Norsk Cannabisforum: Velkommen til Norcan 4! - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (8 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Velkommen til Norcan 4! Kommentarer og tilbakemeldinger

#1 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 09 mars 2009 - 08:06

Kjære besøkende og medlemmer,

Velkommen så masse til Norsk Cannabisforum 4 "Re-think". Etter mange måneder med arbeid er vi nå stolte av å kunne publisere fjerde generasjon av Norges høyeste nettsted.

Les mer om Norcan 4 "Re-think" i denne artikkelen.

Hva skjer nå?
Nå begynner arbeidet med å legge ut innhold på våre nettsider. Vi ønsker å prioritere vårt cannabismagasin. Hver avdeling har sin hovedside, som viser relaterte artikler fra magasinet. Magasinet som helhet kan vises fra coffeeshop'en. Ansvarlig redaktør er Reynolds, og vi vil arbeide intensivt for å få et levende og oppdatert cannabismagsin opp å gå så raskt som mulig. I tillegg til cannabismagasinet har vi også ønsker om å tilby en tjeneste for forumets oftest spurte spørsmål. Dette kommer snarlig.

Hvor er alle foraene?
Noen fora mangler fra avdelingene, f.eks. fylkeslagsforumene. Disse kan nås via forumshovedsiden, men dette er kun en midlertidig løsning, da vi ønsker å minimalisere bruken av forumshovedsiden for å sikre avdelingenes uavhengighet.

Har du funnet en feil, eller noe du ønsker å forbedre?
Flott! Vi forventer noen av dem, og takker for din tilbakemelding. Disse problemene løses fortløpende.
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 09 mars 2009 - 08:40

Liste over feil som må rettes (posten oppdateres fortløpende):
- Menyen viser feil avdeling når man er inne i forumet, galleriet eller kalenderen
- Marginer vises feil i Internet Explorer på nettsider, og spesielt i innloggingsboksen
- Kollisjon av farger i forumet og galleriet (delvis løst)
- Invisionboard mangler norsk språkpakke
- Heter vi Norcan eller NorCan? Det byttes fritt mellom disse, det ville vært best å holde seg til en variant.
- Sidebar-boksen virker ganske mye som en meny. I starten prøvde jeg å klikke på den for å komme tilbake til hovedsiden. I øyeblikket er den litt overflødig og et forvirrende element. Hvis sidebar-boksen blir, burde teksten endres fra "Hovedside" til "Dyrking - Hovedside" f.eks
- "Se vårt Brukseglement." i footeren. Bruksreglement er feilstavet.
- Hovedsiden i Coffeshopen. "Velkommen til Coffeeshop'en, vår lounge for rekreasjonelt bruk av cannabis". Det skal være "rekreasjonell bruk av cannabis"
- Økter som opprettes ved innlogging utenfor forumet / galleriet forsvinner av seg selv, og man må logge inn flere ganger.
- Innloggingsboksen lukker seg ikke i Safari
- Du må linke /forum/ til /ipb/. Gamle linkene fungerer ikke, de linker til /forum/index.php og ikke /ipb/index.php
- Forumet laster veldig treigt
- Vurdere og implementere en mildere bakgrunnsfarge
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   seed2weed 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 18-februar 09

Skrevet 09 mars 2009 - 10:55

Hoi, flott jobbet BK, ser kjempebra ut å bildeopplastingen er jo helt nydelig å ha ^_^
Har funnet en liten feil, fonten på my controls er samme farge som bakgrunn, må markere all tekst for å kunne lese men funker gjør det ;)

Herlig å ha dette sted oppe å gå igjen!
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   hæ? 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 26-desember 08

Skrevet 09 mars 2009 - 11:25

Kjempebra ^_^ mye flottere enn det "anonyme" forumet som var før.
godt å kunne sitte her å lese igjen.
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer

Skrevet 09 mars 2009 - 11:28

Sick stuff BK... ^_^

Join chatten peeps...
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   norsmurf 

• www.bongshop.no
  • Vis galleri
  • Gruppe: CanAD
  • Ble medlem: 23-januar 06

Skrevet 09 mars 2009 - 11:57

Soriously nice stuff! Props for innsatsen dudes og dudettes.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Ashen 

• Stoner
  • Ble medlem: 18-september 06

Skrevet 09 mars 2009 - 12:13

Kjempebra jobba! Thumbs up!
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   konfe 

• Medlem
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 27-juli 08

Skrevet 09 mars 2009 - 13:01

Kjempebra oppdatering! Masse nytt snadder å leke seg med.

Jeg har riktignok litt konstruktiv kritikk å komme med. Håper ikke det blir for mye kritikk, jeg er garantert litt pirkete (men kun fordi jeg vil at NorCan skal bli så bra som mulig da) ;)

* I "Kjapp replikk"-boksen er checkbox-teksten hvit på lysegrå, vanskelig å lese
* Smilyene har en rekke hvite pixler rundt seg som vises blant annet i "Siste poster". Det finnes garantert noen som allerede har fjernet de hvite pixlene fra IPBs standardsmilier.
* Chaten føles litt meningsløs dessverre. Den fungerer teknisk sett bra, men blir i virkeligheten ikke mer enn en crippla versjon av IRC-kanalen. Jeg tror det hadde vært bedre om "Chat" bare var en webklient til IRC-kanalen. Nå er det to forskjellige chattekanaler, det er meningsløst og IRC forsvinner ikke.
* Det er umulig å lese den gule teksten inne i kontroll-panelet.
* Invisionboard mangler norsk språkpakke
* "La meg få ta deg med rundt å se på noe av det nye vi nå tilbyr!". Ordet "Meg" burde ikke brukes for å presentere noe på nettet, en statisk html-side blir ikke personlig uansett hvor mye du vrir og vender på det. "La oss se på de nye funksjonene Norcan nå tilbyr" hadde vært bedre.
* Heter vi Norcan eller NorCan? Det byttes fritt mellom disse, det ville vært best å holde seg til en variant.
* Sidebar-boksen virker ganske mye som en meny. I starten prøvde jeg å klikke på den for å komme tilbake til hovedsiden. I øyeblikket er den litt overflødig og et forvirrende element.
* Hvis sidebar-boksen blir, burde teksten endres fra "Hovedside" til "Dyrking - Hovedside" f.eks
* Denne er litt vrien å fikse, men active link i menyen funker ikke korrekt når man er på forumet. Hvis man f.eks er på Dyrking-forumet, viser menyen deg at du er på Norcan hovedsiden
* "Se vårt Brukseglement." i footeren. Bruksreglement er feilstavet.
* Hovedsiden i Coffeshopen. "Velkommen til Coffeeshop'en, vår lounge for rekreasjonelt bruk av cannabis". Det skal være "rekreasjonell bruk av cannabis"

Jeg kommer til å oppdatere denne posten etterhvert som jeg merker flere feil/forbedringspotensialer. Jeg er tross alt en perfeksjonist ^_^

Dette innlegget har blitt redigert av konfe: 09 mars 2009 - 13:02

0

#9 Brukeren er ikke pålogget   WeedFTW 

• Superstoner
  • Ble medlem: 15-januar 07

Skrevet 09 mars 2009 - 13:28

knall side! liker forumet veldig godt! tommel opp for den nye sia! bra jobba

mvh
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Anarchy 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 13-august 06

Skrevet 09 mars 2009 - 13:45

Utrolig flott! Ble litt skuffet når norcan ikke var online igår, men det er lett verdt det for denne nye layouten. Impressive!

Dette innlegget har blitt redigert av Anarchy: 09 mars 2009 - 13:46

0

#11 Brukeren er ikke pålogget   GreenRooibos 

• Medlem
  • Ble medlem: 15-februar 09

Skrevet 09 mars 2009 - 14:03

Virker som det er en liten bug med innloggingsvinduet. Man får ikke lukket det, og må oppdatere siden.
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   ArcticGrower 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 06-september 08

Skrevet 09 mars 2009 - 14:13

Et par ting:

a) Logoen på toppen av skjermen stjeler _altfor_ mye plass. Kan kanskje menyen og logoen kombineres?

^_^ Linken til chat'en funker ikke? Klikker på linken der man bekrefter at man har oppfattet reglene, og får
en tekst om at siden ikke finnes.
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   jerry 

• Medlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20-februar 09

Skrevet 09 mars 2009 - 14:14

Dette ser veldig bra ut, nydelig jobba.
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   hæ? 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 26-desember 08

Skrevet 09 mars 2009 - 14:47

Fungerer søkefunksjonen for dere?
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   Noah 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-september 08

Skrevet 09 mars 2009 - 15:00

Dette ser veldig pent ut! Tamt glad for å ha Norcan tilbake! ^_^

Gi meg ett par dager på å bruke sida så skal jeg se om jeg har funnet noen feil å rapportere, regner med at det er noen og at dere vil ha hjelp finne de!
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   Rexi 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 03-januar 07

Skrevet 09 mars 2009 - 15:12

Gud for et liv for å få logga seg inn sier jeg bare... Men skal ikke kommentere det så veldig mye siden jeg ser at det allerede er noen lenger oppe her som har kommentert akkurat det samme som jeg erfarte med den innloggings boksen som hang seg. Jeg refresha hele siden for å komme meg forbi og da så det et lite øyeblikk ut som om jeg hadde kommet meg inn. Så fant jeg denne tråden og skulle til å svare der. Da fikk jeg masse tull med å logge meg inn igjen. Først noe med å skrive navn og så en kode i en boks ved siden av. Altså... kunne skrive innlegg som gjest... men da jeg hadde skrevet koden trykka jeg på enter og kom inn til en litt bedre side for innlogging. Der kom jeg meg endelig inn, men da ble jeg jo kasta tilbake til det velkjente forumet. ^_^ Forvirra her jeg sitter jah... :D

Satser på at dette bare er litt sånn barnesjukdommer som går over. Kjempeglad for å få forumet tilbake. Har vært innom hver eneste dag og sjekka for å se om det har skjedd noe. ;)
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Onkel 

• Knight Hemplar
  • Ble medlem: 18-oktober 06
  • Landsregion:Langt til skogs!

Skrevet 09 mars 2009 - 15:44

Heisann alle sammen og velkommen tilbake til fora! ^_^

For en lettelse å se norcan oppe igjen. ;) så takk til deg BK for en flott innsats. :D

-Onkel
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   buska 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 13-juli 08
  • Landsregion:Sør-Norge

Skrevet 09 mars 2009 - 16:09

Viste ikke jeg var så glad i dette forumet! ^_^

Kjempe jobb BK og dere andre som har stått på, men må ærlig innrømme jeg hadde min tvil på slutten. ;)
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   mothman 

• Medlem
  • Ble medlem: 01-november 08

Skrevet 09 mars 2009 - 16:42

Gratulerer med nytt forum:) Ser kjempebra ut.
0

#20 Brukeren er ikke pålogget   Tony 

• Skapsnobb
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 09-oktober 08

Skrevet 09 mars 2009 - 17:03

Jeg visste virkelig ikke hvor avhengig jeg er blitt av Norcan før det ble borte en stund. Abstinensene har vært helt forferdelige og jeg har måttet doble mitt inntak av cannabis for å takle savnet.
0

Del dette emnet:  

• (8 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare