Norsk Cannabisforum: Sammenligning mellom snus og canna. propaganda - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Sammenligning mellom snus og canna. propaganda

#1 Brukeren er ikke pålogget   Heffern 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 18-juli 09

Skrevet 21 juni 2010 - 23:19

Som cannabis har snus få eller ingen skadevirkninger for den store majoriteten av brukere.
Helsemyndighetene,kreftforeningen med fler burde opplyse fakta om snus og på den måten få folk fra røyk til snus.
Igjen,som med cannabis,velger man forskning som har den konklusjonen som er mest "moralsk" korrekt men som brukerne har en annen opplevelse av.

En litt fiffig ting med snus er at for de fleste snusere vil hull i tennene ikke forekomme.
Har hørt om snusere som ofte heller i seg en cola og så tar seg en snus før sengetid uten å børste tenna.
Jeg tror dette kommer av ph i snus som er sterkt basisk.

Endelig litt fornuft fra "høyere hold":
http://www.aftenpost...icle3701451.ece

Dette innlegget har blitt redigert av Heffern: 21 juni 2010 - 23:26

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Blikkboksen 

• Medlem
  • Ble medlem: 12-mai 09

Skrevet 21 juni 2010 - 23:29

Jeg drikker over 1 liter brus hver dag. Snust i 14 år. Hatt 1 hull.
Måtte slutte å snuse i vinter. Så nå prøver å jeg å slutte å drikke brus også. Ellers kommer tenna til å ramle ut. MYE værre å slutte med cola enn med nikotin for min del.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Herr Statsminister 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 11-november 09

Skrevet 22 juni 2010 - 09:51

Ja, mye bedre vinkling på den artikkelen enn det man er vant med!

Jeg snusa i 13-14 år. I mange av de årene drakk jeg 1-2 liter cola om dagen. Null hull.

Snus føkka opp fordøyelsessystemet mitt litt. Cola ga meg noen kg på magen. Har kutta ut begge. Tror cola er det mest helseskadelige "stoffet" av dem begge, mtp insulin osv. Begge var sitsomme å kutte ut, verre enn cannabis syns nå jeg.. canna er null stress etter en uke vs et halvår med sug etter snus. Men det er min erfaring da..
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Blikkboksen 

• Medlem
  • Ble medlem: 12-mai 09

Skrevet 22 juni 2010 - 11:19

Slutta med snus på dagen, hadde hodepine i 2 dager så var det over. Kjenner noenganger etter en stor middag at jeg har lyst på, men det går fort over. Cola er så sinnsykt mye værre. Slutta i 2 uker, da hadde jeg hodepine konstant, var slapp og trøtt. La meg i 9 tida og sov i 12+ timer hver dag.
Cannabis kan jeg røyke hele sommern, for så å ikke røre på 1 år. Null problem.
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare