Norsk Cannabisforum: Det norske Cannabisparti - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (3 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Det norske Cannabisparti brikkene ramler på plass...

#1 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 13 oktober 2009 - 16:20

Det er skapt en midlertidig hjemmeside (BK, du nevnte noe her forleden?), det er også lagt ut en underskriftsliste som kan lastes ned på www.cannabispartiet.com (PDF-fil), kontorlokale er funnet, organisasjonsnummer er omsider på plass, konto er opprettet og postboksadresse skal snart trykkes på forskjellige effekter.
Til og med et første utkast av partiprogrammet er lappet sammen.

Det vi trenger mest nå, er DIN og dine venners support.
Hvis du har anledning laster du ned underskriftsskjemaet fra www.cannabispartiet.com.
Hvis dette ikke virker tar du kontakt med undertegnede, så denne får sendt deg en forsendelse via posten.

Om ikke så veldig lenge åpner vi også for medlemsskap i DnC, hvorpå det lille pålydende beløp kr. 50 er nok til å sikre deg deltakelse på neste årsmøte (sommer 2010).
I den sammenheng trenger vi også økning i personalet, da noen må skrive litt for medlemsbladet. (Treffende nok blir dette døpt Cannabisbladet.)

Delta der du kan, viktigst av alt er de 5000 gallskallers signatur.
Ta gjerne og helst kontakt om det skulle være noe å ta kontakt for, vi er her for å tjene folket vårt.

-ganja, Rex Imperator+
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Gartneren 

• Ung & Dum
  • Ble medlem: 21-august 08
  • Landsregion:Østlandet

Skrevet 13 oktober 2009 - 18:35

Ny hjemmeside bør absolutt prioriteres. Den som er nå skriker jalla.

Er det slik at underskriftene blir offentliggjort?
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri

Skrevet 14 oktober 2009 - 11:17

Yup, vi avventer et krafttak fra datakyndige snarest, angående hjemmeside.
Sjarmerende den som er, vel? Heh.

Ingen underskrifter skal offentliggjøres, så sant ikke den som skriver under ønsker det da.
Det skal lages en omfattende sikkerhetsavtale gjennom advokaten vår og Brønnøysund, disse dokumentene blir blant de mest hemmeligholdte i Norge, nettopp på grunn av Lars Petters trusler.

Så, om det ikke var sikkert nok fra før, så er det jaffal det nå. Igjen, en takk må rettes nevnte nyhetsredaktør. Han har virkelig gjort oss gode tjenester på å ytre sine fordommer.
Skal du signere, sier du?

-ganja+
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 14 oktober 2009 - 13:20

Hmm, vil det si at ingen får innsyn i disse dokumentene? At ikke politiet kan få tilgang til de noen gang?
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri

Skrevet 15 oktober 2009 - 09:02

Dette skal være lufttett og vanntett, ja.
Jeg vet ikke om politiet er hevet over loven, men jeg kan tenke meg det blir ramaskrik om et hemmeligstemplet dokument utleveres. Likevel, det er noe uforståelig for meg hvorfor politiet skulle ønske en slik liste. Man er ikke nødt for å nyte Cannabis for å være sympatisør.
Og i seg selv er det intet ulovlig med disse listene...

-ganja+
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp

Skrevet 15 oktober 2009 - 10:03

Nei det er ikke det, men de representerer ganske mange som røyker da. Men det er godt å høre at de er sikre. Dette letter sikkert avgjørelsen for de som ønsker å signere men ikke turdte i frykt for å bli avslørt.

Men, finnes det lister ute noe sted i Oslo? Blir litt rart å laste ned skjema og sende inn en underskrift. Jeg kjenner i grunn ingen som kunne tenke seg å underskrive. men er det greit, så skal jeg seff laste ned og signe og sende.

Dette innlegget har blitt redigert av Jamandala: 15 oktober 2009 - 10:12

0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri

Skrevet 15 oktober 2009 - 11:39

Vis innleggJamandala skrev 15 Oct 2009, 11:03:

Nei det er ikke det, men de representerer ganske mange som røyker da. Men det er godt å høre at de er sikre. Dette letter sikkert avgjørelsen for de som ønsker å signere men ikke turdte i frykt for å bli avslørt.

Men, finnes det lister ute noe sted i Oslo? Blir litt rart å laste ned skjema og sende inn en underskrift. Jeg kjenner i grunn ingen som kunne tenke seg å underskrive. men er det greit, så skal jeg seff laste ned og signe og sende.

Excactly, det er ingen grunn til uro vedrørende underskrivelse av skjemaet. Lite er mer hemmelig i Norge i dag, enn de innleverte listene.
Angående lister i Oslo så vet jeg Scorpius har, og jeg fikk en gledelig melding på fonen i går kveld, som fortalte at listene også er på Huset i Hjelmsgt.

Forslag til hvor vi kan sende forespørsel om listeutlevering mottas med høy glede.

-ganja+
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp

Skrevet 15 oktober 2009 - 11:48

Vis innleggEven Ganja skrev 15 Oct 2009, 12:39:

Excactly, det er ingen grunn til uro vedrørende underskrivelse av skjemaet. Lite er mer hemmelig i Norge i dag, enn de innleverte listene.
Angående lister i Oslo så vet jeg Scorpius har, og jeg fikk en gledelig melding på fonen i går kveld, som fortalte at listene også er på Huset i Hjelmsgt.

Forslag til hvor vi kan sende forespørsel om listeutlevering mottas med høy glede.

-ganja+

Hva med Hemphouse i Oslo?
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   paine 

• Medlem
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 25-august 09

Skrevet 15 oktober 2009 - 23:02

hemphouse, shang-ri-la, dyrkesjappa i gamlebyen, blitz(hvis det fortsatt lever). noen forslag til steder i oslo. Så det er åpent for donasjoner?
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri

Skrevet 15 oktober 2009 - 23:42

Donasjoner vil det garantert bli åpning for, vi er tross alt politikere blitt.
Dette medfører en sterk endring i personlig etikk, så desto mer under bordet, desto bedre.

Vi skal få mekket sammen noen giroer som vil gi medlemsstatus. Hvorpå vi da trenger deltakelse fra folket for å kunne få skrevet noe i Cannabisbladet som skal til medlemmene.

Var forresten i et skoleprosjekt i dag, intervju på Cardinal. Dette medførte at filmfolket ville delta på prosessen vi er inne i, så fra og med neste uke og i én uke fremover skal jeg ha et filmcrew hengende rundt for å skape dokumentar.
Enda ett skritt videre i min utvikling, og forsåvidt en eksellent fremgang til den seriøse TV-opptredenen.

Det er i grunnen merkelig om dette mislykkes...

-ganja+
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   paine 

• Medlem
  • Ble medlem: 25-august 09

Skrevet 16 oktober 2009 - 09:05

Høres meget bra ut^^
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   AlcoTrazAlien 

• Ble medlem: 12-juli 09

Skrevet 16 oktober 2009 - 11:12

Blir riktig inspirert hær. Jeg har noen spørsmål jeg ikke har lykkes å finne ett godt og forståelig svar på noen plass, når er fristen for å ha disse underskriftene?

Jeg har lagret skjemaet på pc, skal skrive ut så snart jeg har tilgang til en skriver, deretter har jeg venner og familie som gjerne skriver under.

Jeg har lenge ventet på at noen som kan dette skulle starte ett parti, og jeg føler at jeg er nødt til å bidra til noe, men da jeg er en meget sløv person, trur jeg ikke jeg kan delta så aktivt som jeg skulle ønske, men jeg ønsker å starte med å samle underskrifter så tar jeg det der i fra.

Uansett Tusen Takk :-)
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Xunoph 

• Stoner Wannabe
  • Ble medlem: 30-august 05

Skrevet 17 oktober 2009 - 21:05

Dette går oppover, og det fort også, kan det virke som. Kjempetøft ":unsure:"

Men ikke helt uten støt av negativ energi. Hva er galt med hjemmesiden? Hvorfor bare si at den er jalla, uten å komme med noen begrunnelse? Den som er ansvarlig for hjemmesnekreriet trenger kritikk av konstruktiv art, faktisk, takk.

Jojo, ser at den ikke er så fjong akkurat, men det var viktig at en side kom opp ganske fort... og som kjent, det som skal gå kjapt, det blir ikke gjort like nøye. Sjekk utkastet til partiprogrammet, det er på plass. Nå blir det vel et ras av kommentarer, tenker jeg. :smokey:

Edit: dette var min 1000de post her i forumet. I følge profilen. Feires med ny signatur :unsure:

Dette innlegget har blitt redigert av Xunoph: 17 oktober 2009 - 23:27

0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp

Skrevet 18 oktober 2009 - 00:38

Har lest gjennom prinsipp programmet og det er et par punkter, foreløbig, som jeg lurer på. Hva innebærer dette?

Sitat

Revurdering av trygdesystemet, gjennomgang av bemanningsproblemer og stimulering til valg av de yrker det til enhver tid er mest behov for.

Og jeg lurer på hva dette skal innebære? Er det stopp på kvote flyktninger også DnC vil ha?

Sitat

Det er ikke logisk å gjøre døren stadig mer åpen for innvandring når situasjonen i verden ikke er verre enn tidligere. Eksisterende beboere i landet bør prioriteres. Vi kan begrense innvandring og andelen av asylsøkere, revurdere dagens politikk og satse mer på å gi human hjelp der de opprinnelige konfliktene ligger.

Skal jeg være ærlig, så mener jeg dagens asyl og invandrings politikk er streng nok sånn som det er. Det legges opp til innskjerpelse på bevegelsesfrihet for å luke ut de som ikke har beskyttelses behov.

Skal finlese mer senere. Jeg støtter forøvrig meste parten i prinsipp programmet.
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   Hardy 

• Stoner
  • Ble medlem: 28-oktober 08

Skrevet 18 oktober 2009 - 06:52

Av grunner nevnt i den andre tråden tror jeg det er en stor tabbe å ikke begrense seg til politikk rundt rusmidler. Men det som er verre, er at partiprogrammet slik det står nå inneholder mye som det kan stilles STORE spørsmål ved (uansett hvilket politisk standpunkt man har), det hadde kanskje vært lurt å vente med å offentliggjøre det til det er mer gjennomtenkt og gjennomført.

Jeg synes det er fantastisk at dere tar initiativ og tør å stå på med legalisering, men det hjelper ikke andre enn deres motstandere å komme med et partiprogram som enkelt kan plukkes fra hverandre, og som mange tilhengere av legalisering ikke vil stille seg bak. Jeg skjønner at det som ligger ute nå er et utkast, men det er tross alt offentliggjort.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   alfahunn 

• Stoner
  • Ble medlem: 20-juni 08

Skrevet 18 oktober 2009 - 07:09

ja, oioioiiii, som tidligere nevnt, dette blir vanskelig. er en utålmodig sjel, så 'rekker' ikke lese prinsipprogrammet før jeg skriver her, hehe. skal imidlertid gjøre det rett etter!:unsure:

'Det er ikke logisk å gjøre døren stadig mer åpen for innvandring når situasjonen i verden ikke er verre enn tidligere. Eksisterende beboere i landet bør prioriteres. Vi kan begrense innvandring og andelen av asylsøkere, revurdere dagens politikk og satse mer på å gi human hjelp der de opprinnelige konfliktene ligger.' ................dette minner om frp, noe jeg ikke står for.

kommer til å skrive ut skjema for underskrift uansett for å få fram partiet, men tror det blir vanskelig å lage en felles politikk som alle revrøkere vil stemme på.. for, faktisk er det mange oppegånde revrøkere rundt omkring som er interessert i politikk, og ikke vil være enige.

'revurdering av trygdesystemet' ..jaha...på hvilken måte? den røde eller blå måten? hvis ikke; hvordan er det grønne trygdesystem? -nei, dette ble vanskelig, tror dere må begrense sakene...:unsure:

(ja, blitz har akkurat nyåpna;))

Dette innlegget har blitt redigert av alfahunn: 18 oktober 2009 - 07:11

0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Mt. Kailash 

• Stoner
  • Ble medlem: 03-september 08

Skrevet 18 oktober 2009 - 08:01

Takk til Even og alle dykk som gjer so mykje godt for saken.

Etter mi meining bør det vera ei felles plattform(legalisering) når det kjem til cannabis.

Resten kan løysast ved å nytta modellen til det tidlegare "politiske parti" med Johann Golden og Atle Antonsen.

Dei hadde ikkje program. Dei ville at alle sakene skulle løysast ved at medlemmene stemte på kvar enkelt sak som skulle opp i stortinget. Dette skulle skje over internett. På den måten vart partiet det einaste ekte demokratiske parti.

Heilt genialt og fullstendig gjennomførbart spør du meg.

Eg er motstandar av at partiet skal byrja å meina ting om trygdepolitikk og krig og fred og sånn.
Har inntrykk av at den store majoriteten her inne føler det på samme måte.

LYTT TIL FOLKET!

Fred ut.

Dette innlegget har blitt redigert av Bom: 18 oktober 2009 - 08:04

0

#18 Brukeren er ikke pålogget   konfe 

• Medlem
  • Ble medlem: 27-juli 08

Skrevet 18 oktober 2009 - 11:49

Vis innleggBom skrev 18 Oct 2009, 09:01:

Takk til Even og alle dykk som gjer so mykje godt for saken.

Etter mi meining bør det vera ei felles plattform(legalisering) når det kjem til cannabis.

Resten kan løysast ved å nytta modellen til det tidlegare "politiske parti" med Johann Golden og Atle Antonsen.

Dei hadde ikkje program. Dei ville at alle sakene skulle løysast ved at medlemmene stemte på kvar enkelt sak som skulle opp i stortinget. Dette skulle skje over internett. På den måten vart partiet det einaste ekte demokratiske parti.

Heilt genialt og fullstendig gjennomførbart spør du meg.

Eg er motstandar av at partiet skal byrja å meina ting om trygdepolitikk og krig og fred og sånn.
Har inntrykk av at den store majoriteten her inne føler det på samme måte.

LYTT TIL FOLKET!

Fred ut.
Helt enig! DNC burde ikke ta standpunkt om ting som ikke er relatert til ruspolitikken i særskilt grad.

Dette innlegget har blitt redigert av konfe: 18 oktober 2009 - 11:50

0

#19 Brukeren er ikke pålogget   bjartmar 

• Superstoner
  • Ble medlem: 24-november 08

Skrevet 18 oktober 2009 - 12:04

Må nok si jeg synes partiprogrammet ser helt merkelig ut. Det henger rett og slett ikke på greip og jeg sliter med å finne den røde tråden i partiets grunnprinsipper. Er dette et parti som representerer spesialinteressene til en gjeng stonere i Stavanger eller er det et parti som representerer Norges cannabismiljø? Hvis dere bestemmer dere for en nisje som står for veldig spesifiserte retninger innen de aller fleste samfunnsføringer i Norge så kommer dere til å ekskludere svært mange cannabisentusiaster. Mange av oss er politisk engasjerte i saker som er viktigere enn selve legaliseringen og har ingenting i deres parti å gjøre av den årsak.

Partiet virker som en blanding av FrP, MDG, SV og Rødt. Masse utopi, en salig miks av selvmotsigelser og et lite gjennomtenkt oppsett. Bortsett fra ved en sak: Endring i lovgivning og regulering av cannabis.

Dette innlegget har blitt redigert av bjartmar: 18 oktober 2009 - 12:05

0

#20 Brukeren er ikke pålogget   dfifmp 

• supadupa
  • Ble medlem: 16-april 09

Skrevet 18 oktober 2009 - 12:12

jeg liker det jeg ser, det er BRA dere vil kjempe for strengere innvandrings politikk, nå er det på tide og lukke dørene syns nå jeg, men dere må for all del holde dere unna trygdesystem politikken

lås dørene og legaliser røyken vår så vil dere vinne mange stemmer
0

Del dette emnet:  

• (3 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare