Norsk Cannabisforum: Samletråd for erfaringer ved "detoxing" - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Samletråd for erfaringer ved "detoxing" Hvordan det oppleves for deg å slutte med cannabis

#1 Brukeren er ikke pålogget   FlippFlapp 

• Medlem
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 23-oktober 04

Skrevet 26 februar 2010 - 05:39

Tenkte vi kunne starte en oversikts tråd her på norcan der vi lister opp bivirkninger og kroppslige reaksjoner som oppstår når man slutter, enten for en periode eller permanent.
Dette er for at folk som er nye skal slippe å bli redde/nervøse når ting står på som verst de 1-3 første dagene etter slutt.
Det er ingenting som er verre enn å bruke masse unødvendig tid til å grunne å tenke etter "hva kan være galt?" "er jeg normal?" "holder jeg på å bli gal?" osv.. sånne spørsmål ser jo ut til å gå igjen ganske ofte.

Så slipper man unødvendig noia.

Hadde opprinnelig tenkte å forseslå at dere kom med erfaringer, så etter en stund når vi begynner å få mange, oppdatere første post å lage en sånn høvelig godt formatert oversikt som er lett leselig, men nå går det jo ikke å redigere poster her da, så det blir dødfødt da det blir en lang uoversiktlig tråd som man må lese seg igjennom.

Forseslår derfor at vi bruker denne tråden til å samle inn alt vi kan av kroppslige/psykiske reaksjoner du har opplevd som følge av "røykeslutt" . Så kan jeg, eller hvemsomhelst som gidder gå igjennom det som kommer frem i tråden formatere det til en mer brukervennlig oversiktstråd. noe ala en FAQ

Som kjent er det jo individuelt hvilke symptomer man opplever, likevel vil noen være like, for så og si alle.

Hva er dine erfaringer?

edit: Hvordan går det med wiki'en ?

Dette innlegget har blitt redigert av FlippFlapp: 26 februar 2010 - 05:41

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Heffern 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 18-juli 09

Skrevet 26 februar 2010 - 08:47

Smoke weed everyday :redeyes:

Alvorlig talt tror jeg det er lurt å droppe det man pleier å gjøre når man røyker,film og godis f.eks.

Disse to tingene,film og godis altså,kan oppleves veldig kjedelig uten en blås hvis man har røyka litt mye over en lang periode.
Så for å ikke fristes til å smoke burde man gjøre noe helt annet enn det man pleier,brettspill eller yatzy,lese en bok m.m
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Swissa-Jiza 

• Medlem
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 08-november 05

Skrevet 02 mars 2010 - 23:53

har røykt daglig i mange år, og så plutselig tatt en mnd fr og opp til 6 mnd'er.
Det eneste som skjer for min del er at det er vanskeligere å sove de første 3 nettene,
og ikke noe annet.

tenker på pot en gang i blant når jeg tar en pause, men ikke noen physiske reaksjoner.
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   bongthomas 

• Medlem
  • Ble medlem: 30-april 09

Skrevet 03 mars 2010 - 18:16

Røyka hver dag de siste 6 månedene og begynte med røyke slutt denne mandagen (har prøvd tidligere)

- Humør svingninger! kan gråte i 5min og vere glad rett etterpå :S
- Søvn problemer
- Svetter mye
- Hodet mitt tenker på veldig mye rart! som var jeg anderledes før?
- Liten depresjon

Har lest en del om dette på nette, det er noen som blir veldig avhengig av cannabis mens noen blir ikke det.

Har allerede opplevd noen positive forandringer som de sorte posene under øynene mine er nesten helt bore :P Litt lettere og stå opp ellers skal jeg rett tilbake til sweet mary j etter 2 uker :)
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   liff 

• Medlem
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 17-desember 06

Skrevet 03 mars 2010 - 19:14

Det eneste virkningen jeg får ved å kutte cannabis er at drømmene mine blir sinnsykt realistiske. Dette ser jeg egentlig bare på som en god ting, tho'.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   kharon 

• satan
  • Ble medlem: 30-oktober 04

Skrevet 04 mars 2010 - 10:37

Jeg får problemer med å sove og jeg kjeder meg noe voldsomt om kveldene/økende uro. Negativitet.

Noen av grunnene til at jeg røyker er for å sove godt og for å dempe indre uro/stress. Så da er det ikke rart at trøbbelet kommer mangfoldig tilbake når det er pause.

Jeg har tenkt å ta en lang periode røykfri fremover - mulig for alltid eller bare i ferier/en skjelden gang. Men jeg er engstelig pga uroen og stresset jeg vet kommer. Det kan ta noen uker før jeg får en mer normalisert stressrespons uten røyk. Jeg synes det er på tide at jeg takler stress uten kjemisk hjelp til å roe meg ned.

De første årene jeg røkte var det ingen effekter av pauser. Sov like godt og slikt. Men må vel innrømme at over 10 år med cannabis setter sine spor...

Dette innlegget har blitt redigert av kharon: 04 mars 2010 - 10:38

0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Medisin mannen 

• Medlem
  • Ble medlem: 22-september 09

Skrevet 04 mars 2010 - 16:50

Hadde en god pause paa i hoest etter rundt fem aar med saa si hverdag, og mye hele dagen. Det som jeg merka var oekt droemme aktivitet, sov bedre, folk saa at det saa utsom jeg hadde lagt paa meg, mens vekta saa det motsatte, tror jeg ble litt mer stressa i begynnelsen da...
Lurer veldig paa det greie med vekta var, var bombesikker ihvertfall ett par kilo, heller fem, men gikk heller ned to kilo. Er av den slanke typen saa man ganske legger fort merke til forandringer.. merkelig,merkelig...
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Noah 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-september 08

Skrevet 10 mars 2010 - 17:03

Tja, for min del så gikk det ganske fint å kutte vekk røykinga i en måned.

Eneste ubehagelige ved det var at jeg tenkte ganske ofte på å røyke, men uten at det i seg selv var vanskelig.
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 10 mars 2010 - 22:06

Mhm, jeg har også bare litt økt svetting og søvnproblemer de tre første dagene. Litt amper, da hjernen gjerne ønsker sin belønning.
Min bruk strekker seg 20 år bakover i tid, og jeg har svært få bivirkninger å melde om.

Jeg går faktisk i disse dager og vurderer enda en pause, for å få litt bakkekontakt igjen. Og det å igjen huske drømmene er jo en opplevelse. Samt kicket det ér å bli "nykter".
Det eneste jeg egentlig får ut av et opphold på inntaket, er å forstå hvorfor jeg liker Cannabis.

Men, jeg anbefaler alltid jevnlige pauser. Hvis vi sammenligner med det eneste tillatte alternativet, så ville drikking av alkohol i lignende inntak vært noe i retning av alkoholiker.
I tillegg gir jo en pause litt ekstra boost i neste inntak...

-ganja+
1

#10 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 03 april 2010 - 17:12

Opplever økt sinne, kan bli skikkelig forbanna av små ting.
Søvnproblemer, sliter med søvnen uavhengig av cannabis. Men søvnproblemene blir værre for en periode.

Men siden jeg har opplevd både alkoholabstineser og opiatabstineser. Som bare kan beskrives som et levende helvete, cannabis derimot er lett å slutte med.
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Snorkebjørn 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 25-juli 07

Skrevet 03 april 2010 - 17:45

View Postliff, on 3 Mar 2010, 20:14, said:

Det eneste virkningen jeg får ved å kutte cannabis er at drømmene mine blir sinnsykt realistiske. Dette ser jeg egentlig bare på som en god ting, tho'.

oh yeah! Samme her! Tror det er pga for mye nattings at man ikke drømmer like mye, og når mankutter en periode må hjernen ta igjen tapt drømmetid :P ellers så har jeg ikke store problemer med å slutte. Før i tiden fikk jeg søvnproblemer noen dager men i dag jobber jeg så mye at jeg er for sliten til ikke å få sove... Ellers litt irritert kanskje den første uka, men tror det kommer av at jeg ikke røyker tobakk når jeg ikke røyker cannabis og får abstinenser pga nikotinmangel.
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare