THC + Fett - spørsmål. Føler meg ruset etter trening
Skrevet 16 januar 2010 - 17:19
Det jeg opplever etter en god økt med trening er noe jeg vil sammenligne med å være påvirket av THC. Jeg har lest at THC binder seg til fettvev. Lurte på da om det var mulig at man opplever en THC lignende rus etter en treningsøkt med høy forbrenning? Jeg er klar over at mye av "rusen" jeg opplever kan være endorfiner, men endog...
Skrevet 16 januar 2010 - 17:46
Skrevet 16 januar 2010 - 17:50
Skrevet 16 januar 2010 - 17:58
suglutogdø skrev 16 Jan 2010, 17:19:
Fem dager i uken er for mye, IMHO. Det holder lenge med 3 effektive økter, så får du restituert mellom hver økt. Det kommer helt an på hvordan du trener, men poenget er at det er bedre å trene effektivt enn å kaste bort tid og energi på ineffektiv trening :smokey:
Og forresten, det er ikke THC i ren form som binder seg til fettvev, men heller metabolitter og slikt. Ingenting å bli stein på med andre ord ^_^
Skrevet 16 januar 2010 - 19:56
DubBud skrev 16 Jan 2010, 17:58:
Sier meg delvis uenig, det kommer helt an på hvordan man trener. Ved styrketrening bør muskelgruppene som belastes helst hvile i 40+ timer, men for eksempel spinning/løping kan du gjerne gjøre 6-7 dager i uka. Med et forbehold om at du spiser nok, hviler nok og er trent/ikke har muskelsmerter før trening.
Det med at det er bedre å trene effektivt er jeg selvfølgelig enig i.
Men for en nybegynner er det jo greit å starte med 3 dager, opp til 5 og eventuelt øke enda mer.
On topic: Tror rusen du har er endorfiner/god samvittighet!
Dette innlegget har blitt redigert av bonggass: 16 januar 2010 - 19:57
Skrevet 17 januar 2010 - 04:18
Det er metabolitter, menes; det er avfallsstoffer, som igjen, påvirker deg på ingen måte.
Som andre sier her, så er det nok bare endorfina og adrenalin.
Sjekk også om du har for høyt blodtrykk eller jernmangel, noe som gjør deg ekstra "stein" etter trening.
//Cult~
Skrevet 16 april 2010 - 22:41
Det du beskriver er den såkalte "runner's high", som er meget euforiserende, har ingen som helst sammenheng med THC eller annet, du blir rusa på naturlige endorfiner og adrenaliner som finnes i kroppen. Det er herlig, spesielt etter en lang joggetur, lett i beina og klar i hodet!
Skrevet 17 april 2010 - 10:27
Ellers så føles det uansett digg å komme inn etter trening. Det vasker vekk alle bekymringer og nå er det lenge siden jeg hoppet til køys med noen så jeg husker sikkert feil, men jeg synes at etter-trenings-følelsen er bedre enn etter-sex-følelsen.
Hm. Jeg tror det er på tide med joggetur i skauen i dag...
Skrevet 27 april 2010 - 15:55
Hele fettvev-lager-greiene er en stor løgn, som forbudstilhengerne utrolig nok repeterer og har klart å få brorparten av det norske folk til å tro på. Den er i tillegg grovt diskriminerende og undertrykkende, iom. at den fører til at cananbiselskere blir sett på som konstant ødelagte som mennesker. Håper den norske staten blir saksøkt for ødelagte liv på grunn av løgnspredning og diskriminering når hasj blir lovlig.
Den andre mest vanlige myten i Norge er at hasj fører til sterkere stoffer. Det er like utrolig hver gang jeg hører ellers intelligente og oppegående mennesker komme med dette vrøvlet, og jeg aner ikke hvor mye tid jeg har måttet bruke på å forklare dem at det er bullshit. Samme gjelder psykoser - faren er sterkt overdrevet og forbudet gjør det verre. For ikke å snakke om lungekreft-myten. Hasj og marihuana fører jo ikke til lungekreft, så lenge den ikke blandes med tobakk. Dette er helt sant, og bevist, men veldig vanskelig å folk til å tro på når statens informasjonsbrosjyrer sprer all mulig skremsel og propaganda.
Dette innlegget har blitt redigert av apollo: 27 april 2010 - 15:58
Skrevet 27 april 2010 - 17:42
Skrevet 27 april 2010 - 23:38

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp