Chat, galleri og kalender Nytt og nyttig?
Skrevet 10 mars 2009 - 23:29
Buska og undertegnede er ensomme i chat'en, men dere er mer enn velkomne til å holde oss med selskap. Bruk chat'en dersom dere er innom, og ønsker å snakke live med andre Norcan'ere. Den åpnes i et nytt vindu, så dere kan surfe nettet og Norcan mens dere chat'er :)
http://www.norcan.org/index.php?id=8
I tillegg, kalenderen er åpen for alt som kan være av interesse for andre stonere. Drar du til Amster og ønsker selskap der, kan det være greit å legge det inn i kalenderen. Det gjelder også konserter, utstillinger, samlinger, og alt annet dere måtte finne på. Del det med oss!
http://www.norcan.or...utocom=calendar
Har du bilder å dele? Morsomme bilder, bilder av grow, buds og annet snacks? Lag ditt eget galleri med gallerifunksjonen.
http://www.norcan.or...autocom=gallery
Skrevet 10 mars 2009 - 23:33
Skrevet 11 mars 2009 - 02:24
#norcan @ efnet. Har blitt endel folk som henger der nå..
Går det ikke å koble opp chatten fra forumsida til efnet og kanal #norcan ? har sett at noe slikt har vært gjort på andre sider.
Skrevet 11 mars 2009 - 04:19
Årsaken til at vi valgte å gå bortifra IRC, var at #norcan-kanalen ikke er en offisiell del av Norsk Cannabisforum, og vi har ingen kontroll på hverken IP-adresser, brukere, eller det som eventuelt måtte bli sagt (eller ikke sagt). IRC-chat'en driftes av et par Norcan-medlemmer, og ikke av Norcan-staben. Dette gjør ikke chat'en dårligere på noen måte, men den vil ikke kunne bli en del av Norsk Cannabisforum uten at vi selv drifter den.
Med vår nye chat, kobles Norcan-kontoen din automatisk opp mot chat'en, sånn så du bruker samme navn, og alle vet hvem alle er. I tillegg er den enkel og lett å laste, og man trenger ingen IRC-klient, Java-klient, eller annen forhåndsinstallert programvare for å bruke den. Derfor er både tilgjengeligheten, funksjonaliteten og sikkerheten langt bedre i vår nye chat, i motsetning til IRC-chat'en.
Når dét er sagt må jeg igjen nevne at det ikke er ment som en erstatning eller "konkurrent" til den allerede etablerte IRC-chat'en. De som ønsker å chatte der, må gjerne gjøre det. Jeg skal sørge for at denne chat'en nevnes på chattesidene våre også, sånn så den blir mer synlig.
Skrevet 11 mars 2009 - 10:28
Sikkerhet på Irc er svært enkelt å oppnå bare så det er sagt. Hvor mange krumspring det er å erstatte brukers ip i en webbasert klient som skal lastes fra norcan.org er jeg noe mer usikker på, men det bør gå det også.
Om forum-chatten skal nevnes på forumsiden, så burde irc-chatten også nevnes som et mer nøytralt og friere alternativ. Det bør ikke være favorisering, eller hur? :smokey:
bob die hard IRCer siden 93-94.
Skrevet 11 mars 2009 - 11:42
Dette innlegget har blitt redigert av norsmurf: 11 mars 2009 - 11:43
Skrevet 11 mars 2009 - 22:34
Selv vært irc'er i mange år, å forstår godt hva "irc'ere" mener, men ser også litt utenfor boksen å må nå si jeg kjøper argumentene ingen ekstra program vare eller java, samt at det kobler opp til brukernavn som jeg personlig syntes var en åleit greie, om man vil CHATTE med andre forumbrukere, vel å merke.
Dette innlegget har blitt redigert av bing: 11 mars 2009 - 22:39
Grunn for endring: sten
Skrevet 11 mars 2009 - 23:04
Sikkerhet på Irc er svært enkelt å oppnå bare så det er sagt. Hvor mange krumspring det er å erstatte brukers ip i en webbasert klient som skal lastes fra norcan.org er jeg noe mer usikker på, men det bør gå det også.
Alright! Kan du sende meg brukernavnet til de som drifter IRC-chat'en, så kan vi få igang en samtale på det. Dersom vi kan finne en god løsning på både tilgjengelighet, sikkerhet og funksjonalitet, er det jo ingenting i veien for å erstatte Norcan-chat'en med IRC-chat'en.
Sitat
Veeel, nå har jeg jo presentert en del argumenter for hvorfor vi valgte å ikke bruke IRC på våre egne nettsider, så det er mer en diskusjon om hva som er best for Norcan-medlemmene slik jeg ser det. Hvorfor er IRC-chatten mer nøytral og fri?
Favorisering skal vi prøve å unngå, og i så måte er det absolutt på sin plass å nevne IRC-chat'en som et alternativ. Dette synes jeg bør nevnes på chattesidene, i tillegg til de eksisterende forumstrådene. Igjen, vi vil ikke dette skal bli en kamp om Norcan-medlemmene, for da er poenget borte. Vi har ikke grunnlag for å påstå at IRC-chat'en er et dårlig alternativ, men slik situasjonen er nå, er jo argumentene i Norcan-chat'ens favør.
Sitat
Dette er et annet godt poeng. Dersom man bruker chat'en til å få svar på spørsmål som andre Norcan-medlemmer også kan få bruk for, slår chattefunksjonen ihjel hele poenget med forumet. Vi får se hvor det bærer, og skulle det ta helt feil retning, får vi heller stenge chat'en. Tanken med chat'en er at Norcan-medlemmene skal få en mer åpen atmosfære å kommunisere i. En lett tilgjengelig chat har også vært en etterlengtet funksjon i flere år.
Skrevet 12 mars 2009 - 01:55
Skrevet 12 mars 2009 - 03:54
No, really.
Skrevet 12 mars 2009 - 23:59
Da er jeg i en ny leilighet, med plass til ett vegg-skap eller to :lol:
Jeg synes chat-funksjonen på siden er helt topp, mye cred til BK.
Edit: For min del er jeg helt nøytral på synet mellom IRC og Norcan-Chat. Det viktigste er å ha en chat-funksjon som samler alle som vil chatte.
Angående Java, de aller fleste har Java installert på sin PC/Mac/whatever, for å få tilgang til nettbank.
Dette innlegget har blitt redigert av Jojo!: 13 mars 2009 - 00:12
Skrevet 13 mars 2009 - 07:56
:) Faktisk så er jeg ikke helt sikker på hvem. Jeg tror det er en kar som kaller seg "up" som drifter bottene.
Etter min mening, kjør på BK :D IRC er fritt for alle og hvem som helst kan joine kanalen, tilogmed en webapplikasjon....
Skrevet 14 mars 2009 - 15:01
Denne listen skulle vist hvem som var inne i forumet. Da er det lettere for forum-lesere til å joine chatten når det er folk.
Tror dette ville gitt flere brukere.
Skrevet 14 mars 2009 - 15:36
normal]
bra med folk på IRC.. :)
Skrevet 21 mars 2009 - 02:01
Det er så mange som pinger ut, også dem som har skikkelig nett. Tør ikke tenke på hvordan det er for folk som sitter med en billig versjon av Telehor.
Skrevet 21 mars 2009 - 05:28
Takk for at du varsler meg, Jojo :)

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp

Dette emnet er låst