Norsk Cannabisforum: PM's - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

PM's

#1 Brukeren er ikke pålogget   pollen 

• supersuper
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 24-juni 05

Skrevet 05 desember 2008 - 09:49

:huh: :huh: Har hatt to PM's fra folk jeg ikke kjenner, en var ang. raad for Vestfold som er vanskelig for meg, siden jeg bor i Spania,,, :smokey: :inlove:

Any Mods. out there ? Please,,,
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   jiffemann 

• supadupa
  • Ble medlem: 02-juli 07

Skrevet 05 desember 2008 - 12:32

Kan egentlig henge meg på den der, men her var det spm om vestlandet.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Hazy 

• supersuper
  • Ble medlem: 03-april 06

Skrevet 05 desember 2008 - 12:58

Er vel ikke så rart att noen prøver seg på ett slikt forum.Bare og gi beskjed om att slikt er ulovlig det :smokey:
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   bb1984 

• supersuper
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 18-januar 07

Skrevet 05 desember 2008 - 14:05

Jeg har også fått lignende henvendelser.

Hvis lugubre krefter(f.eks ungdomsorganisasjoner mot rus) skulle være ute etter å sverte Norcans gode navn og omdømme, hadde det vært ypperlig å vise til konkrete tilfeller der de blir tilbudt narkotika.

Derfor bør alle slike henvendelser rapporteres til mod.

Stay vigilant, norcannere!

edit: leifern

Dette innlegget har blitt redigert av bb1984: 05 desember 2008 - 18:00

0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Rotten 

• Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlson
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 25-april 07

Skrevet 05 desember 2008 - 17:12

Både av hensyn til egen sikkerhet og Norcans regelverk bør de som får slike meldinger unnlate å svare, eventuelt sende en vennlig melding tilbake der man henviser til §1. Og rapportere til admins, såklart. Jeg regner med at de kunne tenke seg å holde oversikt over slike henvendelser?
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 05 desember 2008 - 18:59

Flott at dette blir tatt opp! Bra insj, pollen!

Slikt er strengt ulovlig, og setter Norcan i stor fare. Det setter også dere i fare. Meld fra til oss umiddelbart dersom dere mottar slike PM'er, så skal vi sørge for å stenge disse ute, og fjerne PM'ene.

Dersom vi ikke klarer å oppføre oss, blir alternativet å fjerne PM-funksjonen. Dette har vært oppe til diskusjon før, og det tar meg kun to sekunder å fikse.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Jeff 

• Medlem
  • Ble medlem: 07-november 08

Skrevet 05 desember 2008 - 21:16

if you want i can track down the 'exact' adress and location of the personal message. :P
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 06 desember 2008 - 03:25

Vis innleggJeff skrev 5 Dec 2008, 21:16:

if you want i can track down the 'exact' adress and location of the personal message. :P

Just the sender would be fine, bud :P
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   quilio23 

• Medlem
  • Ble medlem: 22-juni 08

Skrevet 06 desember 2008 - 04:18

Vis innleggjiffemann skrev 5 Dec 2008, 13:32:

Kan egentlig henge meg på den der, men her var det spm om vestlandet.

...igjen, takker&bukker for hjelpen jiffemann :P

Q

Dette innlegget har blitt redigert av quilio23: 06 desember 2008 - 04:19

0

#10 Brukeren er ikke pålogget   hællææ 

• Medlem
  • Ble medlem: 14-juli 08

Skrevet 06 desember 2008 - 04:22

La nå gutta(damene?) som ikke får tak i en dealer få prøve seg da, hehe de er jo i en desperat mangel-situasjon må skjønne :P
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Even Ganja 

• Standardmedlem
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 16-oktober 04

Skrevet 06 desember 2008 - 13:06

Mnjah, hællææ.
Det er jo en veldig forståelig situasjon, men regler er regler her inne. Kontakt kan selvsagt opprettes, men noe dealing med ulovligheter ser også vi oss nødt for å stoppe. Det skal ikke mer enn en feil avtale til for å gi onkel det som trengs for å nedlegge NorCan.

Kjøp, selg, røyk, spis, gjør-hva-f*en-du-vil med Cannabis, men helst ikke på NorCan. Dette nettforumet er for å opplyse folk, og vår misjon er underlagt er massivt behov.
Alternativet er statens vrøvl, eller et annet forum som nokså sikkert også vil bli lagt ned om man prøver å deale over forumet.

-ganja+
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   hællææ 

• Medlem
  • Ble medlem: 14-juli 08

Skrevet 06 desember 2008 - 13:18

Jeg prøvde meg med en liten spøk, hvis noen ikke skjønte det :rolleyes:
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 06 desember 2008 - 14:05

Vis innleggEven Ganja skrev 6 Dec 2008, 13:06:

Mnjah, hællææ.
Det er jo en veldig forståelig situasjon, men regler er regler her inne. Kontakt kan selvsagt opprettes, men noe dealing med ulovligheter ser også vi oss nødt for å stoppe. Det skal ikke mer enn en feil avtale til for å gi onkel det som trengs for å nedlegge NorCan.

Kjøp, selg, røyk, spis, gjør-hva-f*en-du-vil med Cannabis, men helst ikke på NorCan. Dette nettforumet er for å opplyse folk, og vår misjon er underlagt er massivt behov.
Alternativet er statens vrøvl, eller et annet forum som nokså sikkert også vil bli lagt ned om man prøver å deale over forumet.

-ganja+

Er en uting dette, jeg ser det nå. Men hvor går grensa? Feks hvis jeg sier: Hei, fikk tak i noe god tjall på Grønland i dag, og nå er jeg skev, osv, fooli`n around in high spheres here, hehe, det må være lov vel.
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Reynolds 

• Mustacheowner
  • Ble medlem: 02-januar 07

Skrevet 06 desember 2008 - 14:34

Informasjon er lov, mens "forsøk på ervervelse av narkotika" er forbudt i Norge. Ganske klar, enkel forskjell.
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   Jamandala 

• Røksopp
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 30-september 08

Skrevet 07 desember 2008 - 01:20

Vis innleggReynolds skrev 6 Dec 2008, 14:34:

Informasjon er lov, mens "forsøk på ervervelse av narkotika" er forbudt i Norge. Ganske klar, enkel forskjell.

Ok.
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   Hazy 

• supersuper

Skrevet 08 desember 2008 - 13:49

Vis innleggBK skrev 5 Dec 2008, 18:59:

Flott at dette blir tatt opp! Bra insj, pollen!

Slikt er strengt ulovlig, og setter Norcan i stor fare. Det setter også dere i fare. Meld fra til oss umiddelbart dersom dere mottar slike PM'er, så skal vi sørge for å stenge disse ute, og fjerne PM'ene.

Dersom vi ikke klarer å oppføre oss, blir alternativet å fjerne PM-funksjonen. Dette har vært oppe til diskusjon før, og det tar meg kun to sekunder å fikse.

Det bør vel holde att den som får en slik pm,enten overser den eller svarer høflig att det ikke er tillatt.Er vel ingen som kan stenge norcan selv om noen prøver seg på ulovligheter når dem ikke får napp.Sikkert noen enkle sjeler som ikke forstår slikt.Er vel bedre og lære dem reglene,enn og kaste dem ut uten advarsel.Synes det er litt vel strengt.Mange her har møtt nok fordømmelse av venner og familie.Litt takhøyde bør vi vel ha.Jeg har ikke for vane og angi folk,og vil heller ikke att det skal forventes av meg her inne.Dessuten trussel om og fjerne pm virker litt nazi.Er vel ikke bare du som bestemmer det,selv om du kan litt data.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   bb1984 

• supersuper
  • Ble medlem: 18-januar 07

Skrevet 08 desember 2008 - 13:58

Problemet er at om noen skulle få napp på en slik henvendelse, så kan norcan komme i problemer.

Hvis en eller annen gæren fanatiker der ute skulle være ute etter norcan(hvilket det antageligvis er mange av), finnes det ikke et bedre argument for å stenge sjappa enn å vise til konkrete salg som skjer via PM.
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   Hazy 

• supersuper

Skrevet 08 desember 2008 - 14:02

Vis innleggbb1984 skrev 8 Dec 2008, 13:58:

Problemet er at om noen skulle få napp på en slik henvendelse, så kan norcan komme i problemer.

Hvis en eller annen gæren fanatiker der ute skulle være ute etter norcan(hvilket det antageligvis er mange av), finnes det ikke et bedre argument for å stenge sjappa enn å vise til konkrete salg som skjer via PM.

Joda,men de som får napp blir ikke tysta på.Man kan uansett bare registrere ett nytt bruker navn hvis man får fyken.Hjelper lite vil jeg tro.
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 09 desember 2008 - 03:07

Vi kan - og vi vil - bli stengt på stedet dersom Norcan brukes som kanal for ulovlig virke. De av våre medlemmer som ikke forstår risikoen ved denne problematikken setter både oss og andre i fare, og jeg har på ingen måte noen som helst medlidenhet for disse. Derfor holder vi en svært streng linje på denne fronten, og utestenger både medlemmer som oppfordrer, og medlemmer som godtar.

Det finnes et titalls andre kanaler man kan bruke dersom man er så lite etablert at man må bruke internett til slike aktiviteter.

Fortsett å varsle oss om oppfordringer og lignende! Det er ikke et spørsmål om arroganse, men om sikkerhet.
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare