Hvordan ? slette konto
Skrevet 18 mai 2010 - 13:33
Skrevet 18 mai 2010 - 13:42
Desverre sletter vi ikke kontoer etc, da vi vil få et gjennomhullet og ufullstendig forum hvor trådene ikke gir noen mening. Det må desverre begrunnes bedre enn at man bare slutter før slike tiltak blir besluttet. Og aldri si aldri, kanskje du kommer sterkere tilbake. ;) Du vet at Norcan er langt mere avhengighetsdannende enn mye av det som er oppgitt i narkotikaloven? :P
-Onkel
Skrevet 18 mai 2010 - 14:08
-Onkel
Skrevet 04 juni 2010 - 00:15
Desverre sletter vi ikke kontoer etc, da vi vil få et gjennomhullet og ufullstendig forum hvor trådene ikke gir noen mening. Det må desverre begrunnes bedre enn at man bare slutter før slike tiltak blir besluttet. Og aldri si aldri, kanskje du kommer sterkere tilbake. wink.gif Du vet at Norcan er langt mere avhengighetsdannende enn mye av det som er oppgitt i narkotikaloven?
-Onkel "
Man må da ha muligheten til å slette seg selv? eller er dere værre enn facebook på det området?
Dette innlegget har blitt redigert av rhododendron: 04 juni 2010 - 00:17
Skrevet 04 juni 2010 - 09:35
Hva du vil fram til rhododendron? Dette er et forum for folk over 18 år, og da bør de kan står for deres handlinger ikke sant?. Og jada, selvfølgelig har vi muligheten til å slette kontoer, men det skal litt mere til enn å bare si "nå vil jeg ikke mere". For som sagt, det er et forum, og hvis vi sletter brukere etc vil det bli gjennomhullet <- og da er det knapt et forum og da kanskje IRC er et bedre alternativ for deg? Men da kan du jo ikke lese alle "gode og samt dårlige"-trådene/tipsene og spørsmålene vil bare gjenta seg selv(kan ikke se for meg en admin som gidder det). Forøvrig, bøker er også en sikker kilde for de som ikke takler å stå for sitt.
Alle som starter å dyrke vet at det innebærer en risiko, og det er helt opp til dere å ivareta sikkerheten deres. Da kan man ikke komme til oss og si at det er vår feil. Det er ikke vår feil at folk deler så mye av deres grow +privatliv, slik at de er lett å spore opp for politiet. Selvfølgelig vi kan gjøre tiltak og tipse folk om hva man skal yttre osv, men uansett er det til syvende og sist deres eget ansvar hva dere legger ut om.
Ta heller å vis litt takknemmelighet istedet for å bare whine, vi er her for å hjelpe folk og vi gjør det frivillig og helt gratis.
Om jeg tar feil av hintinga di, så ikke ta dette som en fornærmelse, men jeg antar at det er det du mener.
-Onkel
Skrevet 04 juni 2010 - 09:42
Backup skrev 18 May 2010, 15:02:
det er vel kanskje det som er litt av greia her. fordi vi utleverer oss her at vi driver med ting som faktisk kan få oss til å miste både friheten, hus, jobb, familie osv,, derfor savner kanskje folk muligheten til å slette seg selv;)
og til deg som startet tråden; jeg syns ikke nødvendigvis du bør slette deg. har du noen topic elle posts du 'frykter for', så be heller om å få disse slettet;)
Skrevet 04 juni 2010 - 11:55
Ganjalf skrev 4 Jun 2010, 08:54:
Hvorfor i all verden skulle jeg bli kasta ut??? Er det ikke ytringsfrihet på dette forumet ? Sa vel ikke akkurat noe veldig kjipt heller. Veldig merkelig respons på en enkelt setning.
Synes dette begynner å virke som et ganske utrivelig forum. Om man ikke er enige i alle reglene til norcan eller alt som sies her, skal man altså bli trakassert? Klart det er folk som får noia eller har andre grunner til at man vil slette seg fra et forum, det må da være lov ?
Handler vel ikke bare om at man skal stå for hva man sier, men friheten til å kunne trekke seg ut fra noe når man ikke lengre ønsker å ta del i det.
til admin: Man trenger ikke slette postene, men brukernavn/bilde osv og la det stå Anonym for eksempel, slik det fungerer på andre forum.
Det var hverken sutring eller hinting, men et spørsmål om hvorfor man ikke skal få frihet til å slette seg selv om man ønsker det.
Skrevet 04 juni 2010 - 12:20
Å de som ikke skjønner hvorfor norcan ikke sletter kontoer by now kommer aldri til å skjønne det....
Dette innlegget har blitt redigert av eilkim: 04 juni 2010 - 12:21
Skrevet 04 juni 2010 - 12:24
eilkim skrev 4 Jun 2010, 13:20:
Å de som ikke skjønner hvorfor norcan ikke sletter kontoer by now kommer aldri til å skjønne det....
Man kan faktisk ikke redigere postene sine i hele evigheten. Sjekk selv. man må be om å få slettet hver enkelt post, og for de som har lagt ut mange poster, kan dette bli en ekstremt tidskrevende og slitsom affære.
Problemet er at folk skal ha friheten til å kunne slette seg, slik man kan fra alle andre forum. Lett å løse med anonymisering av brukerne som har slettet seg, så slipper man slike "hull".
Skrevet 04 juni 2010 - 12:36
Btw, der det er reel fare for noens sikkerhet, sletter vi poster og endrer brukernavn på sekundet.
Dette innlegget har blitt redigert av El: 04 juni 2010 - 12:40
Skrevet 04 juni 2010 - 12:47
Btw, der det er reel fare for noens sikkerhet, sletter vi poster og endrer brukernavn på sekundet.
Neimen beklager så meget om jeg fornærmet herren. Jeg har ikke noia, og har heller ikke lagt ut noe som jeg trenger å ha noia for. Var bare snakk om friheten til å slette seg, uansett hvilken grunn de måtte ha til dette.
Hadde ikke noia for facebook, men har slettet meg derfra av andre grunner, og det fikk jeg lov til uten diskusjon.
Har jeg ikke lov å poste her om jeg ikke er enig i alt som blir skrevet ? Virker litt sånn siden jeg blir truet med å bli kasta ut, og hintet frem at jeg ikke bør poste mer fordi jeg mener man bør ha mulighet til å slette seg når man vil.
Man burde ha mulighet til å slette seg selv om det ikke er noen reell fare for sin egen sikkerhet.
Skrevet 04 juni 2010 - 12:55
Sitat
Sletting av konto gjør deg ikke sikrere. Man vinner ingenting på å slette den, fordi ens poster og tråder ikke fjernes sammen med kontoen... Vi er gjerne behjelpelige med å skifte brukernavn og annen kontoinformasjon du mener kan være et sikkerhetsproblem, men det å slette en konto er i utgangspunktet meningsløst.
Sitat
Det er ikke et ukjent fenomen blandt de større nettforaene å hindre sletting, rett og slett fordi det er ingen fordeler med en slik løsning. Hvorfor skal folk ha denne friheten? Det er da på ingen måte en standard, dette...
Skrevet 04 juni 2010 - 12:58
Skrevet 04 juni 2010 - 14:41
syns hvertfall det er viktig å ha friheten til å gjøre hva nå enn man vil med diversen kontoer omkring på nettet.
Skrevet 04 juni 2010 - 16:07
rhododendron skrev 4 Jun 2010, 11:55:
Man står helt fritt til å trekke seg ut når som helst. Enten du vil eller ikke så forsvinner ikke historien fordi man angrer på noe. Hvis noen vil søke deg opp så ligger det f.eks. mye informasjon i cachen til ymse søkemotorer. Har du vært aktiv på et forum eller en organisasjon eller whatever så fjernes ikke alle spor etter at du forlater det. Og av grunner som Onkel allerede har forklart så vil det skade forumet veldig hvis alle som forlater oss skulle slette kontoen sin med alle poster.
Sitat
Hvis det er sikkerhetsårsaker til at man vil fjerne sin konto så er det neppe avatar og nick som er det største problemet, men heller innholdet i postene. Vi døper om kontoer når folk ber om det, det er ikke dette som er problemet.
Sitat
Som El har opplyst om så tar vi sikkerhetsproblemer på alvor. Hvis det derimot er slik at man trekker seg av andre årsaker så er ikke det uten videre grunn nok til at konto slettes, av grunner som allerede er oppgitt. Er man med så er man med, unngå å skriv noe du kan angre på så blir det aldri noe problem. Det er allerede en tråd om redigering av egne poster, hvis det skulle være interessant. Det er ikke for å være sadistiske kødder at det er sånn, det for å kunne ha opprettholde forumet.
Skrevet 04 juni 2010 - 17:56

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp