Hasj og depresjon
Skrevet 29 september 2005 - 11:10
Skrevet 29 september 2005 - 11:25
Skrevet 29 september 2005 - 12:31
Hvis du allerede er deppa og sliter med ting kan cannabis både hjelpe deg og gjøre ting værre. Har selv vært med på begge deler,og for meg var det optimale og ikke gå rundt i tåka hele tida. Ikke sitt på rævva og røyk 24/7 hvis du ikke føler at alt er som det skal i livet ditt,da blir det en unnskyldning for å ikke endre situasjonen din og en emosjonell krykke som ikke gjør ting lettere. Bruk heller cannabis som en oppmuntring. I perioder har fyringsen før senga vært det eneste lille garanterte lyspunktet som motiverte meg nok til å gå gjennom en hel dag(har det fortsatt sånn innimellom). Tjallen var ikke det som gjorde meg deprimert i utgangspunktet,men sånn som jeg drev på hjalp den meg med å forbli deprimert.
Know the beast,it's name is depression and it may gnaw but it will only devour if you let it.
Skrevet 29 september 2005 - 12:36
Dette innlegget har blitt redigert av Loketrollet: 11 juni 2006 - 00:54
Skrevet 29 september 2005 - 14:26
Skrevet 29 september 2005 - 14:55
Hvordan har du det selv, Ganja (artig navn, gitt!), om du inntar Cannabis?
Merker du selv bivirkningene, eller mest vesentlig: Hvordan har du det selv, med tanke på bruk og hvordan du er uten å bruke, hva forbruk har du?
Hva "miljø" er du omgitt av, hviles det godt nok, er kosten riktig...
Det er så MYE mer som kommer FØR man tilsier at denne karen sliter grunnet Cannabis.
Jeg sliter lite med depresjoner, da Cannabis hjelper meg mot akkurat det. Angst kan ennå forekomme, men ikke de dype fortvilte depresjonsfølelsene.
Mine kortvarige sessions med den senere tids psykiatri har ofte endt i ren krangling på grunnlag av Cannabis. Det er visstnok ENDA ikke etablert aksept for at pasienten kanskje selv vet hva som er godt og hva som ikke er.
Om Cannabis gir meg plager, slutter jeg med dét, enkelt og greit.
At det enda ikke har gitt meg nevneverdige plager, er og blir et steilt faktum i enhver svertekampanje og videreformidling av medisinskkyndig løgn.
Det plager meg virkelig at autoriserte personer i skitthøye stillinger skal få misbruke disse tilegnede midler.
Det er som med prester og deres seksuelle avskeielser.
De har helt klare regler.
-ganja+
Skrevet 29 september 2005 - 15:43
Alltid i godt humør når jeg røyker. :D
Er forsåvidt i godt humør stort sett hele tiden.
Skrevet 29 september 2005 - 20:45
Skrevet 29 september 2005 - 21:00
Men, står dere fast der?
Er det slik at du mener Cannabis er greit, og din psykolog mener Cannabis er hvorfor du sliter? Klarer du få mannen til å se forbi Cannabis, og videre innover i deg?
Om dere står fast på Cannabisdelen, så får du prøve å høre om han kan sende deg til en annen, for en annens syn på saken.
Det er lite seriøst om alt negativt tilegnes Cannabis...
-ganja+
Skrevet 29 september 2005 - 21:14
Skrevet 13 april 2008 - 00:31
Av egne erfaringer hjalp cannabis mot sosialfobien min :rolleyes:
Dette innlegget har blitt redigert av Tullejenta: 13 april 2008 - 00:32
Skrevet 29 august 2008 - 23:52
Jeg synes psykologen din gjør rett i å fokusere så mye på cannabis, spesielt hvis du har et problem med det, og i tillegg sosialangst. Husk at angst og depresjon er søsken, det ene fører LETT til det andre. Snakker av egne, personlige erfaringer.
Hvis du slutter med hasj, vil du etterhvert få tilbake din opprinnelige personlighet (sier ikke at hasj gir deg en egen personlighet, men den preger den du har sterkt), og du vil etterhvert få et mer oversiktlig og reellt syn på dine egne problemer, og hvordan å løse dem. Hasj gjør deg fort litt "drømmende", når det kommer til visse ting.
Jeg vil sterkt fraråde deg å røyke hasj, dersom du har psykiske problemer. Det vil IKKE gjøre saken bedre.
Tullejenta: Jeg må bare spørre. Du sier din sosialangst blir bedre av hasjrøyking. Kan det være at du underveis ble avhengig, og dermed stresset og ble nervøs da du ikke hadde det, og så følte du deg bedre igjen da du hadde det? Er det slik du kom frem til den konklusjonen? Jeg antyder intet, jeg bare lurer, da jeg vet det er mange som lurer seg selv på den måten. :P
Ganja: Anbefaler deg også å være STERKT skeptisk til anti-depressiva. Hvis psykologen din ikke merker noen fremskritt, vil det sannsynligvis være et kommende forslag fra ham/henne. Jeg har meget dårlig erfaring med lykkepillen. Verre enn med hasj. Rett skal være rett.
Gammel tråd da, men bedre sent enn aldri :)

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp