Norsk Cannabisforum: NorCan 5 under utvikling - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (3 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

NorCan 5 under utvikling Mye nytt og spennende på gang hos NorCan

Avstemning: Funksjoner i neste versjon (85 bruker(e) har stemt)

Hva vil du benytte deg av i NorCan 5?

1. Magain, med mulighet for På Høy Tid (57 stemmer [31.84%])

Prosent av avstemningen: 31.84%

2. Blogg, til f.eks. dyrkelogger (49 stemmer [27.37%])

Prosent av avstemningen: 27.37%

3. Gi terningkast på tråder (44 stemmer [24.58%])

Prosent av avstemningen: 24.58%

4. Profilsider (29 stemmer [16.20%])

Prosent av avstemningen: 16.20%

Stem Gjester kan ikke stemme

#1 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 16 mai 2010 - 00:55

Kjære medlemmer,

Etter lengere tids planlegging er NorCan 5, vår neste versjon, under utvikling. Her blir det mye nytt og spennende!

Nyheter
  • Din Profil: Vi gjør NorCan-samfunnet mer personlig ved å gi deg mulighet til å opprette egne profilsider. Konseptet er lignende Facebook, men uten noen form for sensitiv informasjon. Istedet kan du legge ut informasjon om favorittstrain, og hva som ellers måtte oppta deg :)
  • Bedre galleri: Gjør det enkelt å skryte til andre NorCan-medlemmer med vårt nye bildegalleri!
  • Blogg: Vi introduserer igjen bloggfunksjonen, men gjør integrering med galleriet langt bedre. Nå kan du "dra" bilder fra galleriet og rett inn i skriveriene dine - En perfekt oppskrift på kjapp logging av grows, eller siste demonstrasjon du deltok i!
  • Trådkvalitet: Har du funnet en tråd du liker, la andre NorCan-medlemmer få vite det og gi tråden god omtale! "Rating" gir deg mulighet til å gi trådene terningkast.
  • Personlige samtaler: PM-systemet har i prinsipp vært identisk gjennom NorCan's historie, men i NorCan 5 kan du sende PM'er i form av tråder, og invitere flere medlemmer til å delta. Dette gjør koalisjon mellom enkeltmedlemmer langt enklere.
  • Venner: Har du fått en ny kompis eller venninne på NorCan, bli venner og gjør det enda enklere å kommunisere. Vennene dine viser også på profilsiden din dersom du ønsker det.
  • Følg tråder: Det blir lettere å få oversikt over sine egne tråder og tråder av interesse med umiddelbar feed på forumshovedsiden.
  • Færre fora: Har du rotet deg bort og postet feil tråd på feil sted? Vi rydder i foraene og kutter drastisk ned...

På Høy Tid + NorCan = Sant?
NorCan, NORMAL, samt medlemmet Apollo er i samtaler angående På Høy Tid i nettavis-form. Vi er alle enige om at NorCan er det perfekte stedet for denslags, og planene om et onlinemagasin har vært mange... For de av dere som savner Knut's geniale forside fra NorCan 2 vil dette være en nyhet du feirer med et godt bongtrekk :(
Vi er i planleggingsfasen for dette prosjektet, men vil møtes i løpet av mai måned for å diskutere prosjektet videre. På Høy Tid vil lanseres med NorCan 5.

Ditt NorCan
Vi er ingenting uten medlemmene våre. Har du tips og råd til hvordan NorCan skal bli bedre, er dette sjansen din til å si i fra! Vi setter pris på din tilbakemelding, både i form av undersøkelsen over, og eventuelt som post under.

Jeg gir dere oppdateringer på prosjektet her etterhvert som vi tar store og små steg mot et nytt og bedre nettsted :(
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Heisenberg 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 29-november 09

Skrevet 16 mai 2010 - 01:06

Så sykt bra :( Gleder meg til alt :(
0

#3 Gjest: Guest

• Gruppe: Gjester

Skrevet 16 mai 2010 - 01:41

På Høy Tid skal bli "Nettavis"? Eller Blogg?

Skeptisk neida? Se bare på Gateavisa. Kjempefin nettavis, jeg mener blogg.

Blogg er blogg. Nettavis er nettavis.

Så hva blir det? Uansett hvis noe høres for godt ut til å være sant...
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   KH 

• Norcans grinete grunnlegger
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 12-februar 05

Skrevet 16 mai 2010 - 03:01

Flott! PHT på Norcan :)
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 10-juli 05

Skrevet 16 mai 2010 - 05:43

Dere er helt råe lager skikkelig arbeis redskap til oss klarer vi ikke legalisere er det i hvert fall ikke utstyret sin feil.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   NoobGrower 

• Stoner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 21-juli 09

Skrevet 16 mai 2010 - 10:40

Nice :)
0

#7 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 16 mai 2010 - 15:12

Takk for gode ord, og Yusuf, du har skjønt det! Vi skal være et verktøy, og vi skal samle cannabisnorge under ett tak :)

Sitat

På Høy Tid skal bli "Nettavis"? Eller Blogg?

Vi vil unngå den typiske "blogglooken", og satse mer på en ekte nettavisoppbygning. Jeg er helt sikker på at resten av På Høy Tid-gjengen er enige i dèt :D
0

#8 Gjest: Guest

Skrevet 16 mai 2010 - 17:46

Vis innleggBK skrev 16 May 2010, 15:12:

Takk for gode ord, og Yusuf, du har skjønt det! Vi skal være et verktøy, og vi skal samle cannabisnorge under ett tak :)

Vi vil unngå den typiske "blogglooken", og satse mer på en ekte nettavisoppbygning. Jeg er helt sikker på at resten av På Høy Tid-gjengen er enige i dèt :D

Og estimert td på å lage en ekte nettavis er?

Dessuten hva er vitsen med å kalle en nettavis PHT? Det kunne jo bare vært som versjon 2 av Norcan. Eller hva Knut?
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper

Skrevet 16 mai 2010 - 17:57

Nett avis er rått samme hva den heter.
0

#10 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 16 mai 2010 - 22:32

Vis innleggGuest skrev 16 May 2010, 18:46:

Og estimert td på å lage en ekte nettavis er?

Nettavisen blir lansert sammen med NorCan 5. Vi regner med å dra prosjektet som helhet i havn innen året er omme, men noen fast dato for oppgraderingen er ikke satt da arbeidet er i en relativt tidlig fase ennå.

Så, lanseringsdato kommer når prosjektet har slått ordentlig røtter, og alt i bunnen er på plass :)

Sitat

Dessuten hva er vitsen med å kalle en nettavis PHT? Det kunne jo bare vært som versjon 2 av Norcan. Eller hva Knut?

På Høy Tid er allerede et godt etablert magasin i legaliseringsbevegelsen. Dessverre har det vært dårlig med aktivitet rundt magasinet det siste året, som tildels skyldes høye kostnader. Med et nettmagasin slipper man å betale trykkeriene, og PHT's gode journalisme kan fortsette inn i fremtiden til glede for alle våre besøkende. Som Yusuf skriver, navnet har vel egentlig ikke noen særlig verdi. Det viktigste er kontinuerlige oppdateringer og godt innhold! Vi vil hente masse snacks fra Knut's gamle hovedside så alle blir fornøyd :D
0

#11 Gjest: Guest

Skrevet 17 mai 2010 - 00:43

Vis innleggBK skrev 16 May 2010, 22:32:

Nettavisen blir lansert sammen med NorCan 5. Vi regner med å dra prosjektet som helhet i havn innen året er omme, men noen fast dato for oppgraderingen er ikke satt da arbeidet er i en relativt tidlig fase ennå.

Så, lanseringsdato kommer når prosjektet har slått ordentlig røtter, og alt i bunnen er på plass :)

På Høy Tid er allerede et godt etablert magasin i legaliseringsbevegelsen. Dessverre har det vært dårlig med aktivitet rundt magasinet det siste året, som tildels skyldes høye kostnader. Med et nettmagasin slipper man å betale trykkeriene, og PHT's gode journalisme kan fortsette inn i fremtiden til glede for alle våre besøkende. Som Yusuf skriver, navnet har vel egentlig ikke noen særlig verdi. Det viktigste er kontinuerlige oppdateringer og godt innhold! Vi vil hente masse snacks fra Knut's gamle hovedside så alle blir fornøyd ;)

Journalistikken i PHT var noe for seg selv. Så det var kostnadene som gjorde det store utslaget...
0

#12 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 17 mai 2010 - 00:54

Vis innleggGuest skrev 17 May 2010, 01:43:

Journalistikken i PHT var noe for seg selv. Så det var kostnadene som gjorde det store utslaget...

Dersom journalistikken i PHT ikke holder din standard, er du mer enn velkommen til å gi din tilbakemelding når nettversjonen er lansert, og artiklene er på plass.

Som sagt skyldes nåværende situasjon for PHT tildels de utgiftene som knyttes til trykking. Hva som gjorde det "helt store utslaget" har jeg ikke bakgrunn for å uttale meg om, men send gjerne en e-post til NORMAL (post@normal.no). De kan kanskje hjelpe deg dersom dette er av særskilt interesse :)
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   KH 

• Norcans grinete grunnlegger
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 12-februar 05

Skrevet 17 mai 2010 - 02:14

PHT eller ikke PHT. Kanskje det kan bli noe av et sånt blad en gang i tiden? - Et reinspikka nerdeblad rensket for politikk og sånt.

http://www.norcan.org/filbibliotek/fraforum/1272747547/gallery_270_8_124907.jpg

Dette innlegget har blitt redigert av KH: 17 mai 2010 - 02:17

0

#14 Gjest: Guest

Skrevet 17 mai 2010 - 03:09

[quote name='KH' date='17 May 2010, 02:14' post='200885']
PHT eller ikke PHT. Kanskje det kan bli noe av et sånt blad en gang i tiden? - Et reinspikka nerdeblad rensket for politikk og sånt.

Politikken dreper engasjementet til mange. Se bare hvor mange som har forsvunnet fra NORMAL og Norcan takket være disse politiske besserwisserne. Sørgelige tryner som knapt rører en bønne, men som mener mangt om andres leffling, og ikke minst utseende. Tapere! Neida.
0

#15 Gjest: Guest

Skrevet 17 mai 2010 - 03:46

Bare for å tilføye. Hvem bryr seg om politikk?
http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publi...s-200910-250/2/

Knapt noen tenker jeg...
De fleste vil bare røyke. Ikke preike om det.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper

Skrevet 17 mai 2010 - 05:30

Er jevelig opptatt av poletikk og aktivisme jeg.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   NoobGrower 

• Stoner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 21-juli 09

Skrevet 17 mai 2010 - 09:50

Liker politikk jeg til en viss grad ..
Cannabis politikk har jeg ihvertfall ikke noe imot ;P
0

#18 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 17 mai 2010 - 17:55

La nå ikke debatten spore av, gutta! Vi setter en strek for PHT-debatten, så kan dere heller komme tilbake med kommentarer når magasinet er klart :)

Og forøvrig; Gratulerer med dagen!
0

#19 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 17 mai 2010 - 18:29

Guest0, dette var innlegget ditt som jeg fjernet:

Sitat

Grattis med dagen selv, men hva mener du med at debatten har sporet av?

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere at Appollo, en ikke navngitt "redaktør", diskuterer på bakrommet med deg og Torkel i NORMAL om en flytting av PHT til Norcan som "nettmagasin" eller "blogg-magasin". Hvilket demokratisk lag har funnet på dette og ville ikke det være mer naturlig for Norcan og videreutvikle det som Knut jobbet på med Norcan 2 istedetfor.

Hva er grunnen til disse udemokratiske metodene? Stoppe debatten man selv har lagt opp til. Tull!

1. Takk!

2. Debatten har sporet av fordi du diskuterer PHT's historie og din manglende politiske interesse. Denne tråden handler ikke om noen av delene, den handler derimot om fremtidens nettmagasin på NorCan (det betyr ikke nødvendigvis PHT, men det er et alternativ), samt nettstedets neste versjon.

3. Knut har dessverre frasagt seg sin posisjon i NorCan, og det er derfor ikke naturlig å videreføre hans arbeid i så måte. Vi ønsker derimot å overføre hans gamle artikler til vårt nye nettmagasin. Jeg og Knut har nylig diskutert dette et annet sted, om det skulle være av interesse.

4. Jeg stopper debatten for din del fordi du oppfører deg kranglete, og du tar ikke min siste tråd om avsporing til etterretning. Forvørig varsler jeg også om at din egentlige NorCan-identitet er kjent blant administrasjonen, og ber om at du holder dine personlige feider med eventuelle andre medlemmer/organisasjoner for deg selv. Slikt har vi ingen interesse av, og jeg antar du forstår dette og holder deg til tråden fra nå av. Alternativet vil være å blottlegge hvem du egentlig er, så kan de respektive medlemmene/organisasjonene ta hånd om saken istedet.

Good? Good.

Tråden er gjenåpnet.
0

#20 Gjest: Guest

Skrevet 17 mai 2010 - 19:20

Dette måtte ende i et saklig innlegg, eller hva?

Hvorfor skal jeg ikke røpe min ID? Den er vel allerede kjent. Jeg heter Peter Mikkelson og har i likhet med en rekke andre bidratt i større eller mindre grad til å få laget PHT. Løfter om å avdekke IDen til folk er høflig og trenger vel egentlig ingen videre kommentar.

Å beskrive min oppførsel som kranglete er ikke annet enn en dekkoperasjon, noe din lukking og gjenåpning av tråden skulle bevise.

Å la folk diskutere om det er lurt å la PHT bli Norcans nettavis med Apollo som "redaktør" må skje før og ikke etter første utgivelse. Alt annet er udemokratisk.

Så demokratiet seirer. Diskuter.
0

Del dette emnet:  

• (3 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare