Norsk Cannabisforum: THC + Fett - spørsmål. - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

THC + Fett - spørsmål. Føler meg ruset etter trening

#1 Brukeren er ikke pålogget   suglutogdø 

• Nybegynner
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 04-april 09

Skrevet 16 januar 2010 - 17:19

Har vært aktiv røker i flere år og har som en mulig bieffekt opparbeidet meg et noe rikt fettlager på feil steder. Bestemte meg for å gjøre noe med det og har trent fem dager i uken de siste ukene.

Det jeg opplever etter en god økt med trening er noe jeg vil sammenligne med å være påvirket av THC. Jeg har lest at THC binder seg til fettvev. Lurte på da om det var mulig at man opplever en THC lignende rus etter en treningsøkt med høy forbrenning? Jeg er klar over at mye av "rusen" jeg opplever kan være endorfiner, men endog...
0

#2 Brukeren er pålogget   vin&grønt 

• FunHunter
  • Vis galleri
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 22-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 16 januar 2010 - 17:46

Har aldri hørt om dette, men dette må da være en sunn måte å ruse seg på.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   bjartmar 

• Superstoner
  • Ble medlem: 24-november 08

Skrevet 16 januar 2010 - 17:50

Nei det er nok ikke cannabis som gjør deg "stein", det er endorfiner og adrenalin! Herlig ikke sant? :smokey:
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 20-februar 07

Skrevet 16 januar 2010 - 17:58

Vis innleggsuglutogdø skrev 16 Jan 2010, 17:19:

Har vært aktiv røker i flere år og har som en mulig bieffekt opparbeidet meg et noe rikt fettlager på feil steder. Bestemte meg for å gjøre noe med det og har trent fem dager i uken de siste ukene.

Fem dager i uken er for mye, IMHO. Det holder lenge med 3 effektive økter, så får du restituert mellom hver økt. Det kommer helt an på hvordan du trener, men poenget er at det er bedre å trene effektivt enn å kaste bort tid og energi på ineffektiv trening :smokey:

Og forresten, det er ikke THC i ren form som binder seg til fettvev, men heller metabolitter og slikt. Ingenting å bli stein på med andre ord ^_^
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   bonggass 

• Stoner
  • Ble medlem: 24-desember 08

Skrevet 16 januar 2010 - 19:56

Vis innleggDubBud skrev 16 Jan 2010, 17:58:

Fem dager i uken er for mye, IMHO. Det holder lenge med 3 effektive økter, så får du restituert mellom hver økt. Det kommer helt an på hvordan du trener, men poenget er at det er bedre å trene effektivt enn å kaste bort tid og energi på ineffektiv trening :smokey:

Sier meg delvis uenig, det kommer helt an på hvordan man trener. Ved styrketrening bør muskelgruppene som belastes helst hvile i 40+ timer, men for eksempel spinning/løping kan du gjerne gjøre 6-7 dager i uka. Med et forbehold om at du spiser nok, hviler nok og er trent/ikke har muskelsmerter før trening.

Det med at det er bedre å trene effektivt er jeg selvfølgelig enig i.

Men for en nybegynner er det jo greit å starte med 3 dager, opp til 5 og eventuelt øke enda mer.

On topic: Tror rusen du har er endorfiner/god samvittighet!

Dette innlegget har blitt redigert av bonggass: 16 januar 2010 - 19:57

0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Cultum 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-september 09

Skrevet 17 januar 2010 - 04:18

THCen som er lagret i fettvevet ditt har ingen påvirkning på deg, zero, nada, null, nix, zilch, zip...void!
Det er metabolitter, menes; det er avfallsstoffer, som igjen, påvirker deg på ingen måte.

Som andre sier her, så er det nok bare endorfina og adrenalin.
Sjekk også om du har for høyt blodtrykk eller jernmangel, noe som gjør deg ekstra "stein" etter trening.

//Cult~
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Somerled 

• Stoner
  • Ble medlem: 10-mars 10

Skrevet 16 april 2010 - 22:41

*Gravedigger*

Det du beskriver er den såkalte "runner's high", som er meget euforiserende, har ingen som helst sammenheng med THC eller annet, du blir rusa på naturlige endorfiner og adrenaliner som finnes i kroppen. Det er herlig, spesielt etter en lang joggetur, lett i beina og klar i hodet!
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   kharon 

• satan
  • Ble medlem: 30-oktober 04

Skrevet 17 april 2010 - 10:27

Mange steder står det at man får runners high etter ekstreme løperunder, men jeg tror på bakgrunn av egen erfaring at man kan få det etter en langt kortere periode om man er utrent. En gang slo euforien inn etter 2 mil på sykkel, 1 av dem i motvind. Da var jeg utrent og var nesten iferd med å gå i bakken.

Ellers så føles det uansett digg å komme inn etter trening. Det vasker vekk alle bekymringer og nå er det lenge siden jeg hoppet til køys med noen så jeg husker sikkert feil, men jeg synes at etter-trenings-følelsen er bedre enn etter-sex-følelsen.

Hm. Jeg tror det er på tide med joggetur i skauen i dag...
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   apollo 

• Flyr høyt
  • Ble medlem: 16-januar 10

Skrevet 27 april 2010 - 15:55

Det som kan spores i kroppen er metabolitter, som ikke er aktive. Absolutt alle psykoaktive stoffer - lovlige - på apoteket, produserer liknende metabolitter, det samme gjør en del krydder. Vi har alle sannsynligvis metabolitter av forskjellig slag i kroppen hele tiden. De påvirker hverken kropp eller psyke.

Hele fettvev-lager-greiene er en stor løgn, som forbudstilhengerne utrolig nok repeterer og har klart å få brorparten av det norske folk til å tro på. Den er i tillegg grovt diskriminerende og undertrykkende, iom. at den fører til at cananbiselskere blir sett på som konstant ødelagte som mennesker. Håper den norske staten blir saksøkt for ødelagte liv på grunn av løgnspredning og diskriminering når hasj blir lovlig.

Den andre mest vanlige myten i Norge er at hasj fører til sterkere stoffer. Det er like utrolig hver gang jeg hører ellers intelligente og oppegående mennesker komme med dette vrøvlet, og jeg aner ikke hvor mye tid jeg har måttet bruke på å forklare dem at det er bullshit. Samme gjelder psykoser - faren er sterkt overdrevet og forbudet gjør det verre. For ikke å snakke om lungekreft-myten. Hasj og marihuana fører jo ikke til lungekreft, så lenge den ikke blandes med tobakk. Dette er helt sant, og bevist, men veldig vanskelig å folk til å tro på når statens informasjonsbrosjyrer sprer all mulig skremsel og propaganda.

Dette innlegget har blitt redigert av apollo: 27 april 2010 - 15:58

0

#10 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 20-februar 07

Skrevet 27 april 2010 - 17:42

Staten (ved et eller annet organ) tar så vidt jeg kan huske utgangspunkt i at de fleste cannarøykere blander cannabis med tobakk, derav økt sjanse for lungekreft. Det blir litt som å si at øl fører til lungekreft fordi tobakksrøykere røyker mer når de drikker.
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Smot Poker 

• Fette vrengt!
  • Ble medlem: 19-april 10

Skrevet 27 april 2010 - 23:38

Jeg har fått backflash etter harde treningsøkter og mye badstue. Men det er vel pga høyt forbruk av sopp, mescal og lsd :smokey:
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare