Vaporizer
Skrevet 08 april 2010 - 20:21
Er det noe spesielt jeg burde ha i bakhodet når jeg velger i utvalget?
Noen som har erfaringer å dele?
Skrevet 08 april 2010 - 20:41
DiNapoli skrev 8 Apr 2010, 21:21:
Er det noe spesielt jeg burde ha i bakhodet når jeg velger i utvalget?
Noen som har erfaringer å dele?
Du bør iallefall prøve det før du går til innkjøp av det, er ikke det samme som en joint, jeg føler jeg ikke får rett rus på det heller! :osama:
Skrevet 08 april 2010 - 22:03
buska skrev 8 Apr 2010, 21:41:
Rusen er helt klart litt anderledes men vet ikke hvilke ord jeg skal bruke for å beskrive det. Man føler seg helt klart stein men mer klar om man kan si det. Det føltes ihvertfall langt sunnere enn å røyke det. Smaker lite og lukter lite, kan fint røyke inne uten at noen lukter hva som skjer. Pleier å ta tre omganger på ett stapp og går fra 180/ 190/ 200 grader for å være sikker på at alle cannabinoidene fordampes.
Bruker en volcano classic og den funker veldig bra men er kanskje litt dyr. Kanskje mest brukt av medisinske brukere og for de som ikke gidder tobakk. Sikkert også et bra alternativ for de som har astma.
Skrevet 10 april 2010 - 23:06
noruego skrev 8 Apr 2010, 23:03:
For å få fullstendig rus kan man røyke marihuana på glasspipe, uten tobakk.
Det er mye sunnere, og gir akkurat samme effekt som joint. Man får også en mulighet til å finne ut hvor avhengig man egentlig er av nikotin, og evt. begynne å benytte seg av «substitusjonsmedisin» (snus, Nicorette, røykeplaster og Oliver Twist, f.eks.).
Det er ennå ikke bevist at ren marihuana fører til lungekreft, tvert i mot tyder alt på at det ikke gjør det. Man må også røyke mindre mengde.
Når man røyker ren marihuana er glasspipe enklere enn joint, og man burde trekke litt luft inn samtidig og ikke ta så store trekk som med joint. Små forsiktige trekk med litt luft. Ellers blir det litt vel sterkt. Mye diggere, og egentlig bare snakk om tilvenning.
Velg sunt, velg rent!
Dette innlegget har blitt redigert av apollo: 10 april 2010 - 23:07
Skrevet 10 april 2010 - 23:32
Jeg liker å være litt "klar i hodet" når jeg er kjempefjern og føler med vape at jeg får en rus som ikke klinker meg ut, men som jeg kan "utforske" på en helt annen måte enn når jeg røyker f.eks. bong..
Liker _veldig_ godt bong, men har hatt litt problemer av og på med at jeg har fått "gøgg" i kjeften etter røyking og slikt kan bare føre til spying :smokey: (Vet forøvrig ikke hvorfor, fordi jeg har hatt "røykesessions" der jeg har prøvd å trekke på alle mulige måter, så jeg er fortsatt litt grønn på det området :clown: :clown: Utover det så digger jeg bong når jeg slipper olje (eller hva det nå er..dritt) i kjeften, og liker den "knock out effekten" den har(alt til sin tid) :)
Med vaporizer så trenger jeg såååååå mye mindre enn med f.eks. joint, og føler at jeg/vi sparer mye på det i det lange løp (selv om den var dyr)
Bruker Volcano Digit nå, og har igrunn ikke eksperimentert så mye med temp (kjører på 220grader ) og vet derfor ikke så mye om hva som er "best" i forhold til hvordan man får max ut av weeden/hasjen..
Tankegangen har vel vært at 220 får ut "alt" på et vis, men vilk gjerne ha tips og råd om noen har andre erfaringer :smokey:
Skrevet 11 april 2010 - 00:10
Reguler skrev 11 Apr 2010, 00:32:
Jeg liker å være litt "klar i hodet" når jeg er kjempefjern og føler med vape at jeg får en rus som ikke klinker meg ut, men som jeg kan "utforske" på en helt annen måte enn når jeg røyker f.eks. bong..
Liker _veldig_ godt bong, men har hatt litt problemer av og på med at jeg har fått "gøgg" i kjeften etter røyking og slikt kan bare føre til spying :clown: (Vet forøvrig ikke hvorfor, fordi jeg har hatt "røykesessions" der jeg har prøvd å trekke på alle mulige måter, så jeg er fortsatt litt grønn på det området :clown: :clown: Utover det så digger jeg bong når jeg slipper olje (eller hva det nå er..dritt) i kjeften, og liker den "knock out effekten" den har(alt til sin tid) :smokey:
Med vaporizer så trenger jeg såååååå mye mindre enn med f.eks. joint, og føler at jeg/vi sparer mye på det i det lange løp (selv om den var dyr)
Bruker Volcano Digit nå, og har igrunn ikke eksperimentert så mye med temp (kjører på 220grader ) og vet derfor ikke så mye om hva som er "best" i forhold til hvordan man får max ut av weeden/hasjen..
Tankegangen har vel vært at 220 får ut "alt" på et vis, men vilk gjerne ha tips og råd om noen har andre erfaringer :clown:
Cannabinoidene frigjøres i temeratursiktet 180-200 grader. Det eneste jeg kan tenke meg er at ved 220 grader fordamper du kanskje stoffer du IKKE vil dra ned i lungene?? Men du skulle vel få i deg det som er viktig av stoffer læll og er nok uansett LANGT mindre helsekadelig enn en joint.
Grunnen til at jeg valgte Volcano Classic og ikke Digit er at den oppnår fortere ønsket temeratur, men nå er det ikke sikkert alle har like dårlig tid som heller da :)
Liker å vappe men alt til sin tid, digg å bli slått i bakhodet også :smokey:
Skrevet 11 april 2010 - 00:16
Dette innlegget har blitt redigert av Reguler: 11 april 2010 - 00:17
Skrevet 11 april 2010 - 09:30
Reguler skrev 11 Apr 2010, 01:16:
Nei tror ikke det skulle være nødvendig. Lenge siden jeg har lest no om dette nå men har lagt ved en link hvor du finner en del studier på vapping.
Vporizer studier
Er du medisinsk bruker er det fint om du melder deg inn i IACM hvor jeg har linket til. Vi trenger alle medlemer vi kan få og Dr Franjo G som er hjernen bak har gjort mer for oss enn noen andre i Europa.
-Noruego
Noe du lurer på bare send meg en PM
Skrevet 11 april 2010 - 15:31
buska skrev 8 Apr 2010, 21:41:
Ja, hvis det er noen som føler seg kallet så er det bare å invitere meg til demonstrasjon til sommeren (Oslo-området) :rolleyes:
noruego skrev 11 Apr 2010, 01:10:
Noen tips til hvor det er best å bestille fra?
Skrevet 11 april 2010 - 18:41
DiNapoli skrev 11 Apr 2010, 16:31:
Bestill fra Storz & Bickel i Tyskland
http://www.storz-bickel.com/vaporizer/volc...ion-system.html
Anbefaler Classic-varianten. Den er mer robust, har lenger garanti på grunn av det, og varmer seg fortere opp.
Skrevet 12 april 2010 - 10:24
Skrevet 12 april 2010 - 15:00
Skrevet 12 april 2010 - 22:05
På volcanovaporizer sin hjemmeside kommer de med denne temp-guiden, og der er det ingen av eksemplene som viser til høyere enn 190grader C. temperaturer.
Er vel ikke noe "kjenner", så det guiden ble kanskje litt mangelfull for meg, men det er mulig jeg skrur ned litt og sjekker lavere temperaturer, men har hittil ikke kjørt mer enn 1 gang per stapp, og blanda restene med blader og småbuds så får mannen i hus lage BHO av restene :)
Ikke medisinsk bruk, nei :) Men ganske stor bruk I guess, og føler at det sparer lungene (og ikke minst sparer weeden, bruker kanskje 1/4 av hva jeg normalt ville brukt på en joint i en "vape-pose")
Røyker en del sigg i tillegg, så er vel ikke så sunn i utgangspunktet, men føler at det "sparer" lungene, samtidig som man slipper å "se på gloa" og stresse, men ta det i sitt eget tempo..
Forøvrig mener jeg at alle burde prøve, spesielt om man ofte får problemer med kvalme o.l kjipe symptomer ved røykings :)
Men så tar jeg meg titt og ofte en god bong også! Bare fordi det er digg.. på en annen måte ;) hehe.. :(
edit:Jeg bestilte min hos bongshop ;)
Dette innlegget har blitt redigert av Reguler: 12 april 2010 - 22:07
Skrevet 12 april 2010 - 23:37
Men hva er forskjellene ellers? Rusen? Eller?
Forklar det for en fersking;-)
Skrevet 13 april 2010 - 22:24
Skrevet 14 april 2010 - 15:53
Tony skrev 12 Apr 2010, 16:00:
Kan du forklare meg litt nærmere? Vil den alltid skille ut skadelige stoffer selv om den er godt brukt?
Skrevet 14 april 2010 - 16:15
Når jeg gjorde research om vaporizere endte jeg opp med Volcano, Aromed og Verdamper som aktuelle kandidater. Men jeg foretrekker fortsatt en god joint ^_^
Skrevet 14 april 2010 - 20:09
Dette innlegget har blitt redigert av marlon_asha: 14 april 2010 - 20:29

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp