Norsk Cannabisforum: Om cannabis kultur: Hasj - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Om cannabis kultur: Hasj har laget en liten spalte på nettsiden min for å dekke endel emner

#1 Brukeren er ikke pålogget   hodebutikk.no 

• Nybegynner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 06-mars 08

Skrevet 24 november 2008 - 21:28

har laget en liten spalte på nettsiden min for å dekke endel emner innen cannabiskultur, trenger noen til å lese, eventuellt rette ved feil og legge til flere anbefalte linker ect. Skal prøve å være mest mulig objektiv:

Hasj
Hasj (Hasjisj) er harpiks/kva samlet/presset ut fra toppskuddene/blomstene en cannabis plante. Det primære psykoaktive stoffet er THC (Tetrahydrocannabinol) selv om det er flere andre typer cannabinoider som virker inn som finnes i hasjen.
Hasj blir vanligvis røyket i piper, vannpiper, joint og hookahs, noen ganger mikset med cannabis blomster eller tobakk. Det kan også bli spist eller bli brukt som kryddertilsettning i mat.

Det mest kjente effekten av hasj og cannabis er: en følelse av vellvære, avslappning/søvninghet, kvalme og smertestillene, rask flyt med ideer, økt verdsettelse av musikk og økt apetitt / lyst på søtsaker (ofte kalt munch).
THC er en rusgift som også gir noen negative effekter som kan oppstå ved overdrevent eller daglig bruk: tørr munn, høyere puls, svekket korttidshukommelse og angst..

Hasj er foreløpig ulovelig i de landene der staten vil gjøre valg for et individ, inkludert hva voksne folk gjør med deres privatliv, blant annet norge.

Anbefalte linker:
Norcan.org - Norsk Cannabisforum > www.norcan.org
Normal.no - Norsk Organisasjon for Reform av Marihuanalovgivningen > www.normal.no

Dette innlegget har blitt redigert av hodebutikk.no: 24 november 2008 - 21:29

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   hodebutikk.no 

• Nybegynner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 06-mars 08

Skrevet 24 november 2008 - 22:03

dette var visst kun negative effekter, tror jeg heller burde poste denne på 'Hjelp til skriftlige prosjekter'. slett denne, jeg poster den der...
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare