Norsk Cannabisforum: Advarsel - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Advarsel

#1 Brukeren er ikke pålogget   IBA 

• Superstoner
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 01-juni 10

Skrevet 01 juni 2010 - 08:45

dette er en advarsel dere burde ta ganske alvorligt

for en liten stund siden la jeg ut 1 bilde her på norcan, 3 dager seinere blei jeg innkalt til avhør der de brukte norcan nicket mitt, PASS PÅ!!!

jeg kommer ALDRI til og legge ut ett eneste bilde igjen eller snakke om mine grows igjen hvis jeg noen gang kommer til og dyrke igjen (tvilsomt, for dama reiv hode av meg)

mvh IBA (Im Back Again)

ps: admins ikke slett den brukeren her også, dette er KUN lese brukeren min

Dette innlegget har blitt redigert av IBA: 01 juni 2010 - 09:23

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   zokrates 

• supadupa
  • Ble medlem: 27-august 09

Skrevet 01 juni 2010 - 11:01

Detaljer?

Eller er det noen som ikke liker at norcans brukere sprer MARIJUANAPROPAGANDA?
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Mt. Kailash 

• Stoner
  • Ble medlem: 03-september 08

Skrevet 01 juni 2010 - 11:04

Eg har grunna lovgivinga i Noregs land og rike bestemt meg for å aldri dyrka eller røyka igjen.

Ein skal ha respekt for loven og dens lange arm.

I og med om forbodet mot cannabis er ulogisk i høve empiriske data,og generell logisk tankegang tykkjer eg synd på deg IBA.(Du er vel ikkje ein undercover umn aktivist?)

Du har ikkje gjort noko gale. Akkurat i den saken her (som grunnar i forbodet mot cannabis), er det den utøvande makt (politiet) som er kjeltringane.

Håpar at cannabis eingong vert legalisert slik at voksne folk kan nyta eit mildare rusmiddel enn alkohol om dei vil rusa seg.

Kilde for at cannabis er eit mykje mildare rusmiddel enn alkohol: STATENS INSTITUTT FOR RUSMIDDELFORSKNING

Ha ein fin dag alle. Du og politimann/kvinne som les dette. Sjølv om jobben du gjer virkar mot sin hensikt, har du vel ein familie som skal matast, og karrierehensyn å ta vare på. Det er sjølvsagt viktigare enn samfunnet som heilheit. Det skjønar eg godt.

Ha ein fin dag ja.

Dette innlegget har blitt redigert av Bom: 01 juni 2010 - 11:05

0

#4 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 28-mai 06

Skrevet 01 juni 2010 - 12:59

Vis innleggIBA skrev 1 Jun 2010, 09:45:

for en liten stund siden la jeg ut 1 bilde her på norcan, 3 dager seinere blei jeg innkalt til avhør der de brukte norcan nicket mitt, PASS PÅ!!!

Hvordan type bilde var det da?

Sitat

ps: admins ikke slett den brukeren her også, dette er KUN lese brukeren min

Vi sletter aldri brukere uten at brukeren selv ber om det.
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   IBA 

• Superstoner

Skrevet 01 juni 2010 - 13:22

jeg ba om det for noen dager siden så det tar deg 1min og finne ut El :D

fikk rassia og masse greier, men jeg ba vel egentli om det selv med tanke på bilde og kommentaren og atte det dreide seg om litt mengder

gjør som dere vil, jeg ber dere bare være forsiktige etter mitt uhell

Dette innlegget har blitt redigert av IBA: 01 juni 2010 - 13:25

0

#6 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 01 juni 2010 - 13:31

Dette er dårlige nyheter, og det er svært trist å høre at du fikk slike problemer, IBA.

Likeså, jeg vil ikke spré noia før vi kjenner saken noe bedre... NorCan-kontoer kan ikke spores tilbake til brukerne uten at politiet kan knytte deg direkte til kontoen. Dersom man ikke bruker samme kontonavn som ellers på internett, og bildene man legger ut ikke kan knyttes til hus/rom du kan stilles ansvarlig for, har ikke politiet noen mulighet for å spore deg. Politiet har ikke tilgang til mer informasjon på NorCan enn andre brukere, og med nærmere 7,000 forskjellige brukerkontoer skal det mye til for én bruker (f.eks. undercover politi) å finne personen bak en annen konto.

Man må, likevel, være forsiktig. Jeg har laget en egen nettside med mer informasjon om sikkerhet på NorCan... Sving innom der dersom dere har spørsmål til hvordan man kan forbedre egen sikkerhet :D

Dersom dere kan hjelpe oss å bli enda sikrere tar vi gjerne imot tips og råd. Jeg håper også du kan gi oss litt mer informasjon om denne saken, IBA. På den måten vil vi i større grad kunne forstå hva som har skjedd.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Heffern 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 18-juli 09

Skrevet 01 juni 2010 - 15:12

Få noe mer info da,dette gjør bare folk redde.

0

#8 Brukeren er ikke pålogget   DiNapoli 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-oktober 05

Skrevet 01 juni 2010 - 15:14

Vis innleggIBA skrev 1 Jun 2010, 09:45:

Hvilken bilde-hosting-tjeneste brukte du? (imageshack, photobucket?)
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   IBA 

• Superstoner

Skrevet 01 juni 2010 - 15:16

Vis innleggDiNapoli skrev 1 Jun 2010, 16:14:

Hvilken bilde-hosting-tjeneste brukte du? (imageshack, photobucket?)

photo bucket, men der har jeg lagt ut endel bilder tideligere, men det var kun 1 bilde de pesa meg om.. bk har fått info så han får brodere det så fint som muligt og komme ut med info om saken siden jeg ikke er så flink med sysakene :D hehehhehe

Dette innlegget har blitt redigert av IBA: 01 juni 2010 - 15:19

0

#10 Brukeren er pålogget   vin&grønt 

• FunHunter
  • Vis galleri
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 22-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 01 juni 2010 - 16:54

Hvordan kan politiet koble deg opp mot nicket ditt uten at noen har fortalt det til snuten?
Kan forstå at slikt kan skje når man avslører nicket sitt til venner som igjen sprer det videre til noen som informerer politiet, men kan som sagt ikke forstå hvordan de kan koble deg til nicket uten at du har fortalt det til andre.
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Weedar^^ 

• Cannaguru
  • Ble medlem: 15-januar 09

Skrevet 01 juni 2010 - 17:09

Hmm. Her er det mose i uglen :/ . Kan dette være første gang noen her på Norcan blir tatt pga en growlog?
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   alfahunn 

• Stoner
  • Ble medlem: 20-juni 08

Skrevet 01 juni 2010 - 20:04

ja det er godt jeg ikke tør å bryte loven og aldri har noe hjemme, bl.a pga sånt som dette her;)

fortell hva som skjedde da;) hildet snuten har er altså fra norcan og ikke photobucket? var nicket ditt lett gjenkjennelig? har jo selv tenkt at dette må ha skjedd flere her? kan de koble deg mot e-mailen din? bruker dere andre her vanlig mailadr til reg her eller er det få som gjør det?
er nok ikke så vanskelig å finne fram til personer her om man er en litt markert person, samt har oppgitt location, diskutert jobb/skole, musikksmak, interesser osv. her på norcan er det jo lett å finne alle brukers poster på en gang. du ble kalt inn til avhør sier du, ikke hatt de hjemme?
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   apollo 

• Flyr høyt
  • Ble medlem: 16-januar 10

Skrevet 01 juni 2010 - 21:38

Vis innleggBK skrev 1 Jun 2010, 14:31:

Dersom dere kan hjelpe oss å bli enda sikrere tar vi gjerne imot tips og råd.

Dere burde slutte å anbefale Hushmail. De er ikke noe sikrere enn andre, og de har også erklært at de samarbeider med politiet i brukervillkårene. Anbefal heller folk å lide seg gjennom prossessen det er å opprette en anonym email mens de har Tor aktivert på f.eks. Yahoo (eller Hushmail). Og bruke denne kun til en ting - å opprette NorCan-konto.

Bilder burde også legges opp gjennom Tor, en annen proxy eller gjennom noen andres trådløse nettverk.

For øvrig er datasikkerhet kjempeviktig, folk burde lese de pinnede artiklene om det i relevante fora.

Dette innlegget har blitt redigert av apollo: 01 juni 2010 - 21:41

0

#14 Brukeren er ikke pålogget   FRITHC 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 25-mars 09

Skrevet 01 juni 2010 - 21:40

Lurer på hvorfor man må logge seg ut i hovedmenyen for å kunne logge seg ut av de aktive økter og ip-addresse. Hvorfor kommer det kun fram når man logger seg ut fra hovedmenyen og ikke ellers. Jeg spør da DERE i Norcan hvorfor ip-addressen blir logget, og hvilkene økter logger man seg fra?

?????????????

Ikke bra politiet ref. til nicket hans på Norcan....HÆÆÆÆ.......??????????????????????????
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 01 juni 2010 - 23:49

Vis innleggapollo skrev 1 Jun 2010, 22:38:

Dere burde slutte å anbefale Hushmail. De er ikke noe sikrere enn andre, og de har også erklært at de samarbeider med politiet i brukervillkårene. Anbefal heller folk å lide seg gjennom prossessen det er å opprette en anonym email mens de har Tor aktivert på f.eks. Yahoo (eller Hushmail). Og bruke denne kun til en ting - å opprette NorCan-konto.

Hushmail er den eneste jeg kjenner til som tilbyr kryptert lagring av e-post allerede i det e-posten ankommer og oppbevares på Hushmail sine servere. Hverken Hotmail, GMail, AOL, eller Yahoo kan tilby dette. I tillegg er trafikken fra din PC til Hushmail også kryptert, og all data oppbevares i et beskyttet servermiljø i Canada.

Jeg er enig i at Tor er et greit valg om man ikke føler seg trygg på sin ordinære internettilkobling.

Sitat

Lurer på hvorfor man må logge seg ut i hovedmenyen for å kunne logge seg ut av de aktive økter og ip-addresse. Hvorfor kommer det kun fram når man logger seg ut fra hovedmenyen og ikke ellers.

Aktive økter og fjerning av IP-adresser skjer automatisk opptil flere ganger daglig, både via forumet og hovedsiden. Hovedsiden er programmert til å informere deg om det, mens utlogging i forumet gjør samme prosess uten å varsle deg. Det er noe vi skal forbedre i NorCan 5 :)

Sitat

Jeg spør da DERE i Norcan hvorfor ip-addressen blir logget, og hvilkene økter logger man seg fra?

IP-adresser blir lagret av de fleste nettsider med forumsoftware. Dette er et verktøy som brukes i bekjemping av spam eller i andre tilfeller der en IP-adresse er nødvendig for å knytte konto til brukersted. NorCan sin programvare loggfører også IP-adresser, både i poster og som en del av brukerautentiseringen. Denne funksjonen er hardkodet og kan ikke fjernes, derfor har vi løst dette ved å erstattes alle loggførte adresser med 127.0.0.1, hvilket overskriver din egentlige IP med en adresse som leder tilbake til NorCan's server. Adressene er derfor ugyldige, og kan ikke på noen måte knyttes tilbake til brukersted. NorCan oppbevarer ingen IP-adresser hverken i e-poster, interntråder, eller i annen kommunikasjon mellom hverandre.

Øktene som også fjernes inneholder informasjon om når du logget inn, hvor lenge siden det er siden siste innlogging, hvor du logger inn fra, og en del annen data. Informasjonen analyseres av vårt sikkerhetssystem for å gjenkjenne deg som et menneske, og gi oss eventuelle tegn på om brukerkontoen din misbrukes. Når du logger ut er ikke økten lengere aktiv, og informasjonen er verdiløs for systemet. Derfor kan vi slette den og også fjerne disse sporene. Som et resultat av dette oppbevares det derfor ingen informasjon som kan knyttes til personen bak brukerkontoen på NorCan.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   KH 

• Norcans grinete grunnlegger
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 12-februar 05

Skrevet 01 juni 2010 - 23:50

Log out-knapp er øverst til venstre på alle forumsider.

Bilder har ofte EXIF og vanlig IPTC. Når man fjerner EXIF fjernes ikke alltid IPTC hvis man ikke er obs.

Last eventuelt ned Irfanview til Windows med plug-in pakker og se på bildenes EXIF og IPTC. Adobe Bridge gjør samme jobben.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   apollo 

• Flyr høyt
  • Ble medlem: 16-januar 10

Skrevet 02 juni 2010 - 05:27

Vis innleggKH skrev 2 Jun 2010, 00:50:

Log out-knapp er øverst til venstre på alle forumsider.

Bilder har ofte EXIF og vanlig IPTC. Når man fjerner EXIF fjernes ikke alltid IPTC hvis man ikke er obs.

Last eventuelt ned Irfanview til Windows med plug-in pakker og se på bildenes EXIF og IPTC. Adobe Bridge gjør samme jobben.

Stripper ikke opplastningstjenestene (photobucket etc.) vekk denne informasjonen? Og er det ofte informasjonen inneholder navn etc. på den som eier maskinen?
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   lastboss 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 21-september 08

Skrevet 02 juni 2010 - 05:53

Kameraet mitt vet iallefall ikke hva jeg heter eller hvor jeg bor, EXIF/IPTC/XMP-informasjonen inneholder kun informasjon om lukkertid, apertur, ISO-hastighet, hvitbalanse, type linse som ble brukt, dato bildet ble tatt osv. Kan ikke helt skjønne hvordan navnet ditt skal kunne snike seg inn i bildet, hvis ikke du bruker et redigeringsprogram som legger til informasjon om lisenshaver av programmet e.l?

Har du sjekket at photobucket ikke legger til e-mail adressen din e.l. i exif/iptc/xmp-dataen?

EDIT: Har lastet ned noen bilder fra min personlige photobucket-konto som er tatt med forskjellige kameraer, noen redigert i PS, Paint Shop Pro og The GIMP og noen som rett og slett er tegnet i paint (ingen EXIF/IPTC/XMP-data) og det er ingen personlig informasjon om meg i exif, iptc eller xmp-dataen.
Photobucket stripper ingenting though, så vær påpasselig med hva dere laster opp.

Dette innlegget har blitt redigert av lastboss: 02 juni 2010 - 06:01

0

#19 Brukeren er ikke pålogget   Heisenberg 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 29-november 09

Skrevet 02 juni 2010 - 09:13

Hvis man skifter mailadressen som er tilknyttet norcan. Vil det ligge noen spor av den gamle emailen noen sted?

Hvilken side er tryggest å laste opp bilder på?
0

#20 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 02 juni 2010 - 13:56

Vis innleggHeisenberg skrev 2 Jun 2010, 10:13:

Hvis man skifter mailadressen som er tilknyttet norcan. Vil det ligge noen spor av den gamle emailen noen sted?

Den gamle e-postadressen din fjernes fullstendig dersom du skifter den. For å forsikre oss om at adressen faktisk eksisterer vil du motta en e-post til din nye adresse. Der er det en lenke du trenger for å godkjenne endingen.

Sitat

Hvilken side er tryggest å laste opp bilder på?

Jeg er ikke sikker på om det egentlig finnes et trygt bildeopplastingssted på internett, men kanskje denne artikkelen kan hjelpe deg? I neste version av NorCan kan vi tilby vårt eget galleri, slik så ingen trenger å bruke eksterne lagringstjenester.
0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare