innpå uten stopp.... alt mulig du kan tenke deg til skapet er tomt, for min egen del kan jeg iallefall si at jeg går ned når jeg har perioder med mye røyking, og jeg spiser antagelig 10 ganger mer når jeg røyker.. Hvis du er på sultediett, så vil kroppen låse fettlagrene, å du vil ikke gå ned noenting, kun muskelmasse og væskerenetensjon, dvs du blir slapp og i dårlig fysisk form.. Jeg tror det kan ha en sammenheng der, med så høyt inntak av alt mulig så vil nok kroppen spytte ut igjen å vel så det kan du si.. På den annen side, hvis man kunne rodd i land en god diett professjonelt for høyt inntak av næring, så tror jeg munchiesen kunne utviklet seg til noe virkelig positivt, noen her inne har kansje erfaring med steroider, iallefall det har jeg, å jeg føler litt det samme som når man er på testosteronpreparater.. Bare at alt er godt... hehe, la oss ta opp temaet med en kostholdsveileder eller noe slikt å snu det til en fordel :rolleyes:

Mvh
Mikey
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Bob 

• -.-
  • Ble medlem: 28-juli 05

Skrevet 03 september 2010 - 14:51

Pass bare på når du kommer opp i en viss alder. Da begynner ting plutselig å legge seg på plasser man ikke ønsker. Selv med høyt inntak av cannabis :-)
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   killa 

• Medlem
  • Ble medlem: 05-juli 10

Skrevet 03 september 2010 - 15:02

Når jeg kommer godt inn i røykeperiodene mine suser jeg alltid ned i vekt, men det er fordi appetitten min blir helt på trynet. Munch osv får jeg bare i starten, men det fenomenet forsvinner fort for min del. Men, på den annen side har jeg ALDRI hørt om noen som har blitt feite av å røyke bønne
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   layzie 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 26-juni 10

Skrevet 03 september 2010 - 15:14

Vis innleggBob skrev 3 Sep 2010, 15:51:

Pass bare på når du kommer opp i en viss alder. Da begynner ting plutselig å legge seg på plasser man ikke ønsker. Selv med høyt inntak av cannabis :-)

^^^^this
0

#17 Brukeren er pålogget   vin&grønt 

• FunHunter
  • Vis galleri
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 22-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 03 september 2010 - 15:19

Vis innleggHulken skrev 10 Aug 2010, 22:25:

Man får jo lavt blodsukker, derfor man blir slapp og får lyst på noe søtt. Kanskje kroppen strever for mye med å ta opp sukker at den tar mindre opp av andre næringsstoffer? Og det at man går ned i vekt av å røyke tror jeg kommer av at man sitter for mye på ræva og blir blautfisk, mister muskelmassen man hadde. Så jeg tror det er viktig å få mosjon, trene og spise sunt hvis man skal røyke hver dag for å beholde helsa.

Har selv diabetes og kjenner flere som har fulgt nøye med på blodsukkeret etter røyking og det finnes ingen bevis eller noe som viser at blodsukkeret faller ved røyking. At du får lyst på søtsaker har ikke noe med at blodsukkeret faller.
At du begynner å skjelve fordi blodsukkeret er lavt er riktig. Men grensen for skjelving kan forandre seg ved røyking. Dvs at hvis et normalt menneske begynner å skjelve ved 4, kan du etter røyking bli små skjelven ved 6-7.
En diabetiker med dårlig regulert blodsukker kan begynne å skjelve allerede ved 12. Det at man føler at blodsukkeret faller er noe helt annet enn at det faktisk skjer.
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   virrevapp 

• Ble medlem: 03-september 10

Skrevet 03 september 2010 - 21:06

Sikkert individuelt.

For tiden suser jeg alltid litt opp i vekt når jeg har lange røykeperioder. Sikkert fordi jeg stort sett røyker når jeg har ferie - og får skikkelige matkick, og ikke er så mye i aktivitet..
Vanligvis spiser jeg ikke godter.

Inntil for fire år siden røykte jeg hver dag, om kveldene etter jobb og i studietiden. Altså var jeg dagligrøyker i seks år. Da holdt vekten seg stabil, hadde heller ikke slike voldsomme matkick på den tiden.
Men jeg levde et helt vanlig liv med trening, jobb organisasjonsvirksomhet og så videre. Men var antakelig så innrøyka at jeg heller ikke fikk de voldsomme matkickene...
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   sRe 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 09-januar 11

Skrevet 25 november 2011 - 04:02

Hvis Jeg er sulten og røyker blir jeg plutselig ikke sulten lenger... Det kommer jo etterhvert igjen, men kan røyke igjen da og utsette enda en tur til butikken. Jeg elsker mat, og liker munch, så det er nok latskapen som tar knekken på meg her ;)
0

#20 Brukeren er ikke pålogget   LegalizeMarijuana 

• Medlem
  • Ble medlem: 26-mars 08
  • Landsregion:Østlandet

Skrevet 25 november 2011 - 09:10

Om det går en periode uten røykings så kan jeg spise én potetgullpose og gå opp 20 kilo i vekt. Når jeg røyker og jeg spiser jævlig mye så legger jeg aldri på meg. why?
0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare