Norsk Cannabisforum: Legge ut invitasjon til forskningsprosjekt? - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (3 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Legge ut invitasjon til forskningsprosjekt?

#1 Brukeren er ikke pålogget   stipendiat 

• Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 11-mai 10

Skrevet 11 mai 2010 - 13:50

Hei!

Jeg jobber med et prosjekt om cannabisrøykere som i de senere årene har slutta eller trappa vesentlig ned på røykinga. Det er for tiden en del fokus på at folk trenger hjelp til å slutte med cannabis, og det har dukket opp ulike kurs som skal hjelpe folk med dette. Det er imidlertid slik at de aller fleste slutter på egen hånd, uten noen form for behandling eller kurs. Det finnes lite forsking som ser på ressurssterke cannabisrøykere og på erfaringer med å slutte på egen hånd. Jeg er derfor opptatt av å få fram disse historiene.

Jeg har intervjuet 12 personer til nå, og jeg ønsker å komme i kontakt med flere. Jeg lurer derfor på om jeg kan få legge ut en invitasjon til undersøkelsen min på forumet?

Hilsen Stipendiat
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 10-juli 05

Skrevet 11 mai 2010 - 13:54

Drit bra kijør på.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Bobby Peru 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 02-februar 08

Skrevet 11 mai 2010 - 14:29

Vis innleggstipendiat skrev 11 May 2010, 13:50:

Hei!

Jeg jobber med et prosjekt om cannabisrøykere som i de senere årene har slutta eller trappa vesentlig ned på røykinga. Det er for tiden en del fokus på at folk trenger hjelp til å slutte med cannabis, og det har dukket opp ulike kurs som skal hjelpe folk med dette. Det er imidlertid slik at de aller fleste slutter på egen hånd, uten noen form for behandling eller kurs. Det finnes lite forsking som ser på ressurssterke cannabisrøykere og på erfaringer med å slutte på egen hånd. Jeg er derfor opptatt av å få fram disse historiene.

Jeg har intervjuet 12 personer til nå, og jeg ønsker å komme i kontakt med flere. Jeg lurer derfor på om jeg kan få legge ut en invitasjon til undersøkelsen min på forumet?

Hilsen Stipendiat

Hei,
Jeg har røyka daglig over halve lievet mitt (er godt over 30 nå), har nå slutta på egen hånd, uten større problemer, en uke med svetting og lite søvn, og det var det.

Tror ikke det er noe oppskift på dette, men det er jo noen forandringer jeg har gjort, som:
-de 12-13 første årene røykte jeg hasj, så å gikk over til marihuana de sisste årene.
-å holde meg vekke fra venner som røyker eller har røykt, nesten alle.
-sluttet å jobbe for andre, begynt å jobbe for meg selv.
-koser meg med litt god vin/øl av og til.

Men det som er den største utfordingen er tobakk og kaffi, som jeg har prøvd utallige ganger å slutte med, uten hell.

Ta gjerne kontakt på pm, hvis du lurer på noe mer, men jeg må være anonym desverre.
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Tony 

• Skapsnobb
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 09-oktober 08

Skrevet 11 mai 2010 - 20:23

Det hadde kanskje vært best å ta denne forespørselen på privaten med admins. I praksis har du jo nå allerede lagt ut forespørselen.
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Herr Statsminister 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 11-november 09

Skrevet 11 mai 2010 - 20:30

Mer info!

Både frua og jeg er nysgjerrige. :smokey:
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   stipendiat 

Skrevet 12 mai 2010 - 09:21

Ja, jeg er enig i det, men jeg fant ikke ut hvordan.... :g: Beklager!

Vis innleggTony skrev 11 May 2010, 21:23:

Det hadde kanskje vært best å ta denne forespørselen på privaten med admins. I praksis har du jo nå allerede lagt ut forespørselen.

0

#7 Brukeren er ikke pålogget   NoobGrower 

• Stoner
  • Ble medlem: 21-juli 09

Skrevet 12 mai 2010 - 09:38

Supert foretak !
Har ikke sluttet med "misbruk" , men har hadd lengre opphold (lengste 1 år )
Har gjennom hele tiden min som cannabis "misbruker" tenkt over hva som får meg til å gjøre det jeg gjør. Har vært blant venner som bare drikker alkohol , venner som ruser seg på det som er , og venner som bare ruser seg på cannabis ..

Føler ihvertfall selv at jeg har funnet rett lys å se problemene mine i . Røykt cannabis i 10 år nå ca..
Nå som jeg tar livet med ro og godtar den jeg er , opplever jeg ingen store fordeler ved å ikke røyke cannabis.
Men når det er sagt har jeg mistanke om psychologisk grunn til at jeg får store fordeler ved å røyke cannabis.. Fordi når jeg sluttet å røyke "gatehasj" , ble bivirkningene jeg hadde av cannabisen mer eller mindre borte ..

Sikkert ikke en "misbruker" du ønsker info fra , men er veldig inntrisert i dette og svarer gjerne på hvilke som helst spm..
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   bjartmar 

• Superstoner
  • Ble medlem: 24-november 08

Skrevet 12 mai 2010 - 19:14

For hvert drag jeg tok av hasjen, tok hasjen et drag av meg.

Nei fra spøk til alvor.

Hvilket fagfelt snakker vi om? Sosiologi?
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   stipendiat 

Skrevet 12 mai 2010 - 19:30

Jepp, jeg har mastergrad i sosiologi og jobber nå med en doktorgrad.

Vis innleggbjartmar skrev 12 May 2010, 20:14:

For hvert drag jeg tok av hasjen, tok hasjen et drag av meg.

Nei fra spøk til alvor.

Hvilket fagfelt snakker vi om? Sosiologi?

0

#10 Brukeren er ikke pålogget   stipendiat 

Skrevet 12 mai 2010 - 19:31

Heisann! Jeg sender deg en privat melding.

Vis innleggNoobGrower skrev 12 May 2010, 10:38:

Supert foretak !
Har ikke sluttet med "misbruk" , men har hadd lengre opphold (lengste 1 år )
Har gjennom hele tiden min som cannabis "misbruker" tenkt over hva som får meg til å gjøre det jeg gjør. Har vært blant venner som bare drikker alkohol , venner som ruser seg på det som er , og venner som bare ruser seg på cannabis ..

Føler ihvertfall selv at jeg har funnet rett lys å se problemene mine i . Røykt cannabis i 10 år nå ca..
Nå som jeg tar livet med ro og godtar den jeg er , opplever jeg ingen store fordeler ved å ikke røyke cannabis.
Men når det er sagt har jeg mistanke om psychologisk grunn til at jeg får store fordeler ved å røyke cannabis.. Fordi når jeg sluttet å røyke "gatehasj" , ble bivirkningene jeg hadde av cannabisen mer eller mindre borte ..

Sikkert ikke en "misbruker" du ønsker info fra , men er veldig inntrisert i dette og svarer gjerne på hvilke som helst spm..

0

#11 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 28-mai 06

Skrevet 12 mai 2010 - 20:30

Vis innleggTony skrev 11 May 2010, 21:23:

Godt poeng. :)
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper

Skrevet 12 mai 2010 - 21:35

Vi har kule adminer om dagen ros skal dere ha.
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Tony 

• Skapsnobb
  • Vis galleri

Skrevet 12 mai 2010 - 21:53

Jeg tror det stort sett er samme gjengen som før Yusuf. :D

De venter bare i spenning på kvalitetskuken vet du. :)
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper

Skrevet 12 mai 2010 - 22:05

He he he
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   alfahunn 

• Stoner
  • Ble medlem: 20-juni 08

Skrevet 13 mai 2010 - 01:12

hei stipendiat;) skal du bruke dette til en doktorgradoppgave (eller hva det heter) i sosiologi? og du skal sette det i sammenheng med hasjavenningskursene som går for tiden? har du noen rolle i disse kursene? er egentlig det du spør om 'hvordan slutte røyke hasj?' i oppgava di, eller hva er problemstillingen? :)
-jeg har selv ikke sluttet, jeg er en såkalt fungerende stoner;)
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   kharon 

• satan
  • Ble medlem: 30-oktober 04

Skrevet 13 mai 2010 - 07:01

Jeg vil oppfordre Stipendiat om å svare på mine spørsmål jeg sente på pm her i tråden. Greit å vite for alle involverte.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Yusuf 

• supersuper

Skrevet 13 mai 2010 - 07:06

Vis innleggalfahunn skrev 13 May 2010, 02:12:

hei stipendiat;) skal du bruke dette til en doktorgradoppgave (eller hva det heter) i sosiologi? og du skal sette det i sammenheng med hasjavenningskursene som går for tiden? har du noen rolle i disse kursene? er egentlig det du spør om 'hvordan slutte røyke hasj?' i oppgava di, eller hva er problemstillingen? ;)
-jeg har selv ikke sluttet, jeg er en såkalt fungerende stoner;)

Hvordan slutte med hasj? dumt spørsmål ja det er jo bare og ikke røyke mornings resten av livet da har man slutta.

Stiller han virkelig det spørsmålet?

Dette innlegget har blitt redigert av Yusuf: 13 mai 2010 - 07:08

0

#18 Brukeren er ikke pålogget   kharon 

• satan
  • Ble medlem: 30-oktober 04

Skrevet 13 mai 2010 - 08:40

Slik jeg leser det er det uklart hva informasjonen skal brukes til. H*n sier ikke om det skal være med i en ph.d thesis, artikkel eller om det er arbeidsrelatert - bare at det er et prosjekt (som kan være så meget) og at h*n vi ha fokus på å slutte å røyke cannabis på egenhand.
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   Tony 

• Skapsnobb
  • Vis galleri

Skrevet 13 mai 2010 - 09:42

Kanskje han bare ønsker å studere hvor mange som villig vekk vil innrømme åpenbart lovstridige forhold til en vilt fremmed. ;)

Jeg beklager, men er skeptiker av natur så for meg virker denne henvendelsen foreløpig litt useriøs.

Dette innlegget har blitt redigert av Tony: 13 mai 2010 - 09:42

0

#20 Brukeren er ikke pålogget   zokrates 

• supadupa
  • Ble medlem: 27-august 09

Skrevet 13 mai 2010 - 10:06

Det enkleste i verden er å slutte å gjøre noe man ikke ønsker å gjøre, det være seg bruk av legale eller illegale rusmidler, eller lese bøker, eller andre ting.
Men man slutter ikke gjøre noe man har lyst til å gjøre...!
0

Del dette emnet:  

• (3 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare