Hva er egentlig fallskjermer? Den sorte, avlange røyken som daler ned etter et trekk
Skrevet 24 september 2009 - 19:25
Har hatt en diskusjon med en kompis om hva fallskjermer egentlig er; vi begge spekulerer bare, så klart.
Min kompis mente dette kom av at Cannabisen er veldig potent, og det er THCen som er disse såkalte fallskjermene.
Jeg mente det måtte være noe giftstoffer i hasjen som forårsaket dette, f.eks plastikk, matolje, blod fra kyr osv.
Siden når jeg lager meg en rist til pipa, som jeg lager av en piperenser ved å brenne en lighter over hele greia, så det bare er metallet igjen.
Da kommer det haugevis av fallskjermer, og at det skulle komme av potent Cannabis; kan jeg ikke tenke meg.
Etter en del diskusjon, så kom han fram til at det kanskje ikke er fordi Cannabisen er potent, men at det kan være fordi pipa er urenset og fylt med "skrap".
Og at i det du slutter å trekke, så vil røyken gå opp igjen og ut fra stappet, og da vil den ta med seg noe av skrapet.
Fortsatt sto jeg fast på mitt at det måtte være stoffer som ikke var ment å være i Cannabisen, men jeg begynner å bli usikker, siden jeg har jo ingen håndfaste bevis på dette.
Noen som vet hva disse såkalte fallskjermene er for no'?
//Cult~
Skrevet 24 september 2009 - 21:11
Men noen her i Norcan postet en artikkel hvor politimester'n mente at all Cannabis de hadde konfiskert var ikke utblandet.
Noe jeg er veldig, veldig skeptisk til.
Det var en artikkel om 45 Kg ble konfiskert i det de skulle tilbake for å klage over kvaliteten.
Og da sa den ene som ble tatt at som oftest er Cannabis utblandet, og at jo mer nordpå du kommer, jo mer vil du møte på dette fenomenet.
Sa også at du kunne blande ut 100 gram hasj til 200 gram "hasj", og fortsatt ha en liten funk i den.
Som oftest bruke folk matolje, fett, voks, blod fra kyr, plastikk, tigerbalsam osv.
//Cult~
Dette innlegget har blitt redigert av Cultum: 24 september 2009 - 23:20
Skrevet 24 september 2009 - 21:58
Mulige skadevirkninger av å innhale gassene som oppstår (polyklorerte dibenzodioksiner og dibenzofuraner) er angiosarcoma (en type aggressiv kreft) i lever, lungekreft, hjernekreft, kronisk toksisk lungebetennelse, leukemi og skrumplever. For å nevne noe.
Det skal nok røykes et betydelig kvantum for å være i faresonen men jeg ville ikke gamblet med helsen på denne måten. Det er tross alt bare hasj.
Jeg skulle ønske det gikk an å kontakte TV2 Hjelper deg i slike tilfeller. Eller at man kunne bestille analyse på en lab uten å være bekymret for represalier. Ikke er kjøpsloven mye til hjelp heller. Heller ikke forsikringsselskapet ditt.
Og verst av alt, intetanende poliser som påstår at all cannabis omsatt i Norge er "ren"..
Skrevet 24 september 2009 - 23:18
bjartmar skrev 24 Sep 2009, 22:58:
Jeg lukter bare hasj fra klumpen, men noen av disse kan ha et blankt belegg over seg.
Men tror det kommer bare av at man har strammet plastfolien mest mulig rundt hasjen, men tviler ikke at det kan være fordi det er noe humbug i hasjen også.
Hvis jeg røyker i bøtte, og tar flaska fort opp fra bøtta, så kan det komme en slags olje som ligger på vannflaten. Dette er bare Cannabis, eller?
Haha, ikke sant! :)
Ikke sant, de vet ikke bedre. De har aldri testet om Cannabisen er utblandet, eller ikke.
Tror de ikke vil vite det heller; desto farligere "hasjen" er, jo bedre er det for dem...
//Cult~
Skrevet 25 september 2009 - 20:04
Cultum skrev 24 Sep 2009, 23:18:
Men tror det kommer bare av at man har strammet plastfolien mest mulig rundt hasjen, men tviler ikke at det kan være fordi det er noe humbug i hasjen også.
Dette er ganske vanlig på all hasj. Det kommer av at man får et flytende sjikte helt ytterst på piecen ved varme ol. Da vil den blir "glinsende".
Cultum skrev 24 Sep 2009, 23:18:
Vanligvis er det bare cannabis. Om det er flerkomponent cannabis (utblandet med æsj) så er det ikke bare cannabis.
Jeg må også presisere at de helseproblemene og potensielle riskene jeg nevnte gjelder spesifikt PVC. Dette er spesielt farlig med PVC fordi plasten er 50 % klor. Andre plastiske substanser kan være mindre farlige eller mer farlige. Jeg tror ikke pushere, uansett hvor kyniske disse kan være, vil øke vekten og utseendet til hasjen ved å tilsette svært farlige stoffer. Sauefett, sykkelslanger, vokslys, ol. er lett tilgjengelig og ikke sammenlignbart med helserisikoen forbundet med fordampning av PVC.
Men igjen. Det er bare hasj. Er du usikker, kast det i øyet på pusheren din (etter å ha sjekket grundig) og si i fra at slikt faenskap tolereres ikke. Hvis dette er uaktuelt, kjøp heller to flasker rødvin og ha det fint med bris istedet for g'z..
Skrevet 25 september 2009 - 20:24
bjartmar skrev 25 Sep 2009, 21:04:
Den glinser ikke ved varme, den har et glinsende belegg hele tiden; kald eller varm.
Derfor jeg er ganske skeptisk.
Jeg må også presisere at de helseproblemene og potensielle riskene jeg nevnte gjelder spesifikt PVC. Dette er spesielt farlig med PVC fordi plasten er 50 % klor. Andre plastiske substanser kan være mindre farlige eller mer farlige. Jeg tror ikke pushere, uansett hvor kyniske disse kan være, vil øke vekten og utseendet til hasjen ved å tilsette svært farlige stoffer. Sauefett, sykkelslanger, vokslys, ol. er lett tilgjengelig og ikke sammenlignbart med helserisikoen forbundet med fordampning av PVC.
Tror ikke heller de putter PVC i shitten, men alle de andre komponentene du nevnte; kan de også gi en svart fallskjerm ved antenning?
Ser jeg en svart fallskjerm, lukter rart, er steinhard o.l. så røyker jeg ikke klumpen, så "junkie" er jeg ikke :rofl:
Uansett, kjøper jeg bøff, så drar jeg bare til neste plass å kjøper, ikke værre enn det :D
Kjøper heller ikke mye av gangen, toppen en femmer.
//Cult
Skrevet 25 september 2009 - 22:13
Skrevet 25 september 2009 - 22:22
Trodde det bare skulle komme hvit/lysgrå røyk fra klumpen, og ikke sort/mørkegrå røyk.
Jeg tror det enten er humbu i klumpen, rista som utgir et eller annet, eller at det er skrapet i pipa som får nok varme til at den utgir disse fallskjermene.
//Cult~
Dette innlegget har blitt redigert av Cultum: 25 september 2009 - 22:23
Skrevet 25 september 2009 - 22:27
Skrevet 25 september 2009 - 22:42
Men da skal man ikke trekke konklusjoner for kjapt og si at det er noe humbug i klumpen og kjefte ut dealeren sin for en uskyld :rofl:
Men så fort jeg ser sotpartikler, så blir jeg überekstremt skeptisk på shitten at jeg står å brenner ei 50 spenns til den er helt aske for å se om det er klumpen eller pipa det kommer fra.
Brenner ikke konstant på klumpen, tar flammen frem og tilbake i jevne mellomrom.
//Cult~
Dette innlegget har blitt redigert av Cultum: 25 september 2009 - 22:43
Skrevet 25 september 2009 - 23:24
Skrevet 25 september 2009 - 23:26
Skrevet 25 september 2009 - 23:39
Og ta pipa mi rundt omkring er ikke noe jeg vil gjøre hver gang jeg skal på besøk med smoking & film session.
Men som sagt, jeg brenner bare ei 10-50 spenns for å se om det er fra pipa eller klumpen det kommer ifra.
Jeg kjefter egentlig ikke ut dealerne, jeg sier bare klart ut at jeg blir ikke å komme innom lengre og at jeg skal sørge for at min vennekrets ikke gjør det heller.
Det ender enten i at de fatter ikke hva jeg snakker om og blir pissed, eller at de beklager og sier at de visste det ikke selv (noe som er bare løgn).
Det som er så stygt er at de fleste dealere har to sorter på seg, sin egen røyk med god kvalitet og den de selger med elendig kvalitet.
Ja, vi kaller dem for fallskjermer i min vennekrets, siden de daler sakte men sikkert nedover :rofl:
//Cult~
Skrevet 25 september 2009 - 23:42
Skrevet 26 september 2009 - 00:07
Så i det siste har det vært litt dårlige tider, men snart begynner jeg mitt eget prosjekt.
Uansett, nå begynner dette å bli litt for off-topic, hehe :chef:
//Cult~
Skrevet 05 mai 2010 - 15:50
Hvorfor blande hasj med alt slags drit, det går an og kjøpe hasj av forskjellig kvalitet. Potent hasj inneholde mer krystaller som er klemt sammen til ei plate. Eller tørrok som inneholder mer planterester.
Tror ikke man finner så mye annet i hasj enn mer planterester viss den ikke er så potent, å blande det med alt slags sjid er tungvindt for ett rusmiddel som er så tilgjengelig som hasj er. I og med så er ikke cannabis spesielt dyrt, i forhold til andre rusmidler og tilgjengeligheten er lagt ifra dårlig viss det ikke har skjedd noe meget spesielt..
Ellers har man tjære og andre avfallsstoffer i røyken som kommer av forbrenningen, detter er tyngre enn luft. Og vil derfor dale ned eller skitner til pipa. Man trenger ikke plastikk osv for å se dette. :smokey:
Dette innlegget har blitt redigert av the_Freelancer: 05 mai 2010 - 15:54
Skrevet 12 juni 2010 - 19:39
Genialt ord, aldri egentlig vist hva de heter, men allikvell forsto jeg med en gang hva du mente :(
Skrevet 13 juni 2010 - 14:37
når man tenker at en forbrenning, under høy temp med lite oksygen til stede, er det naturlig at det blir dannet sot, tjære og alskens møkk.
pass dere for denne møkka, for den inneholder mye PAH
Skrevet 13 juni 2010 - 16:12
har tilgode å se annet enn varierende mengder planterester/triconer. tar det med når jeg handler så jeg sjekker hva det er før jeg betaler. slår aldri feil:)

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp