Velkommen til Norcan 4! Kommentarer og tilbakemeldinger
Skrevet 09 mars 2009 - 08:06
Velkommen så masse til Norsk Cannabisforum 4 "Re-think". Etter mange måneder med arbeid er vi nå stolte av å kunne publisere fjerde generasjon av Norges høyeste nettsted.
Les mer om Norcan 4 "Re-think" i denne artikkelen.
Hva skjer nå?
Nå begynner arbeidet med å legge ut innhold på våre nettsider. Vi ønsker å prioritere vårt cannabismagasin. Hver avdeling har sin hovedside, som viser relaterte artikler fra magasinet. Magasinet som helhet kan vises fra coffeeshop'en. Ansvarlig redaktør er Reynolds, og vi vil arbeide intensivt for å få et levende og oppdatert cannabismagsin opp å gå så raskt som mulig. I tillegg til cannabismagasinet har vi også ønsker om å tilby en tjeneste for forumets oftest spurte spørsmål. Dette kommer snarlig.
Hvor er alle foraene?
Noen fora mangler fra avdelingene, f.eks. fylkeslagsforumene. Disse kan nås via forumshovedsiden, men dette er kun en midlertidig løsning, da vi ønsker å minimalisere bruken av forumshovedsiden for å sikre avdelingenes uavhengighet.
Har du funnet en feil, eller noe du ønsker å forbedre?
Flott! Vi forventer noen av dem, og takker for din tilbakemelding. Disse problemene løses fortløpende.
Skrevet 09 mars 2009 - 08:40
- Menyen viser feil avdeling når man er inne i forumet, galleriet eller kalenderen
- Marginer vises feil i Internet Explorer på nettsider, og spesielt i innloggingsboksen
- Kollisjon av farger i forumet og galleriet (delvis løst)
- Invisionboard mangler norsk språkpakke
- Heter vi Norcan eller NorCan? Det byttes fritt mellom disse, det ville vært best å holde seg til en variant.
- Sidebar-boksen virker ganske mye som en meny. I starten prøvde jeg å klikke på den for å komme tilbake til hovedsiden. I øyeblikket er den litt overflødig og et forvirrende element. Hvis sidebar-boksen blir, burde teksten endres fra "Hovedside" til "Dyrking - Hovedside" f.eks
- "Se vårt Brukseglement." i footeren. Bruksreglement er feilstavet.
- Hovedsiden i Coffeshopen. "Velkommen til Coffeeshop'en, vår lounge for rekreasjonelt bruk av cannabis". Det skal være "rekreasjonell bruk av cannabis"
- Innloggingsboksen lukker seg ikke i Safari
- Du må linke /forum/ til /ipb/. Gamle linkene fungerer ikke, de linker til /forum/index.php og ikke /ipb/index.php
- Vurdere og implementere en mildere bakgrunnsfarge
Skrevet 09 mars 2009 - 10:55
Har funnet en liten feil, fonten på my controls er samme farge som bakgrunn, må markere all tekst for å kunne lese men funker gjør det ;)
Herlig å ha dette sted oppe å gå igjen!
Skrevet 09 mars 2009 - 11:25
godt å kunne sitte her å lese igjen.
Skrevet 09 mars 2009 - 13:01
Jeg har riktignok litt konstruktiv kritikk å komme med. Håper ikke det blir for mye kritikk, jeg er garantert litt pirkete (men kun fordi jeg vil at NorCan skal bli så bra som mulig da) ;)
* I "Kjapp replikk"-boksen er checkbox-teksten hvit på lysegrå, vanskelig å lese
* Smilyene har en rekke hvite pixler rundt seg som vises blant annet i "Siste poster". Det finnes garantert noen som allerede har fjernet de hvite pixlene fra IPBs standardsmilier.
* Chaten føles litt meningsløs dessverre. Den fungerer teknisk sett bra, men blir i virkeligheten ikke mer enn en crippla versjon av IRC-kanalen. Jeg tror det hadde vært bedre om "Chat" bare var en webklient til IRC-kanalen. Nå er det to forskjellige chattekanaler, det er meningsløst og IRC forsvinner ikke.
* Det er umulig å lese den gule teksten inne i kontroll-panelet.
* Invisionboard mangler norsk språkpakke
* "La meg få ta deg med rundt å se på noe av det nye vi nå tilbyr!". Ordet "Meg" burde ikke brukes for å presentere noe på nettet, en statisk html-side blir ikke personlig uansett hvor mye du vrir og vender på det. "La oss se på de nye funksjonene Norcan nå tilbyr" hadde vært bedre.
* Heter vi Norcan eller NorCan? Det byttes fritt mellom disse, det ville vært best å holde seg til en variant.
* Sidebar-boksen virker ganske mye som en meny. I starten prøvde jeg å klikke på den for å komme tilbake til hovedsiden. I øyeblikket er den litt overflødig og et forvirrende element.
* Hvis sidebar-boksen blir, burde teksten endres fra "Hovedside" til "Dyrking - Hovedside" f.eks
* Denne er litt vrien å fikse, men active link i menyen funker ikke korrekt når man er på forumet. Hvis man f.eks er på Dyrking-forumet, viser menyen deg at du er på Norcan hovedsiden
* "Se vårt Brukseglement." i footeren. Bruksreglement er feilstavet.
* Hovedsiden i Coffeshopen. "Velkommen til Coffeeshop'en, vår lounge for rekreasjonelt bruk av cannabis". Det skal være "rekreasjonell bruk av cannabis"
Jeg kommer til å oppdatere denne posten etterhvert som jeg merker flere feil/forbedringspotensialer. Jeg er tross alt en perfeksjonist ^_^
Dette innlegget har blitt redigert av konfe: 09 mars 2009 - 13:02
Skrevet 09 mars 2009 - 13:28
mvh
Skrevet 09 mars 2009 - 13:45
Dette innlegget har blitt redigert av Anarchy: 09 mars 2009 - 13:46
Skrevet 09 mars 2009 - 14:03
Skrevet 09 mars 2009 - 14:13
a) Logoen på toppen av skjermen stjeler _altfor_ mye plass. Kan kanskje menyen og logoen kombineres?
^_^ Linken til chat'en funker ikke? Klikker på linken der man bekrefter at man har oppfattet reglene, og får
en tekst om at siden ikke finnes.
Skrevet 09 mars 2009 - 15:00
Gi meg ett par dager på å bruke sida så skal jeg se om jeg har funnet noen feil å rapportere, regner med at det er noen og at dere vil ha hjelp finne de!
Skrevet 09 mars 2009 - 15:12
Satser på at dette bare er litt sånn barnesjukdommer som går over. Kjempeglad for å få forumet tilbake. Har vært innom hver eneste dag og sjekka for å se om det har skjedd noe. ;)
Skrevet 09 mars 2009 - 15:44
For en lettelse å se norcan oppe igjen. ;) så takk til deg BK for en flott innsats. :D
-Onkel
Skrevet 09 mars 2009 - 16:09
Kjempe jobb BK og dere andre som har stått på, men må ærlig innrømme jeg hadde min tvil på slutten. ;)
Skrevet 09 mars 2009 - 17:03

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp