Norsk Cannabisforum: Hva er det som skjer?(Uendelig bakstein) - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Hva er det som skjer?(Uendelig bakstein)

#1 Brukeren er ikke pålogget   mr_ganja 

• Medlem
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 08-juni 07

Skrevet 27 mai 2009 - 19:58

Jeg og en kompis røyka 2g brunt på torsdag. Røyker ikke fast ,så det var nok til å få oss f..te fjerne. Problemet er at om jeg røyker for mye blir jeg så Bakstein, og det varer i nesten en uke.Våknet dagen etterpå og følte meg fortsatt fjern, Føles ut alt går drit treigt, som om jeg er like fjern som dagen før. Det har skjedd når jeg grønna en gang tidligere også, og brukte rundt 5 dager på å gå tilbake til "normalen" da også. Er ikke så morsomt og røyke på søndag og være zombie hele uka. Noen som har opplevd det samme? Hva bør jeg gjøre, er ikke så keen på å gi opp røykinga, men vurderer det.
Hva er det som skjer?
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Tony 

• Skapsnobb
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 09-oktober 08

Skrevet 27 mai 2009 - 20:11

Røyk ofter så skal du se det løser seg :)

Alvorlig talt så ville jeg nok vurdert å droppe røyking hvis det tok 5 dager å lande igjen. Normalt føler man seg kanskje litt bakstein dagen etter heftig inntak, men 5 dager høres plagsomt ut hvis man f. eks. har en jobb som krever litt konsentrasjon.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 27 mai 2009 - 20:57

Vel, jeg synes det høres ut som dere røyka for mye. Hvis jeg røyker mye så blir jeg bak stein, men aldri 5 dager i strekk.
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   KH 

• Norcans grinete grunnlegger
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 12-februar 05

Skrevet 27 mai 2009 - 21:04

Får du i deg nok næring og drikke?
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   mr_ganja 

• Medlem

Skrevet 27 mai 2009 - 21:31

Har et ok kosthold og trener regelmessig. Det jeg er redd for er å røyke på meg noe psykiske plager. Hvordan opplever dere og være bakstein? Er det som jeg beskrev, at man går rundt i "tåka" og alt går tregt, at man nesten er "utafor" det som skjer. Fks hadde jeg sittet i et rom og det hadde begynt og brenne, er jeg ikke sikker på om jeg hadde klart og gjort noe.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Claq Qui 

• Medlem
  • Ble medlem: 15-desember 08

Skrevet 27 mai 2009 - 22:01

Jeg vil røyke det du røyker :)
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   bonggass 

• Stoner
  • Ble medlem: 24-desember 08

Skrevet 27 mai 2009 - 22:21

Vis innleggClaq Qui skrev 27 May 2009, 23:01:

0

#8 Brukeren er ikke pålogget   dfifmp 

• supadupa
  • Ble medlem: 16-april 09

Skrevet 27 mai 2009 - 23:00

Vis innleggClaq Qui skrev 27 May 2009, 23:01:

0

#9 Brukeren er ikke pålogget   buska 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 13-juli 08
  • Landsregion:Sør-Norge

Skrevet 27 mai 2009 - 23:03

jeg å :)
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Kurtz 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 03-oktober 07

Skrevet 27 mai 2009 - 23:04

Kjennes det ut som noen sparker deg i bakhodet når du innhalerer? :)

Dette innlegget har blitt redigert av Kurtz: 27 mai 2009 - 23:05

0

#11 Brukeren er ikke pålogget   mr_ganja 

• Medlem

Skrevet 27 mai 2009 - 23:13

Jeg hadde forventa meg noen seriøse svar her ass.
Høres kanskje fett ut og gå rundt som en zombie, men er ikke det etter 5 dager når alle andre føler seg fine mens du er helt ute.
Er jo kjipt når man tar seg en joint på en festival, også går du rundt i tåka i en uke etterpå.
Hva er greia? Er jeg spesielt utsatt for psykiske problemer, eller er det en vanlig greie hvis man røyker for mye?
Hvordan arter deres baksteinhet seg?
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   PrescriptionMedicine 

• Stoner
  • Ble medlem: 29-desember 08

Skrevet 27 mai 2009 - 23:22

Jeg kjenner med sjelden annerledes dagen derpå, bare ved veldig stort inntak.

Tror ikke jeg ville ha trukket linjen til psykiske problemer helt ennå, men jeg tror dette med å være bakstein er veldig individuelt. Kanskje du bør prøve å røyke ganske lite, og se hvordan du føler deg da. Prøv å feilsøk litt, og hvis ikke det gir noe svar, bør du nesten prøve å tilpasse røykinga til ferier o.l hvor du ikke trenger å være ship shape.

Synd at det skal være sånn, men vi får krysse fingrene for at det er en grunn du kan gjøre noe med.
Lykke til!
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   bb1984 

• supersuper
  • Ble medlem: 18-januar 07

Skrevet 27 mai 2009 - 23:23

Folk er jo forskjellige, og slike ting har forskjellig effekt på alle.

Du er jo i hvertfall klar over hvilken effekt det har på deg, så du bør jo overveie fordeler mot ulemper før du får på. Når det er ubehagelig i så mange dager, trenger man jo ikke å røyke.
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 27 mai 2009 - 23:28

Vis innleggmr_ganja skrev 28 May 2009, 00:13:

Jeg hadde forventa meg noen seriøse svar her ass.
Høres kanskje fett ut og gå rundt som en zombie, men er ikke det etter 5 dager når alle andre føler seg fine mens du er helt ute.
Er jo kjipt når man tar seg en joint på en festival, også går du rundt i tåka i en uke etterpå.
Hva er greia? Er jeg spesielt utsatt for psykiske problemer, eller er det en vanlig greie hvis man røyker for mye?
Hvordan arter deres baksteinhet seg?

Som sagt, bak stein blir jeg bare hvis jeg røyker for mye. Dvs. 1g feks på en kveld. Dette er sikkert ikke mye for noen, men kanskje det er for deg? Uansett, ja jeg blir litt utafor meg selv på en måte og sløv. Tror neppe det har noe med psyken å gjøre. Vi har alle forskjellig toleranse nivå. Men prøv å redusere mengden du røyker. Jeg for min del synes hasjen er best når jeg ikke blir helt på trynet stein.
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   bb1984 

• supersuper
  • Ble medlem: 18-januar 07

Skrevet 27 mai 2009 - 23:34

Vis innleggmr_ganja skrev 28 May 2009, 00:13:

Er jeg spesielt utsatt for psykiske problemer, eller er det en vanlig greie hvis man røyker for mye?

Baksteinhet av forskjellig grad er helt vanlig. Hvis du røyker mye blir du mer bakstein. Hvis du legger deg på stigende rus blir du også mer bakstein.

Hvis du er bekymret for din psykiske helse så bør du ikke eksperimentere for mye med rus av noen sorter tror jeg.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   bjartmar 

• Superstoner
  • Ble medlem: 24-november 08

Skrevet 28 mai 2009 - 00:00

Å bli bakstein når en røyker mye er ikke unormalt. Spør du meg så er det helt meningsløst å fyre nedpå gram etter gram etter gram. Det har jeg prøvd selv i en periode av livet. En får bare økt toleranse og høyt forbruk.

Det jeg har erfart i senere tid er at less is more. Røker gjerne opp mot 0.5 g i løpet av en dag når jeg skeier ut men til vanlig holder det med 0.2-0.3 på en hel kveld. Føler jeg ikke blir ruset av å røyke mer men heller bare trøtt. Det er de første trekka av den første jointen som faktisk gir virkningen. Resten blir bare et slags meningsløst påfyll.

Røyk mindre du, så skal du se du ikke får en slik hangover. Og det å være trøtt og svimete er ikke en psykisk lidelse. Er du mye lei deg i tillegg eller har smerter i sjelen som man kaller det, kanskje en slags distanse til følelsene sine, så er det en annen sak. Da bør du ikke ruse deg. Det er viktig å ha god kontakt med følelsene sine så hvis rusen tar deg til en annen plass vil jeg anbefale deg å stoppe opp og lytte. Kanskje det ikke passer seg å ruse bort livet i den fasen du er i nå? Ofte overser man signalene fra underbevisstheten.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Swissa-Jiza 

• Medlem
  • Ble medlem: 08-november 05

Skrevet 12 juni 2009 - 00:39

Vis innleggTony skrev 27 May 2009, 21:11:

Røyk ofter så skal du se det løser seg :thumbsup:

Henger meg på den, røyk mer så går du i balanse :smokey:

Det er ikke noe svar, vi kan kun rådføre deg utifra hva som funker for oss.
For min del så kan ikke jeg røyke brunt uten å bli bakfjern om morningen, og røyker
jeg en nattings med brunt så er jeg trøtt og bakfjern til langt ut på formiddag.

Med grønt derimot så har jeg ikke dette. Jeg kan bli like slått ut av pot, men stigningen er bråere
og nedturen er raskere - og jeg blir ikke bakstein, annet om jeg har røykt MYE langt ute på kvelden uten å
få tilstrekkelig søvn. Hvis pot er innabords og jeg flyr skyhøyt, så kan jeg ta meg en 2 timer høneblund og etterpå gjøre lekser, kjøre bil, konsentere meg på noe etc. Har til og med gjort eksamen, etter å ha røykt pot
6 timer i forveien, og det gikk super bra med fokuset og hele prøven.

Så det varierer, finn ut hva som passer deg. Røyker du mer, så blir du mindre bakstein for toleransen din øker.
Er ingen oppmuntring, men skikkelig stoners kan du ikke en gang se er fjern annet en de klassiske kjennetegnene - røde øyner og cottonmouth. Ikke blir vi bakfjerne eller... i så fall en liten pipe grønn sativa øker konsentrasjonen igjen. I hvertfall for min del :)
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   noiseless 

• Superstoner
  • Ble medlem: 13-april 07

Skrevet 12 juni 2009 - 02:32

hadde jeg blitt like bakstein som deg ville jeg kanskje hatt et liv. drit i den røykinga. nå skal jeg mekke nattingsen.
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   bongthomas 

• Medlem
  • Ble medlem: 30-april 09

Skrevet 12 juni 2009 - 10:30

nr1: Mange mener at du blir mindre bakstein når du Vaper, kankje dette er noe for deg? sjekk det ut

nr2: Vet ikke med dere, men når jeg røyker skiklig body high indica så blir ikke jeg så bakfull.... verre med skiklig head high haze... da går du litt i tåka dagen etterpå! Prøv andre typer marijuana, noen høyer fra noen strains kan vere ubehagligere en andre!

nr3: Husk og sov MYE! Når du har røyka deg fjern vill du sove MYE! legg deg tidlig, så blir du ikke bakfjern.... seffølgelig blir jeg bakstein jeg og når jeg røyker og legger meg seint! 8 timer + søvn hvertfall!

håper dette hjelper
0

#20 Brukeren er ikke pålogget   BcK 

• Medlem
  • Ble medlem: 30-april 09

Skrevet 14 juni 2009 - 22:09

Jeg liker å være litt bakfjern,jeg. Hadde det samme med alkohol før jeg kutta det ut, likte egentlig å være litt fyllesjuk. Men kun på fridager. Man får en "MTV Cribs"-form og kan nyte skikkelig søppel-tv :smokey:
0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare