Hei!
Jeg skal begynne på kurs for tyngre kjøretøy og ta sertifikat på klasse C.
Dette krever innlevering av helseattest på oppmøte, så når jeg ringte til legekontoret for å
bestille time, spurte jeg samtidig om hva testen gikk ut på.
Til min store fortvilelse sa hun blant annet at jeg måtte levere urinprøve. ;)
Så jeg lurte på om jeg vil bli testet for narko? Tar meg en joint hver kveld så det kan vel ikke gå
så bra!? Mistet klasse b sertifikatet for 9-10 år siden når jeg var ung, dum og kjørte i påvirket tilstand.
Dette førte til at jeg mistet sertifikatet i en periode på to og ett halvt år pluss ett opphold bak murene.
Fant denne tråden på forumet: http://www.norcan.or...showtopic=13682
Er det noen andre her som har vært i samme situasjon?
Side 1 av 1
Førerkort Klasse C
Skrevet 14 januar 2010 - 18:48
Når jeg kjørte opp til CE så tok dem urinprøve, men det var kun for å sjekke om det var blod i urinen eller noen andre uregelmessigheter. Urinprøven der er for å sjekke om du er skikket til å føre tyngre kjøretøy ikke for å teste hvilke stoffer du har inntatt. Tror ikke du har noen fare:)
Skrevet 14 januar 2010 - 19:19
Du får en rekvisisjonsblankett når du skal inn til laboratoriet for å ta prøver, sjekk om det er krysset av for LAR eller Rusmidler under Analyser I Urin. Hvis de ikke er krysset av blir det ikke sjekket..
Skrevet 14 januar 2010 - 20:24
Jeg tror ikke de tester urinen for narkotika, Jeg fikk CE lappen dekket av nav siden jeg sliter litt med sosial angst etter 10 år på amfetamin (sluttet for 3 år siden), noe som legen min vet om. Jeg fikk godkjent lege atesten selv om jeg røker nesten hver dag. ;)
edit: legen vet ikke at jeg røyker
edit: legen vet ikke at jeg røyker
Dette innlegget har blitt redigert av intreserte: 14 januar 2010 - 21:45
Skrevet 14 januar 2010 - 23:16
Takk for svar, det hjalp. ;)
Det hadde vært for dumt å miste plassen på ett sånt kurs når det er gratis.
Visste ikke at dem tok urinprøve, hadde jeg visst det så hadde jeg hold meg nøktern.
Det hadde vært for dumt å miste plassen på ett sånt kurs når det er gratis.
Visste ikke at dem tok urinprøve, hadde jeg visst det så hadde jeg hold meg nøktern.
Skrevet 15 januar 2010 - 21:38
men jeg andbefaler å ha et lite opphold i røkinga,å drikke masse vann og pisse mye før urin prøven, bare for å være på den sikre siden. man vet aldrig hva legen kan finne på å teste deg for.
Dette innlegget har blitt redigert av intreserte: 15 januar 2010 - 21:39
Del dette emnet:
Side 1 av 1

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp