Rydding av fora og innføring av rekruttordning Ett steg nærmere NorCan 5!
Skrevet 12 juli 2010 - 19:02
I følge med planene for NorCan 5 drar vi nå igang med å rydde i forumene, samt innføre en rekruttordning. Her følger litt mer informasjon om begge initiativene.
NY FORUMSSTRUKTUR
Slik blir den nye forumsstrukturen:
Nettstedet Norsk Cannabisforum:
o Informasjon
o Tilbakemeldinger og feilmeldinger
o English visitors
r Arkiv
r Søppeldynge
Cannabisaktivisten:
r Generelt aktivistforum
o Fakta og myter om cannabis
r Lov og rett
r Aksjoner
Coffeeshopen:
r Coffeeshopen
r Cannabisnyheter
r Cannabiskultur
r Lenker
r Cannabis i mat og drikke
r Opplevelser
x Presentasjoner
x NorCan i bygd og by
Annen bruk av cannabis:
r Medisinsk bruk av cannabis
r Industriell bruk av cannabis
o = Åpent for alle (gjester, rekrutter og medlemmer)
r = Åpent for rekrutter og medlemmer
x = Åpent for medlemmer
Dyrkeforumet beholder dagens struktur. Fora som ikke er på denne listen vil enten legges i arkivsforumet, eller umiddelbart slås sammen med andre fora. Strukturen over reduserer antall fora fra 48 til 25 (ikke inklusiv underfora og kategorier). Forumet ”NorCan-brukere i bygd og by” erstatter dagens inaktive og overdimensjonerte fylkeslagskategori inntil det utredes en løsning for fylkeslagene.
REKRUTTORDNING
Dette er viktig å få med seg for aktive medlemmer med mindre enn 42 poster i forumet! Dersom du har mindre enn 42 registrerte poster i forumet, vil man inneha en rekruttstatus. "Rehabiliterte" utestengte medlemmer vil enten forbli rekrutter, etter rykke ned til rekrutt. Dette er en løsning vi har valgt på grunnlag av sikkerhet. Listen over beskriver hvilke fora rekrutter mister tilgang til. Rekrutter vil heller ikke ha tilgang til dyrkelogger, eller chat og galleri i NorCan 5. Videre er NorCan-markedets salgsforum mellom medlemmer utilgjengelig for rekrutter, med tanke på selgernes sikkerhet.
Har du tilgang til private fora? En begrensning i systemet forårsaker dessverre at du har rekruttrettigheter. Derfor ber vi deg kontakte oss enten gjennom denne tråden, eller via PM.
Vi håper du ønsker å bli litt bedre kjent med oss, poster noen gode innlegg, og deltar med nesten 7,000 andre NorCan-medlemmer. Etterhvert som man har etablert seg på NorCan, blir man oppgradert fra rekrutt til medlem. Medlemmer har full tilgang til NorCans fora og funksjoner.
TYPISKE SPØRSMÅL OM REKRUTTORDNINGEN
1. Jeg har jo plenty av poster, hvorfor er jeg fortsatt rekrutt?
Oppgraderingen vil skje automatisk etter ditt neste innlegg :P
2. Jeg har ikke tilgang til growloggen min lengere!
Gi oss et hint i denne tråden, så skal vi hjelpe deg!
3. Hvor forsvant markedsforumet for medlemmer?
Rekrutter har ikke tilgang til dette forumet.
4. Hva vil søkemotorer som f.eks. Google kunne finne i forumet?
Google har kun tilgang til fora som er åpne for gjester.
5. Hva om jeg poster skrap kun for å bli oppgradert?
Slike poster kan bli slettet eller rapportert av andre medlemmer! Post gjennomtenktete innlegg og hjelp oss å beholde NorCan som et sentrum for cannabisinteresserte.
6. Hva om jeg er flink og poster gode og reflekterte innlegg?
Det kan tenkes at eksemplariske rekrutter oppgraderes tidligere enn andre. Det er viktig å sette pris på rekrutter som kan gå foran som gode eksempler :)
This post has been promoted to an article
Skrevet 12 juli 2010 - 19:34
Ellers vil jeg gi dere kudos for den jobben dere gjør. (Bortsett fra den motbydelige grønnfargen på nc4 :P )
Skrevet 12 juli 2010 - 21:32
Tony skrev 12 Jul 2010, 20:28:
Du kan endre nederst til venstre på siden.
Ja jeg fant jo fort ut hvordan bli kvitt den, men første gangen jeg så den trodde jeg det var øynene mine det var noe galt med. :P
Skrevet 12 juli 2010 - 22:10
hva legger du(BK) i ordene du bruker når du skriver "grunnlag av sikkerhet"?
Skrevet 12 juli 2010 - 22:13
Men hvorfor er jeg rekrutt? Jeg har jo over 1500 innlegg.
Edit: Se der ja!
Dette innlegget har blitt redigert av dissi: 12 juli 2010 - 22:13
Skrevet 12 juli 2010 - 22:20
MatanuskaThunderFuck skrev 12 Jul 2010, 23:10:
hva legger du(BK) i ordene du bruker når du skriver "grunnlag av sikkerhet"?
God kveld!
Vi ønsker å begrense tilgang til fora og funksjoner som kan svekke NorCans og/eller brukernes sikkerhet. Dette gjelder bruk av PM-systemet, dyrkelogger, presentasjoner, og annen informasjon som bør forbeholdes aktive brukere som er godt kjent med NorCan-samfunnet :P
Skrevet 12 juli 2010 - 22:20
edit: Der ja. Måtte vist poste en post først
Dette innlegget har blitt redigert av Heisenberg: 12 juli 2010 - 22:21
Skrevet 12 juli 2010 - 22:22
Skrevet 12 juli 2010 - 22:46
edit: ser nå jeg har blitt medlem, men finner den fortsatt ikke
edit2: nvm, fant den nå, var visst bare flytta:)
Dette innlegget har blitt redigert av easypwn: 12 juli 2010 - 22:50
Skrevet 12 juli 2010 - 23:14
Vi ønsker å begrense tilgang til fora og funksjoner som kan svekke NorCans og/eller brukernes sikkerhet. Dette gjelder bruk av PM-systemet, dyrkelogger, presentasjoner, og annen informasjon som bør forbeholdes aktive brukere som er godt kjent med NorCan-samfunnet :)
ok,hvor kan man finne ut hvor mange poster man har skrevet ?
Da jeg har hadd en lenger pause fra alt som har med rus og gjøre ble norcan inkludert i dette.sist jeg var her inne var det ikke rare forumet kontra det som er i dag!Fint å se at noen ildsjeler legger ned så mye tid og arbeid så vi alle har en plass å finne info. :P
Skrevet 12 juli 2010 - 23:22
Godt å høre at du er tilbake - NorCan er så absolutt en god plass å finne informasjon!
Vi kan dessverre ikke vise antall poster pr. bruker i denne versjonen av NorCan. Det beste er nok å fortsette posting av gode innlegg, så spretter du nok opp når tiden er inne :) Den nåværende grensen er på 42 innlegg, så du er nok ikke langt unna, skal du se!
Skrevet 12 juli 2010 - 23:30
- Informasjon
- Feilmeldinger
- International
- Myter og fakta
Alle andre fora er kun tilgjengelig for rekrutter og medlemmer. Nå er NorCan godt forseglet mot offentligheten, og dette gjør oss enda sikrere!
Skrevet 12 juli 2010 - 23:34
Sitat
Chaten kommer tilbake i NorCan 5, dagens programvare støtter dessverre ikke denne funksjonen. Likevel lover vi at chattingen kan begynne i neste versjon! Det gleder vi oss til :P

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp