Norsk Cannabisforum: Et par spørsmål - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Et par spørsmål medlemsgrupper og "redigeringsfrist"

#1 Brukeren er ikke pålogget   Egoist 

• Medlem
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 10-november 09

Skrevet 17 november 2009 - 22:29

Stusser bare på et par småting. Hvorfor er det satt en tidsgrense på hvor lenge man kan redigere innleggene sine? Er det i frykt for at folk ikke skal slette de på et senere tidspunkt? Ikke at jeg ønsker å lage en stor diskusjon utav det, men jeg føler i hvert fall dette er noe som hører fortiden til, og er jo irriterende dersom man for eksempel oppdager skrivefeil eller andre faktafeil når man går igjennom tråden på et senere tidspunkt, og spesielt irriterende hvis man ikke kan redigere førsteposten i en tråd for å legge til ny aktuell informasjon.

Det andre: er det noen mulighet for å omdøpe kategorien "standardmedlemmer" til bare "medlemmer"? Enten er man et vanlig medlem eller av en annen rang, men "standard" er bare overflødig. Med "standard" foran føler jeg meg som billig gatehasj.

Dette innlegget har blitt redigert av Egoist: 17 november 2009 - 22:32

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   norsmurf 

• www.bongshop.no
  • Vis galleri
  • Gruppe: CanAD
  • Ble medlem: 23-januar 06

Skrevet 17 november 2009 - 22:42

Jeg kan redigere innlegg fra et par år tilbake uten problem, ser det ut til.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Rotten 

• Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlson
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 25-april 07

Skrevet 17 november 2009 - 22:54

Administrasjonen har bestemt seg for å sette tidsbegrensning på redigering av poster for å hindre at folk sletter og gjør om på ting slik at det tråder mister sammenheng og misforståelser oppstår. Det har vært noen tilfeller der brukere har slettet innholdet i alle postene sine etter noen år, noe som gjør de aktuelle trådene fullstendig usammenhengende og meningsløse. Vi satser heller på at folk er såpass oppegående at de leser igjennom postene sine før/rett etter at de publiserer dem. Hvis det er spesielle ting som brukere ønsker slettet eller endret utover dette tidsrommet, kan de ta kontakt med en moderator.

Standardmedlemmer brukes for å skille mellom nettopp standardmedlemmer og støttemedlemmer, folk som har bidratt til NorCan med mer enn bare sitt blide åsyn. :lookaround:

@norsmurf: Hvis du får redigert dine årsgamle innlegg, skal vi se på om vi får gjort noe med det. Takk for headsup.
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Egoist 

• Medlem
  • Ble medlem: 10-november 09

Skrevet 18 november 2009 - 00:04

Vis innleggRotten skrev 17 Nov 2009, 22:54:

Standardmedlemmer brukes for å skille mellom nettopp standardmedlemmer og støttemedlemmer, folk som har bidratt til NorCan med mer enn bare sitt blide åsyn. :lookaround:

Joda, er klar over det, syntes dog "medlemmer" (istedenfor standardmedlemmer) høres bedre ut. Altså, man har "medlemmer" og "støttemedlemmer". Det er jo logisk at et vanlig medlem er et standardmedlem :P

Ser ut som om jeg nevnte ordet "medlem" så mange ganger at det mista meningen :inlove:
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   norsmurf 

• www.bongshop.no
  • Vis galleri
  • Gruppe: CanAD
  • Ble medlem: 23-januar 06

Skrevet 18 november 2009 - 02:47

Vis innleggRotten skrev 17 Nov 2009, 22:54:

@norsmurf: Hvis du får redigert dine årsgamle innlegg, skal vi se på om vi får gjort noe med det. Takk for headsup.

Damn, skulle holdt kjeft som vanlig :lookaround:

Tipper brukergruppa jeg er i blir glemt når ting blir endra, husker jeg ikke hadde tilgang til chat heller når den var oppe.

edit: manisk edit. Jeg må mens jeg kan.

Dette innlegget har blitt redigert av norsmurf: 18 november 2009 - 02:54

0

#6 Brukeren er ikke pålogget   dfifmp 

• supadupa
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 16-april 09

Skrevet 18 november 2009 - 02:50

Vis innleggEgoist skrev 17 Nov 2009, 22:29:

Med "standard" foran føler jeg meg som billig gatehasj.

er det ikke det vi er a? :lookaround:
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 28-mai 06

Skrevet 18 november 2009 - 16:33

Bare å sende en pm Bjørk, så får du "billig gatehasj" som tittel. :D
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Bob 

• -.-
  • Ble medlem: 28-juli 05

Skrevet 18 november 2009 - 19:55

Har ikke merket meg dette med redigeringsmuligheten Egoist, men det er fint at du tar det opp.

Jeg mener det er ganske uheldig å begrense Norcan-medlemmers mulighet til å korrigere og evt. slette sine innlegg etter en viss tid. Hvor lenge har vi på oss? Synes det er litt pinlig at dere innfører disse "restriksjonene" uten å utbrodere min mening om saken ytterligere.

Er forøvrig helt enig i at "Standardmedlemmer" burde endres til medlem.
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri

Skrevet 19 november 2009 - 09:07

Hvorfor er det ganske uheldig og litt pinlig da Bob? Vi har satt redigeringsmuligheten til 4 timer hvis jeg husker riktig.
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Revenka 

• Stoner
  • Ble medlem: 02-februar 08

Skrevet 19 november 2009 - 14:37

Jeg har vært på utallige forum siden 2000 og i forum flest har du liten/ingen redigeringsmulighet utover forhåndsvisning. De siste årene har det kommet forum der f.eks trådforfatter kan redigere i lang tid, mens andre har 15-20 minutter.
Om det er fire timer her inne så er det uvanlig langt. Om det har med en generell treghet blant brukerene å gjøre, skal jeg ikke spekulere i :)
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 19 november 2009 - 23:53

Vis innleggBob skrev 18 Nov 2009, 19:55:

Har ikke merket meg dette med redigeringsmuligheten Egoist, men det er fint at du tar det opp.

Jeg mener det er ganske uheldig å begrense Norcan-medlemmers mulighet til å korrigere og evt. slette sine innlegg etter en viss tid. Hvor lenge har vi på oss? Synes det er litt pinlig at dere innfører disse "restriksjonene" uten å utbrodere min mening om saken ytterligere.

Det har alltid vært begrensning på redigeringstid, men pga. en bøgg med oppgraderingen til NorCan v.4 ble denne innstillingen resatt. Vi har nå korrigert dette tilbake til 4 timers redigeringstid (pga. stonerhukommelse :P ), noe som burde være mer enn nok til å knote på innlegget sitt. De aller fleste fora på Internett har lignende ordninger. For lang redigeringstid kan ødelegge tråder hvis folk redigerer innleggene sine i ettertid. Vi kunne nok informert om dette, men siden det var snakk om en gjeninnføring av tidligere innstilling ble det mystisk vis avglemt :)

Hvis det er sikkerhetsgrunner til at poster skal slettes, så kan det ordnes ved å kontakte en admin, men man bør uansett ikke skrive noe man kan angre på senere på et offentlig forum, don't ya think?
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   Bob 

• -.-

Skrevet 20 november 2009 - 07:50

Vi er vel alle ganske enige i at dette ikke er et forum som "alle andre" - de fleste her driver med noe ulovlig per definisjon. Men ok greit, jeg tar deres standpunkt til etterretning. Min tekst er i mitt eierskap i 4 timer så er den Norcan sin eiendom - jeg forventer da at dere påtar dere ansvar for innholdet i tekst og bilder osv. Værre enn facebook detta.

Dette innlegget har blitt redigert av Bob: 20 november 2009 - 07:50

0

#13 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri

Skrevet 20 november 2009 - 17:51

La oss ikke ta helt på vei her. Vi har ikke endret en skjult EULA eller snikinnført nye regler, og vi tar ikke eierskap over bilder eller tekst medlemmer måtte legge ut her. Vi er ikke helt feisbukk, heller :P

Det er som sagt en gjeninnføring av slik innstillingene alltid har vært, og som det er på alle andre cannabisfora. Jeg vet ikke om et eneste forum som tillater medlemmene sine å redigere poster langt tilbake i tid, og det har jeg full forståelse for. Faktisk er det strengere på en del andre fora, mens her tar vi hensyn til stonerhukommelse og lar alle redigere sine innlegg 4 timer tilbake. Hvis noen ikke er komfortable med dette får de enkelt og greit la være å skrive noe.
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Bob 

• -.-

Skrevet 23 desember 2009 - 11:07

Siden jeg registrerte meg på forumet i 2005 har jeg _ALLTID_ kunnet redigert mine poster uten tidsbegrensning, så det så.

Dette er en snikinnføring av en restriksjon, ikke prøv deg Dubud.

Men ok, jeg får vel bare pakke sekken å gi opp Norcan.

bob

Dette innlegget har blitt redigert av Bob: 23 desember 2009 - 11:18

0

#15 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri

Skrevet 23 desember 2009 - 11:37

Always the drama queen.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri

Skrevet 23 desember 2009 - 15:02

Vis innleggBob skrev 23 Dec 2009, 11:07:

Siden jeg registrerte meg på forumet i 2005 har jeg _ALLTID_ kunnet redigert mine poster uten tidsbegrensning, så det så.

Dette er en snikinnføring av en restriksjon, ikke prøv deg Dubud.

Men ok, jeg får vel bare pakke sekken å gi opp Norcan.

bob

Seriøst, Bob, hvis alt du har å melde på forumet er whining om at du ikke får redigere postene dine, så er det helt greit at du pakker sakene dine. Jeg gidder ikke gjenta argumentene for tidsbegrensning på redigering av poster en gang til, de taler for seg selv.

Det er mulig at det var åpent for redigering av egne poster på ubestemt tid i 2005, men helt siden 2007 når jeg ble medlem har det vært sånn som det er i dag. Dette er uproblematisk på de aller fleste andre fora på hele føkkings Internett, så hvorfor det tilsynelatende skal være et så stort problem her har jeg liten forståelse for. Begrensning på redigering av egne innlegg er satt til 4 timer, og slik kommer det til å forbli.
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare