Norsk Cannabisforum: Pusteproblemer og tett spiserør - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Pusteproblemer og tett spiserør trist

#1 Brukeren er ikke pålogget   paine 

• Medlem
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 25-august 09

Skrevet 30 august 2009 - 16:39

Samboeren min har prøvd å røyke enkelte ganger. når han er full går det bra, emn han får lite effekt, im at han er dritings:p Men når han er edru og inntar cannabis(har prøvd hasj, pot og bakverk) første gangen, når han spiste, trodde vi han hadde satt noe popkorn fast i halsen, og måtte ringe legevakt og sånt(skummelt) men det gikk jo over. han fikk jo selvfølgelig også panikk, som ble sterkere av dopet. så, jaja, hasj var ikke tingen. fikk takk i noe middels pot, white russain, og det var samma greia, bare litt mer kontrollert iom at vi visste hva det var. han får de største pusteproblemene når han spiser, og han får lett munchies:p så, ok, detta var rart. prøvde den lovlige poten jeg snakka om et annet sted, og samme greia... noen som har vært borti dette? han røyker ikke sigaretter, og jeg forstår virkelig ikke hva som skjer. han blir heller ikke så fjern... rare saker.
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Mazar_Kush 

• Stoner
  • Ble medlem: 04-november 08

Skrevet 01 september 2009 - 22:28

Kanskje en form for allergisk reaksjon. Er ingen ekspert her. Får han kun pustebesvær når hn røyker cannabis/hasj?
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Ganjalf 

• Trendnisse
  • Vis blogg
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 02-november 05

Skrevet 01 september 2009 - 23:30

Vis innleggMazar_Kush skrev 1 Sep 2009, 22:28:

Kanskje en form for allergisk reaksjon. Er ingen ekspert her. Får han kun pustebesvær når hn røyker cannabis/hasj?

har prøvd hasj, pot og bakverk)

Ka du tru?
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   paine 

• Medlem

Skrevet 07 september 2009 - 11:28

Han fikk det samme når han røyka "lovlig pot".
jeg bare håper å finne ut av grunnen til at det blir sånn. han trenger virkelig å roe seg ned av og til:p
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Tony 

• Skapsnobb
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 09-oktober 08

Skrevet 07 september 2009 - 12:45

I og med at det går bra når han er full og ikke kjenner effekt kan det jo være psyken som spiller inn her, noen er ekstra utsatt for noia/nervøsitet når de røyker og får ubehagelige opplevelser uansett hva/hvor mye de røyker.

Jeg har forresten en venninne som får utslett på hendene når hun mekker, men har ingen problemer med selve røykingen. Det ser skikkelig fjernt ut når hun sitter og mekker med gummihansker. :fear:
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Ganjalf 

• Trendnisse
  • Vis blogg

Skrevet 07 september 2009 - 14:05

Vis innleggTony skrev 7 Sep 2009, 12:45:

I og med at det går bra når han er full og ikke kjenner effekt kan det jo være psyken som spiller inn her, noen er ekstra utsatt for noia/nervøsitet når de røyker og får ubehagelige opplevelser uansett hva/hvor mye de røyker.

Jeg tenket akkurat det samme. Kan helt klart høres ut som en form for angst.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   GanjaMorty 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 14-februar 07

Skrevet 07 september 2009 - 16:39

Kan jo være at han har en sensitiv hals, bruker dere joints eller bong/vannbong? Vet selv at når jeg røyka de første trekkene mine fikk jeg jævla ont i halsen noen ganger, blir jo også ganske tørr i halsen. Jeg røyker heller ikke til vanlig. Og når man er full så merker man ikke at halsen blir irritert så mye. Og som sagt får noe personer noia.no. Dette er nok en psykisk reaksjon, og det psykiske inntrykket av den irriterte halsen blir nok forvrengt og oppblåst av noiaen.
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   buska 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 13-juli 08
  • Landsregion:Sør-Norge

Skrevet 07 september 2009 - 17:06

Når jeg høster så klør jeg både her og der, det svir i øya og jeg nyser hele tiden,, ha ha, da er det høst! :fear:
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Ganjalf 

• Trendnisse
  • Vis blogg

Skrevet 07 september 2009 - 18:17

@GanjaMorty Du burde seriøst begynne å lese gjennom tråder før du poster i dem.

bakverk bakverk n1 (av II verk) noe som er bakt; kaker (I,1) finere b-
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   paine 

• Medlem

Skrevet 07 september 2009 - 20:58

har mistanke om at det er noia ja. han virker gjerne litt nervøs før vi røyker. det er så dumt:p vil dele lykken min med den jeg elsker:p
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 07 september 2009 - 21:24

Mange uerfarne har statens opplæring sterkt i virke, og blir regelrett nervøse for å bryte dette tabu.
Og staten er meget nøye i sin hjernevasking. Man må enten være anarkistisk anlagt fra før, eller tillate Cannabis å virke nok ganger til at man selv forstår det *litt* større bilde.

Det er ikke få personer jeg har kontakt med som sliter litt i begynnelsen, det være seg å finne personlig frihet via THC eller bare det å snakke om det.
Staten burde vært saksøkt, og om Karma er med meg hele veien, så blir de det.

Hva du enn gjør, la det alltid være din samboers eget valg å ville fyre litt. Ikke tving ham, hvorenn godt du måtte ville ham. Det er faktisk ikke alle som har egenskapen å like Cannabis, utrolig nok...

-ganja+
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   yoppl 

• Medlem
  • Ble medlem: 02-september 09

Skrevet 07 september 2009 - 22:02

OKei, hørres kanskje litt dumt ut, men jeg sammenligner alltid cannabis med prestasjonsangst i senga nor folk sier dei har lyst og prøve cannabis men har ikke lyst og bli paranoid osv. ;)
Viss en ikke får "den" opp foreksempel førstegang i senga , så er det lite kjangs for at samme fyren får den opp neste gang han prøver. pga han tenker han ikke får det til, og er redd for og ikke få det til, så er det ganske stor kjangs for og ikke få det til :P Så viss typen din trur og er redd for at han får pusteproblem og tett spiserør pga. cannabis, så er det nok at han sitter og tenker på det heile tiden, og det forsterkes med at hasjen/marijuanaen + tobakken kan være litt hard mot longene, OG at ein blir ganske tørr i kjeften av maryjane :fear:

Edit: sorry for dårlig forklart/skreve, men : ;)
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   paine 

• Medlem

Skrevet 07 september 2009 - 23:35

Takker for forslag og hjelp. og jeg presser selvfølgelig ikke, men jeg syns det er synd fordi han vil få ordentlig effekt. hvis det er noia er han ikke klar over det selv en gang... syns det er litt merkelig. Yoppl, jeg forstår hva du mener, men han prøvde flere ganger uten å få dette, men da var han full. det som er så dumt er at man ikke kan prate med en lege om dette på en ordentlig måte, det finnes jo ingen statistikk på slikt...
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   parampam 

• Medlem
  • Ble medlem: 16-mai 05

Skrevet 08 september 2009 - 06:41

Skjer det kun når han er edru virker det som gode gamle noian. En bra måte å bli introdusert til cannabis på er å ta en tur i skogen. Gå et godt stykke før dere fyrer opp. Ikke noe som gjør folk roligere enn en gåtur i skog/mark. Ha noe søtt å sutte på hvis han har problemer med å spise. Cannabis på soverommet er jo også noe som kanskje kan hjelpe til med å knytte opp noen gode assasiasjoner til den herlige planta.

Har selv opplevd å få "trangt spiserør". For en del år siden hadde jeg noe ordentlig potent gress. Etter et på par tette fikk jeg i blandt problemer med å svelge maten. Husker jeg nevnte det for en kompis. Han lo av meg. Fyrte selvfølgelig en ekstra feit på fyren, ga han et par smurte brødskiver. Da han skulle svelge sin første bit fikk han "klarer ikke å svelge maten trynet". Husker den 3 min lattisen vi fikk godt for å si det sånn.

Lykke til :fear:
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   Cultum 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-september 09

Skrevet 10 september 2009 - 03:59

Vis innleggparampam skrev 8 Sep 2009, 07:41:

Skjer det kun når han er edru virker det som gode gamle noian.

Jepp (:
Når man er full, så har man den der "gi faen"-holdningen og tenker veldig lite på konsekvenser osv.

Første gangen jeg prøvde, så fikk jeg ingen effekt. Absolutt nada.
Men andre gangen jeg prøvde, så følte jeg heller ingenting, til det hadde gått nesten 10 minutter.
Da slo det inn, og jeg flirte ihvertfall 5 min nonstop - det må være den heftigste rusen jeg har fått av Cannabis, absolutt.
Jeg har prøvd tjall som har vært så god at du ikke engang kan presse det sammen.
Til og med det slo ikke min andre gang i kontakt med Cannabis.

Som jeg erfarer, så gir ikke Cannabis meg paranoia - den bare gjør min paranoia mer intens.
Paranoiaen er alltid der, det er bare Cannabis som gjør den sterkere.
Skal ikke gre alle med samme kam, men personer som bryr seg veldig mye om hva andre mener, sier og tror om den personen, vil mest sannsynlig få paranoia.

//Cult~
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare