Norsk Cannabisforum: Info om hasj/pot - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Info om hasj/pot Trenger hjelp til og overbevise morra mi...

#1 Brukeren er ikke pålogget   henriksen 

• Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 07-januar 09

Skrevet 31 januar 2009 - 17:50

Hei.

Ble busta av morra mi i går og hu ble helt fra seg ;) Hu er jo seff helt anti, alt hu vet om saken er propagandaen hu har fått med seg fra barndommen og i media :lol:
Så det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg og finne noe fakta stoff(helst på Norsk) som kan få hu til og innse at det er langt fra så ille som hu frykter. Hvis det er en bra dokementar eller lignende noen kunne gitt meg navnet på hadde det vært flott. Ser helst at det ikke er flere titals sider med lesestoff hvis dere finner noe på engelsk.

Setter pris på all hjelp jeg får :) Sikkert noen her som har erfaring med og berolige engstlige foreldre? ;)

EDIT: Beklager hvis det er postet feil sted.

Dette innlegget har blitt redigert av henriksen: 31 januar 2009 - 17:51

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   norsmurf 

• www.bongshop.no
  • Vis galleri
  • Gruppe: CanAD
  • Ble medlem: 23-januar 06

Skrevet 31 januar 2009 - 17:58

Hmm, det virker utifra tidligere poster som du er 18-19, bor hjemme og har litt mer enn en halvgrammer av gangen..

Jeg ville bare respektert de som betalte tak over huet og mat for meg, og kulan litt til jeg hadde råd til å ta vare på meg sjøl.

Dette innlegget har blitt redigert av norsmurf: 31 januar 2009 - 17:59

0

#3 Brukeren er ikke pålogget   vanish 

• Medlem
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 02-november 08

Skrevet 31 januar 2009 - 22:22

Se dokumentaren "The Union: The business behind getting high". The Union
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   neuman 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 19-august 07

Skrevet 31 januar 2009 - 22:46

Should I Smoke Dope

En voksen dame reiser til amsterdam for at lære om pot, og prøve for første gang.
Er på engelsk, men du kan vel oversette det hun ikke får med seg.

Ligger på Pirate bay
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   henriksen 

Skrevet 31 januar 2009 - 23:44

Takk for alle svar hittil.

norsmurf: Ja er helt klard det jeg burde gjort, men blir ikke altid son. Er nesten tom for stæsj nå, og tror ikke jeg kommer til og kjøpe i gjenn på en stund. Men skulle fortsatt hat noe og berolige henne med.

vanish: Skal sjekke den ut :)

neuman: Så den tilfeldigvis akkurat :lol: Tror jeg kommer til og vise henne den.

Hvis dere har flere forslag er det bare og komme med det ;)
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   sheebas 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-april 05

Skrevet 01 februar 2009 - 03:28

Ro hu ned med å gi hu kalde fakta, oki?
Jeg gjorde dette selv en tid tilbake med morra mi, hu tok det jævla dårlig da jeg ble busta.
Dagen etter fortalta jeg hu alt om planten og propagadaen, nå har vi et kødde forholde om cannabis.
Før jeg stakk til amster i sommer sa hu smilene: ikke røyk deg ihjel :lol:
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 01 februar 2009 - 14:07

Igjen; jeg stiller med mitt fonnummer, hvis hun trenger en "voksen" å snakke med.
Jeg har 18 (+) års erfaring med Cannabis og liker godt å snakke om dét. Fortell henne at hun kan ringe meg og føle seg fri til å spørre om hva som helst. Om planten, da.

-ganja+
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Father Time 

• Stoner
  • Ble medlem: 07-mai 08

Skrevet 01 februar 2009 - 15:11

Jeg kan fortelle litt om min erfaring fra når jeg ble busta. Det nytter ikke å si en dritt til dem hvis dem har på seg propaganja-brillene sine. Du kan si hvor mye du vil, uten at foreldrene dine i det hele tatt vil begynne å få en tanke om at dem kanskje har tenkt feil (i hele sitt liv?). Det er iallefall min erfaring.

Men; jeg vil tro at du vil gjøre det bedre, hvis du klarer å vise dem litt informasjon fra nettet og videoer, istedet for bare egne ord. Det er nok av informasjon der ute.

Jaja, uansett, lykke til. :)
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   henriksen 

Skrevet 01 februar 2009 - 19:17

Takker i gjenn for all hjelp!

Kommer til og prøve og vise a noen dokumentarer, og legge frem litt stoff for a. Har prøvd litt uten hell alt, men får vel prøve i gjenn.

Even Ganja: kommer til å gi a nr ditt(det er norcan nr i signaturen din?) Så får vi se om a ringer eller ikke :D

Father Time: Er redd du har rett, at det ikke hjelper stort uansett hva jeg sier/gjør. Men vi får se, må jo håpe :)

sheebas: Høres digg ut, håper det går son for meg å! :)
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   meathead 

• Medlem
  • Ble medlem: 03-desember 08

Skrevet 01 februar 2009 - 22:55

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt trenger aksept fra foreldre på alt de driver med ;o er jo ditt liv..
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   henriksen 

Skrevet 01 februar 2009 - 23:16

Trenger ikke absolutt aksept, og kommer til og fortsette og røyke uansett. Men vil jo ikke ha et dorlig forhold til morra mi, som har oppdratt meg alene nesten hele livet, pga av en såppas liten ting. Hvis du ga helt faen i hva morra de syntes om deg så fort du fylte 18(muligens før?) så syntes jeg egentlig litt synd på deg og morra de.
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   sheebas 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-april 05

Skrevet 02 februar 2009 - 01:55

Det har aldri vert å fucke et godt forhold, ivertfall ikke når det er morra di.
Hvis hu er veldig trangsynt så kutt ut røykinga, idet minste ha det godt sjult.

Men har du prøvd å prate med hu? Jeg bare testa meg fram på en måte :)
Hadde ikke hu gitt seg, så hadde jeg det :D
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   meathead 

• Medlem
  • Ble medlem: 03-desember 08

Skrevet 02 februar 2009 - 02:03

Du fucker ikke opp forholdet med morra di hvis hu ikke er helt loco i hodet uansett, hun vil akseptere det du driver med når du har gjort det lenge nok :D Morra di er nok ikke så veldig redd for weeden i seg selv, men hva du kan komme borti av andre ting og "skumle" folk, og så lenge du oppfører deg nogenlunde normalt og røyker en gang i blant så skal det nok gå greit med deg og morra di. Hun vil bare ditt beste liksom, og hva folk tror er det beste varierer fra person til person.

Og nei, jeg driter ikke i hva morra mi synes om meg, men hun synes jeg er en hyggelig og kul fyr selv om jeg blazer, og tror ikke hun bryr seg noe særlig om det ;p Første gangene hun fant noen bonger og piper osv så ble hun litt sur, men ikke noe som var på et spesielt problematisk nivå. Hun er jo tross alt en gammel hippie selv :)
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 02 februar 2009 - 02:43

Hadde helt likt problem som deg da jeg ble busta og bodde hjemme,var like gammel og.Jeg prøvde og forklare dem at hasj ikke er så skadelig som propagandaen sier.Viste dem artikkler på internett,men ingenting fikk dem til å endre mening.Prøvde å overbevise de i flere år,men folk i den alder er oppvokst på statlig propaganda fra bardommen av.De har fått dunket inn i skallen hvor farlig hasj og da hjelper det ikke at ungen deres på 18år sier at de tar feil.
Mitt tips er å bare glemme å få din mor til å skifte mening.Røyk heller i det skulte og ikke når din mor er hjemme,kanskje en nattis når hun sover :)
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 02 februar 2009 - 03:05

Hør her...

Vi hadde en lignende tråd her forleden, og jeg fortsetter å si det samme:
Respekter foreldrene dine, selv om de ikke er enige i det du gjør. Du er en av de tingene som betyr mest i livet, og hun er bare redd for at cannabis skal ødelegge fremtiden din. Motbevis det, og stå på både i skolen og på fritiden. Få gode karakterer, og gjør det bra. Det er den eneste måten å vise at du har rett på... Å legge frem fakta tror jeg bare blir ignorert, dessverre.

Ikke la en fillesak som dette komme mellom deg og moren din, det er ikke på langt nær verdt det. Familie skal og bør komme før cannabis, alltid. Det er en del av kulturen vi står for også; fred og kjærlighet. Cannabis kan du nyte livet ut, men mor og far må du gi slipp på en eller annen gang.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   eilkim 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 14-mai 08

Skrevet 02 februar 2009 - 19:46

Stiller meg bak BK. ^^

Kim.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   henriksen 

Skrevet 03 februar 2009 - 19:14

Takk for alle råd. Tror jeg bare må akseptere at jeg ikke kommer til og greie og overbevise a, får heller prøve og begrense det og skjule det mens jeg enda bor hjemme.
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 04 februar 2009 - 00:46

Vis innlegghenriksen skrev 3 Feb 2009, 19:14:

Takk for alle råd. Tror jeg bare må akseptere at jeg ikke kommer til og greie og overbevise a, får heller prøve og begrense det og skjule det mens jeg enda bor hjemme.

Du kommer til å takke deg selv senere hvis du greier å holde det skjult for din mor,du vil få et bedre forhold til henne og hun slipper å være nervøs for at du røyker hasj.

Snakker med egne ord og erfaringer.Jeg har skadet mitt forhold til mine foreldre fordi jeg ga faen og røykte hasj og ble tatt hele tiden.Gikk ofte bare 5min ut av huset og ble tatt ca 50 ganger tilsammen og fikk mye kjeft for det.Ble mye krangling.

Den dag idag 3år senere så har jeg fått tilbake forholdet til min far,nesten slik det var før.Min mor har jeg problemer med grunnet hasjen enda.Forholdet ble aldri helt det samme igjen,så jeg savner en samtale parner jeg kunne snakke om alt med.

Gode mødre og fedre er noe av det viktigste for å ha et bra liv,så lenge man har snille foreldre som bryr seg så er man heldig-
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 04 februar 2009 - 01:08

Er i grunn ganske enig med Bjørnasj i det han sier. Men jeg i min ungdoms overmot tok den helt ut og dro hjem til mor mi , litt full, og dro fram en femmer og lot a få klemme og lukte på den mens jeg forklarte at hasjen dempet alkohol symptomene mine. Dvs, jeg var et skikkelig rævhøl i fylla. Og hun måtte si seg enig i at jeg var mye hyggeligere når hasj rusen var dominerende. Jeg røyka ei bønne på verandaen så hunne kunne få se forskjellen. Men, som så mange på hennes alder, så er all stats propaganda "fyr tårnet" så hun mener fortsatt at det er farlig, men jeg har forsøkt nå da, 25 år senere å fortelle henne at hasj ikke er det verste bruttern driver med. Det er verre med alkoholen. Sporer litt off topic her, men all erfaring er nyttig erfaring.
Jeg er i grunn av den oppfatningen når det gjelder foreldre så har det mye å si hva slags forhold du har til di ellers da, i ditt tilfelle, mor.
Og foreldre er mennesker de og, vet jo hvordan det er, har ei datter på 20 sjøl. Men hun vet ikke at jeg røker.
0

#20 Brukeren er ikke pålogget   Giant Hogweed 

• Ble medlem: 15-januar 09

Skrevet 04 februar 2009 - 19:28

Foreldrene mine fant nylig ut (jeg er 18) at jeg røyker hasj, under en ganske normal familiemiddag. Min mor spurte meg om jeg røyker hasj, og jeg måtte jo bare ærlig svare at joda, det gjør jeg. Så bare lo de, og fortalte at de har røkt i mange år :) De synes mao det er helt greit. Jeg hadde ingen anelse om at de gjorde det, da ;)
0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare