Norsk Cannabisforum: It's lack of balance that makes skunk cannabis do harm - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

It's lack of balance that makes skunk cannabis do harm THC-CBD-balansen

#1 Brukeren er ikke pålogget   apollo 

• Flyr høyt
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 16-januar 10

Skrevet 26 januar 2010 - 21:43

Interessant artikkel i New Scientist av Amanda Feilding og Paul Morrison. Feilding en av av de som står bak Beckley Foundation Cannabis Commission.

It's lack of balance that makes skunk cannabis do harm
http://www.newscientist.com/article/mg2052...is-do-harm.html

Beckley Foundation Cannabis Commission Report
http://www.beckleyfoundation.org/policy/ca...commission.html

Hva mener dere? Hvis det var lovlig og riktig varedeklarasjon kunne man i hvert fall velge en type som ga en ønsket effekt. Det er jo ikke like enkelt i dag.

Dette innlegget har blitt redigert av apollo: 26 januar 2010 - 21:43

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Ganjalf 

• Trendnisse
  • Vis blogg
  • Ble medlem: 02-november 05

Skrevet 26 januar 2010 - 22:18

In contrast, the CBD levels observed were surprisingly low. Only four of the sinsemilla samples had more than 0.3% CBD, and 35 of them had only trace amounts (<0.1%).

Moderne cannabis innholder svært lite CBD. Injisert THC er ikke det samme som å røyke pot.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   lastboss 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 21-september 08

Skrevet 26 januar 2010 - 22:46

Er det tatt høyde for at det kanskje vil være en vesentlig større andel av psykisk syke som prøver ulovlige rusmidler enn de som er psykisk friske? Inntil det publiseres en studie som tar høyde for at psykisk syke kanskje er mer predisponert for rusmiddelbruk enn psykisk friske skriver jeg trygt dette av som svada.
Det at skunk kanskje er verre å røyke for schizofrene enn bedriten soapbar med 2%thc tror jeg på.

Den eneste jeg har opplevd ikke har hatt noen særlig gode erfaringer med cannabis er en person som har lang familiehistorie med psykiske problemer og som har hatt konstatert psykiske problemer lenge før han prøvde cannabis. I en slik studie vender de det til at det er cannabisen som har forårsaket hans psykiske problemer og ikke hans psykiske problemer som kanskje gjorde at han fikk lyst til å prøve cannabis.

Dette innlegget har blitt redigert av lastboss: 26 januar 2010 - 23:04

0

#4 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 20-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 26 januar 2010 - 22:59

Vil ikke det egentlig si at forskning som dette er fundamentally flawed? Hvis terpener har en såpass stor påvirkning på ruseffekt som det man kan få inntrykk av rundt omkring burde forskere undersøke dette nærmere, slik at man unngår å utelate en kritisk del av spekteret som forskes på.
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Mitt_navn 

• Stoner
  • Ble medlem: 25-mars 09

Skrevet 26 januar 2010 - 23:32

http://www.nrk.no/ny...aland/1.6906707
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Demonslayer 

• Chemofil
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 21-oktober 04

Skrevet 27 januar 2010 - 15:15

Det samme ser du med sprit kontra vin/øl. Feil balanse mellom vann og etanol gjør spriten vanskeligere å dosere og rusen vanskeligere å forutsi.
Jeg tror mye av Skunkens dårlige rykte skyldes feildosering og alt for unge brukere som har lite erfaring med å takle de hallusinogene virkningene til cannabis. Det er dritnoia å oppleve at virkningen var mye mer enn det du forventet deg, og det blir ikke noe mindre noia av at skremselspropagandaen sier at du kan ende på lukket avdeling pga en joint. Dette blir en selvoppfyllende profeti.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 24 februar 2010 - 01:09

Min erfaring er at cannabis kan forsterke følelser du allerede har. For en i utgangspunktet disponibel person kan det muligens slå negativt ut. Jeg røyka på en en gang som var psykisk ustabil. han bad trippa på vanlig ok marrokk. Jeg forklarte på forhånd at hasjen kan virke forsterkende på følelses livet på både godt og vondt. Jeg har slitt mye med angst og greier i mitt liv. I de periodene har jeg holdt meg unna cannabis. Har fått skikkelige noia kuler på hasj, men også noen latterkuler som vrengte innmaten.

Men når det er sagt, så tror jeg faktisk alkohol forårsaker mye mer nerve problemer enn canna. Det var med alkohol mitt problem var som verst. Etter jeg kutta ut booze, så har mitt indre roa seg kraftig. Og vel, når det gjelder canna nå, så har jeg nok erfaring til å ikke la det påvirke meg i vesentlig grad om det skulle bli dårlige vibber.

Men det er snakk om schizofreni. Det er jo kanskje verre. Men de som er disponible har stor sjangse for å få det uansett. Canna kan være en utløsende årsak. Myndighetene burdte gå ut å informere om årsaks sammenhenger for rus relaterte problemer. De er i allefall raske på banen når det er dårlig smugler sprit ute og går. De burdte fortelle folk at ikke all canna passer for alle. Dette burdte de gjøre uansett lovlig eller ikke, for de må da se at forbudet ikke virker som de ønsker. Ble avsporet av min egen stoned state.
:inlove:
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   apollo 

• Flyr høyt
  • Ble medlem: 16-januar 10

Skrevet 24 februar 2010 - 15:26

Med alkohol så har samfunnet etablerte måter å takle misbruk og problemer på, når det gjelder cannabis er det fortsatt frykt og uvitenhet som gjelder. Når det blir lovlig vil vi kunne håndtere problemene langt bedre.
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare