Norsk Cannabisforum: Løgnaktig politimann - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Løgnaktig politimann

#1 Brukeren er ikke pålogget   earlman 

• Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 13-januar 10

Skrevet 14 januar 2010 - 00:04

Heisann! Jeg er ny på forumet her, virker som en hyggelig gjeng, dere.

Måtte bare komme med en "rant" over en politimann som kom og snakket til oss på skolen noen dager siden ang. russetid, med advarsler osv.
ETter å ha gått gjennom mange temaer, kom han til narkotika.
Om hasj/cannabis sa han at ja, det er mange som kan ta litt iblant og ha det hyggelig, uten noen videre bivirkninger. Deretter sa han at han også har sett de som har blitt lagt inn med psykose få uker etter de prøvde, og noen som rett og slett ikke "kom ned" igjen.
De to siste utsagnene har jeg ikke hørt fra skremmesider på nettet engang. Dette må da være direkte tullball?
Og hvis det er tilfellet, tror jeg det gjør mye mer skade enn det hjelper.Vil tro at mange, etter å høre noe slikt, tror de holder på å bli gærne etter å ha prøvd, ut av ren placeboeffekt.
Dette så jeg i en av kompisene mine, som bare har prøvd to ganger, og dagen før politimannen kom skrøt av hvor bra det var, og at det var langt bedre enn alkohol. Og nå er han redd, tror han holder på å bli sløv, osv. Tviler på at det hadde skjedd hvis politimannen hadde tatt det litt roligere.
Synspunkter?
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Heffern 

• supadupa
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 18-juli 09

Skrevet 14 januar 2010 - 00:53

Jeg finner det høyst usannsynlig at noen ikke "lander" etter cannabisbruk uansett hyppighet eller volum.
Ofte har folk tatt andre rusmidler sammen med hasj/mj,ikke minst alkohol kan utløse mentale problemer.
Her blir ofte bare cannabis trukket frem, ikke de andre, som bevis på at det er farlig.

Søk litt rundt på nettet,f.eks se denne fra 2.25
http://www.youtube.com/watch?v=rN3G94qnBPk...feature=related
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   ehextor 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 13-januar 09

Skrevet 14 januar 2010 - 08:15

Vanlig skremselhistorie, hører det samme fra ei som jobber på lukket avdeling i området og ser slike "førstegangs psykoser" hver dag. Faktum er at denne "myten" i realiteten er folk som enten har blandet cannabis med andre stoff i sitt første trekk(LSD og kvalitetsskunk høres ut som en bra førstegangstripp ja?), eller så har vedkommende allerede vært predisponibel eller allerede begynnt å vise tegn til psykose.
Som oftest viser det seg at de som har fått psykose på senere tidspunkt har innrømt at de hadde tatt andre ting samtidig, evt ikke visste hva de tok. Det er rett og slett enklere å skylde på skummle cannabis som er så forlokkende, men ingen vil vel tilstå at de har prøvd noen av de "hardere" stoffene?
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Demonslayer 

• Chemofil
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 21-oktober 04

Skrevet 14 januar 2010 - 09:01

Så vidt jeg vet finnes det ikke et eneste stoff som kan forårsake varige psykoser etter bare en gangs bruk, med mindre du allerede har mentale problemer og er disponert for å utvikle psykoser.
Men seff, litt heftig bruk av ketamin-LSD-salvia kan nok sikkert tippe deg over kanten etter noen måneder.

Dette innlegget har blitt redigert av Demonslayer: 14 januar 2010 - 09:02

0

#5 Brukeren er ikke pålogget   dfifmp 

• supadupa
  • Ble medlem: 16-april 09

Skrevet 14 januar 2010 - 17:48

jeg har da alltid blitt meg selv igjen etter 1-3dager uansett hva jeg har trøkkt i meg, utenom 1 gang og det var når jeg prøvde pcp/englestøv og da tok det hvertfall 2 uker før jeg landa igjen og hue mitt var vraka i laaang tid etterpå (kansje ikke så rart etter og ha sett negere INNI veggene og vi ringte purken for og få de kasta ut)

så jeg trur nok ikke han kameraten din skal være redd

ja, svina juger så mye de kan for og skremme folk
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Herr Statsminister 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 11-november 09

Skrevet 24 februar 2010 - 21:18

Vis innleggearlman skrev 14 Jan 2010, 00:04:

Måtte bare komme med en "rant" over en politimann som kom og snakket til oss på skolen noen dager siden ang. russetid, med advarsler osv.
Om hasj/cannabis sa han at ja, det er mange som kan ta litt iblant og ha det hyggelig, uten noen videre bivirkninger. Deretter sa han at han også har sett de som har blitt lagt inn med psykose få uker etter de prøvde, og noen som rett og slett ikke "kom ned" igjen.
De to siste utsagnene har jeg ikke hørt fra skremmesider på nettet engang. Dette må da være direkte tullball?
Og hvis det er tilfellet, tror jeg det gjør mye mer skade enn det hjelper.Vil tro at mange, etter å høre noe slikt, tror de holder på å bli gærne etter å ha prøvd, ut av ren placeboeffekt.
Dette så jeg i en av kompisene mine, som bare har prøvd to ganger, og dagen før politimannen kom skrøt av hvor bra det var, og at det var langt bedre enn alkohol. Og nå er han redd, tror han holder på å bli sløv, osv. Tviler på at det hadde skjedd hvis politimannen hadde tatt det litt roligere.
Synspunkter?

Jau, jeg må si meg enig med de andre her. Hørte det samme tullet oppigjennom barne og ungdomsskole jeg også. Jeg har ikke hørt om noen som har fått noe i nærheten lignende bivirkninger. Ja, man kan nok bli deprimert, få angst osv. Ok, jeg kjenner en type som har tippa totalt, men gutten var predisponert og hadde et svært uheldig utgangspunkt i tillegg til at han blanda inn andre stoffer. Idag er han narkis med knekk i knærne og null muligheter for return, så å si..

Uansett, det som er farlig med den type propaganda er ikke at folk får noia og trur på seg skavanker og bivirkninger, men at folk mister totalt respekten for all info de har fått angående narkotika når de finner ut at cannabis infoen var tøv. (sorry, det ble en lang og tung setning) Og DET kan føre til at folk går i feller de ikke så komme, miste kontrollen osv.

De jeg kjenner som røyker er høyt utdannede, oppegående, smarte folk med gode jobber osv. De fleste av dem begynte ikke å fyre før de var voksne.

Ihvertfall, han kompisen din lurer nok bare seg selv dersom han innbiller seg at han har blitt sløv osv. På den andre siden er dere fortsatt unge og er under utvikling, så ingen grunn til å ta av helt enda, syns nå jeg.. :) :pimp:
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   teori 

• supadupa
  • Ble medlem: 05-november 07

Skrevet 25 februar 2010 - 09:58

Synspunkter?

Den placeboeffekten du sikter til er vikelig nok, man kan jo tross alt få folk til og tro de blir småfulle av og drikke saft. At det finnes et fåtall som utvikler psykoser etter liten tids bruk er forsåvidt også riktig, akuratt dette har jeg sett skje med en barndommskompis. Han var schizofren i utgangspunktet og utløste en psykose.

Han kompisen din, er han en som kunne få 'blackout' av alkohol?
At folk ikke kommer 'ned' igjen er ganske tøvete i og med at kroppen effektivt bryter ned de aktive stoffene i cannabis etter noen timer, de som tilsynelatende ikke kommer ned er psykisk syke, ikke ruset.
Han barndommskompisen min som fikk en schizofren psykose er en aldeles velfungerende mann som jobber og står på, og det er ikke mange mnd. siden jeg fikk vite dette gjennom en felles beskjent. Han bruker nok medisiner for sykdommen sin, men selv en som er predisponert kan ikke bli evig ruset :P
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   waterman 

• Ble medlem: 07-mars 10

Skrevet 14 mars 2010 - 14:10

Synspunkter?

Denne politimannen har ikke vært helt på tur, psykoser kan oppstå av alle rusmidler - for lite søvn - tragedier som rammer en osv. Har selv jobbet innenfor psyk. der 50% av jobben bestå av ruspsykoser, så det er helt riktig sakt. Det at noen ikke "lander" etter en psykose er tøv, at det kan ta månder er riktig. Men dette er en liten del av befolkningen som i utgangspunktet er disponert for psykoser som blir trigget av en eller annen form for rus for det meste, er man grisefjern i ukevis må man regne med følger.
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   apollo 

• Flyr høyt
  • Ble medlem: 16-januar 10

Skrevet 14 mars 2010 - 18:18

Og nå er han redd, tror han holder på å bli sløv, osv. Tviler på at det hadde skjedd hvis politimannen hadde tatt det litt roligere.
Synspunkter?

Skremselspropagandaen har en mye mer negativ effekt enn cannabisen. Se bare hvor bekymra kompisen din har blitt. Må hanskes med folk som har et slikt selvbilde hele tiden. Bare fortell dem at de ikke skal bekymre seg for det, og at det er mye sverting og galskap i denne debatten. Be ham ta det med ro og heller gjøre seg opp sin egen mening om det basert på egen erfaring, og oppfordre til moderat bruk og å ha et avslappet forhold til cannabis, at det ikke er viktigste fokus i livet.

Send ham denne lenken

http://marihuanamyte...nligste-mytene/

Dette innlegget har blitt redigert av apollo: 14 mars 2010 - 18:18

0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 03 april 2010 - 17:39

De som jobber i psyk. har blitt foret med like mye propaganda som resten av befolkningen. Om det kommer inn enn person med psykose som samtidig har brukt cannabis så trekker de automatisk konkluksjonen at det var cannabis som utløste psykosen.
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   lulu 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10-mai 10

Skrevet 27 juli 2010 - 10:38

Har arbeidet på psykiatrisk, men aldri hørt om innleggelse grunnet cannabis. Ungdommer med erfaringer fra amfetamin og ecstasy var det derimot flere av...
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   bjartmar 

• Superstoner
  • Ble medlem: 24-november 08

Skrevet 27 juli 2010 - 15:53

Sitat

I virkeligheten er årsaksfaktorer bak psykiatriske lidelser et meget uklart og vanskelig forskningsområde. Hvis vi skal tro årsmeldingene fra Gaustad sykehus for vel 100 år siden, var den gang masturbasjon den vanligste årsaken til sinnslidelser. Legen spurte inntil han fant noe i pasientens historie som han trodde framkalte sykdom og presenterte så svaret. Slik er det også når PUT-medarbeidere sier at et ulovlig stoff gir mange sinnslidelser. En mer presis formulering ble brukt av lederen for PUT Ullevål, psykologen Morten Hammer: "Vi har en økt pågang av ungdom som selv mener at deres problemer skyldes ecstasy." Hvis en holder seg til forskning, kan en si at ut fra visse biokjemiske teorier er det mistanke om at ecstasy kan gi sinnslidelser, sterkere er det ikke grunnlag for å uttrykke det. Men ut fra de mange medieoppslagene vil selvsagt mange forklare sine psykiske problemer med bruk av ett eller annet stoff.

http://www.fekjaer.org/media.htm
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   lulu 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 10-mai 10

Skrevet 27 juli 2010 - 16:49

Vis innleggbjartmar skrev 27 Jul 2010, 16:53:

Mange gode poeng her i forhold til medias jag etter overskrifter.
0

#14 Gjest: jonnyb

• Gruppe: Gjester

Skrevet 31 juli 2010 - 11:00

Vis innlegglulu skrev 27 Jul 2010, 16:49:

Mange gode poeng her i forhold til medias jag etter overskrifter.

0

#15 Brukeren er ikke pålogget   JeVe 

• Nybegynner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 02-mai 10

Skrevet 11 august 2010 - 19:19

Jau! B) :rolleyes:
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   kamnick 

• Medlem
  • Ble medlem: 18-august 08

Skrevet 11 august 2010 - 22:19

Det er ikke bare "bullshitt", om dere tror at hver og en er med i en skjult sekt hvor alle har som ett mål om å spre propaganda om cannabis har dere jo blitt ganske så paranoide. Dere tror ikke engang mennesker som jobber på avdelinger for psykose. Det er forskjell på å bli hjernevasket av media enn å se ting med engne øyne/eller ikke se ting og juge om det etterpå.

Første gangen jeg prøvde det merket jeg ikke noe i det heletatt. Det eneste var at jeg våknet opp midt på natten og føltes ut som jeg hadde den verste influensaen noensinne. I de 3 ukene etter dette følte jeg meg helt utafor og ødelagt i hodet. Så fant egentlig ut at dette ikke var noe for meg, men var fortsatt sugen på å få vite hva alt oppstyret var, så prøvde igjen 2mnd etter og ble så stein som jeg aldri kan bli igjen B)

Men Cannabis er jo veldig lett å misbruke fordi det er så enkelt å bare rulle én joint og bli fjern kontra alkohol, men har vært både alkoholiker og "cannabisliker" i mange år, og jeg kan si at i den perioden jeg ikke rørte cannabis, så ble jeg mer ødelagt av å drikke alkohol hver dag enn å røyke. Mer tap av hukommelse og konsentrasjon, syke mareritt, paranoia, psykoser, men merket ikke noe spesielt på kroppen, at den var ødelagt, var mest hodet, sånn bortsett fra at jeg visste kroppen trengte alkohol og de symptomene som fulger med, som var ganske så syke egentlig, men gikk jo over.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   AC-1000 

• supadupa
  • PipPipPipPipPip
  • Gruppe: Utestengte medlemmer
  • Ble medlem: 25-juni 10

Skrevet 01 september 2010 - 19:23

Hei godtfolk

Misforstå meg rett, jeg er i høyeste grad for legalisering av cannabis og alt rundt det er en av mine store verdier her i verden..

Men det med tripp er ikke noe å kimse av.. Jeg lo av sånt før jeg også haha ikke sant hvor idiotisk høres det ikke ut.. Veldig lite tenkelig at man ser ting som ikke er der å blir helt sprø..

Helt til en gang jeg hadde tatt et par øl med en kamerat, vi bestemte oss for å ta en "siste joint", siden ingen av oss dreiv med det på den tida..

Resultatet var helt på trynet, jeg har aldri opplevd noe makan, hadde jeg ikke vist bedre ville jeg trodd det var noe annet i den, syre og allskens sopp-arter..

Lang historie kort: Endte opp under ei svær bybru uten å avsløre hvilken by, i 5 timer å hørte sirener rundt meg overalt, å flaggermus kom flyvende mot meg i tusentall som på en tåpelig skrekkfilm.. Satt sammenkroka å jævli med jakka over huet å spøy meg sjøl i fanget som en heroinslave resten av natta, så allskens sinnsyke ting, til eksempelvis huene til andre mennesker rundtomkring på gata var bytta ut med slanger og allskens sick shit.. Følte at alle så på meg å at det var noe alvorlig gærent når jeg gikk rundt, jeg var klar i huet å forsto at det ikke var virkelig, men allikevel så jeg alle tinga som om de skulle vært det.. det var helt fuckings sjukt så ja i høyeste grad jeg vil si det er virkelig, hvorvidt mange faktorer spiller inn, absolutt.

Røyker tid til ofte og aldri hatt noen lignende opplevelser igjen, i motsetning drikker jeg aldri alkohol eller inntar andre ting..

Mvh
Mikey
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   zokrates 

• supadupa
  • Ble medlem: 27-august 09

Skrevet 01 september 2010 - 21:45

Vil bare påpeke at korrelasjon ikke er kausialitet.

Hendelse A skjer, så skjer hendelse B, men dette betyr ikke at A er årsaken til B. Det _KAN_ være årsaken, men som sagt, korrelasjon er ikke kausialitet!
0

#19 Gjest: Gjest: Germy_*

• Gruppe: Gjester

Skrevet 19 oktober 2010 - 09:43

Vis innleggMikey skrev 1 Sep 2010, 19:23:

Hei godtfolk

Misforstå meg rett, jeg er i høyeste grad for legalisering av cannabis og alt rundt det er en av mine store verdier her i verden..

Men det med tripp er ikke noe å kimse av.. Jeg lo av sånt før jeg også haha ikke sant hvor idiotisk høres det ikke ut.. Veldig lite tenkelig at man ser ting som ikke er der å blir helt sprø..

Helt til en gang jeg hadde tatt et par øl med en kamerat, vi bestemte oss for å ta en "siste joint", siden ingen av oss dreiv med det på den tida..

Resultatet var helt på trynet, jeg har aldri opplevd noe makan, hadde jeg ikke vist bedre ville jeg trodd det var noe annet i den, syre og allskens sopp-arter..

Lang historie kort: Endte opp under ei svær bybru uten å avsløre hvilken by, i 5 timer å hørte sirener rundt meg overalt, å flaggermus kom flyvende mot meg i tusentall som på en tåpelig skrekkfilm.. Satt sammenkroka å jævli med jakka over huet å spøy meg sjøl i fanget som en heroinslave resten av natta, så allskens sinnsyke ting, til eksempelvis huene til andre mennesker rundtomkring på gata var bytta ut med slanger og allskens sick shit.. Følte at alle så på meg å at det var noe alvorlig gærent når jeg gikk rundt, jeg var klar i huet å forsto at det ikke var virkelig, men allikevel så jeg alle tinga som om de skulle vært det.. det var helt fuckings sjukt så ja i høyeste grad jeg vil si det er virkelig, hvorvidt mange faktorer spiller inn, absolutt.

Røyker tid til ofte og aldri hatt noen lignende opplevelser igjen, i motsetning drikker jeg aldri alkohol eller inntar andre ting..

Mvh
Mikey

0

#20 Brukeren er ikke pålogget   Germy 

• Medlem
  • Ble medlem: 20-september 08

Skrevet 19 oktober 2010 - 09:46

Vis innleggMikey skrev 1 Sep 2010, 20:23:

Hei godtfolk

Mvh
Mikey

Hørtes veldig likt ut som heroin rus faktisk. En venn av meg hadde en lignende opplevelse, der hasjen var penslet med dårlig heroin. Han var dårlig lenge, og fikk bekreftet at det var Heroin hos Lege. Godt noe går til lege med en gang noe ikke stemmer :chris:
0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare