Nedtur hasjslutt
Skrevet 11 november 2008 - 21:04
Trenger litt hjelp og info angående det å slutte med hasj og få det ut av kroppen. Har røyket endel fra vårparten av fram til for 5 dager siden. Den siste måneden jeg røykte opplevde jeg noe som kan minne om psykose, føler at alle snakker bak ryggen min samt at jeg mister litt kontakt med virkeligheten(vanskelig å forklare). Alle gangene opplever jeg det mens jeg er ruset eller dagen derpå, i tillegg blir jeg veldig deprimert. Føler det igrunn ennå selvom det er 5 dager siden jeg røyka sist. Det jeg lurer på er:
Noen som har opplevd lignende?
Vil dette gå over snart eller burde jeg gå til en psykolog/lege?
Vil bare understreke at jeg har hatt mange gode opplevelser med hasj, og at jeg har hatt psykiske problemer før jeg startet men ikke samme type.
Takker for alle svar.
Skrevet 11 november 2008 - 21:19
Har aldrig følt det slik selv, men kjenner tillfeller hvor noen har lignende reaksjoner.
Tror nok ikke det er hasjen som plager deg så mange dager etter, så her er det nok andre problemer! Er ikke så dumt å snakke med en psykolog vist dette vedvarer.
Ett gått tips, begynn å trene litt på ett helsestudio eller lignende, dette hjelper veldig for å bygge opp syken igjen, så får du noe annet å tenke på også....Lykke til
Dette innlegget har blitt redigert av buska: 11 november 2008 - 21:21
Skrevet 12 november 2008 - 00:06
Skrevet 12 november 2008 - 00:18
Det er en velkjent, men likevel kjip historie du forteller. Du er allerede godt på vei til å få en forandring på dét bare ved å ta det opp, som her.
Mange får en nedtur etter lengre tids inntak av Cannabis, og enormt mye kan være årsak til dette. Som regel er det akkurat dette uante som holdes borte og blir oversett grunnet gleden som oppstår ved Cannabisbruk, men selv om Cannabis kan lindre og helbrede de aller fleste problemer, løser de seg ikke av seg selv. Du må også bidra.
Og det gjør du.
Grunnen til at man føler seg uvel må finnes. Der ligger forståelsen til løsningen, og videre utvikling av livet i seg selv.
Du nevner at du føler du blir baksnakket og mistet virkelighetsbegrepet. Helt normale følelser, ofte blir man faktisk baksnakket. Mennesket er et usselt dyr, og få kan egentlig vies ekte vennskap. (Bitter, jeg?)
Det å ha paranoia betyr ikke at noen ikke er ute etter deg, heh.
Og angående virkeligheten, den er veldig fleksibel. Det som er virkelig for deg er ofte en drøm for en annen. Å føle at man mister begrepet, er å erklære at man forstår hvor skjør balansen er.
Men, som nevnt, dropp inntaket en stund, fokuser på det du synes er fint og godt. Uten å føle at du må ta i bruk Cannabis for å få fullt utbytte.
Det kan oppleves som vanskelig for noen å ta pause, men hvis så, så forstå at det bare er mentalt savn. Det kreves ikke mer enn enkel distrahering, så tenker du på noe annet. Bruk de midler du finner behjelpelige, og oppsøk det du faant gledelig før du begynte med Cannabis.
Jeg vet det er lett for meg å si, men jeg må likevel si det, da det faktisk er veldig vanskelig å la være; å kutte ut Cannabisbruken er enkelt, veldig enkelt. Bare gjør det.
Og, vurder bruken du har hatt selv. Er den givende til noe, eller kaster du bort tiden din på å sitte fjern og ikke få gjort noe?
Cannabisrusen er meget mildere og langt mer gunstig enn de fleste andre berusende midler, men likevel er det en rus. All rus må brukes, unngå misbruk. Nå er det vanskelig å definere et eksakt misbruk av Cannabis, siden det sjelden medfører endret væremåte, men jeg har valgt å legge definisjonen på det dilemma som oppstår når du bruker mye tid og energi på å få kjøpt eller anskaffet Cannabis i den grad at det går ut over din trivsel. Eller det at man blir sittende å fyre uten å få særlig gjort over lengre tid. Cannabis er ikke egentlig en bedøvende rus, men man begynner straks å vurdere ethvert gjøremål, om det er verdt anstrengelsen. Som regel er det lite som rettferdiggjør det å reise seg, endog naturens egne kall kan overhøres, og man går ikke og lufter truseormen før det er helt i siste liten.
Godt å sitte og chille, jovisst. Men mye ubehag kan lett forhindres om man bare forandrer rutinen.
Fyr en joint, og gå en tur. Eller annet tiltrekkende. Bare gjør noe med rusen.
Oppdag hvor virkelig kreativt Cannabis er. Skriv noen ord, la tankene utvikle seg.
Digresjon, dette får du gjøre etter endt opphold, hvis ønskelig.
Du skal ikke utelukke heller at du er påvirket av årstiden, eller tidligere uløste problemer.
Snakk gjerne med terapeut, det være seg profesjonell pengekrevende psykolog eller en venn. Virkningen er tilnærmet identisk, det gjør godt å lufte ut på loftet.
Stå på, og hold hodet høyt!
-ganja+
Skrevet 12 november 2008 - 01:26
24 desember og ingenting i pipa liksom?
Peace
Skrevet 12 november 2008 - 09:05
Skrevet 12 november 2008 - 09:36
Skrevet 12 november 2008 - 15:57
Jeg hadde en periode i fjor da jeg følte det som om "alle" de unge, hippe studentene foraktet meg/baksnakket meg, men det viste seg at jeg var deprimert og bare innbildte meg ting. Noen runder hos psykolog og aktive grep for å forandre tankegangen hjap på, men det tok sin tid.
Skrevet 12 november 2008 - 18:39
kharon skrev 12 Nov 2008, 15:57:
Jeg hadde en periode i fjor da jeg følte det som om "alle" de unge, hippe studentene foraktet meg/baksnakket meg, men det viste seg at jeg var deprimert og bare innbildte meg ting. Noen runder hos psykolog og aktive grep for å forandre tankegangen hjap på, men det tok sin tid.
Man er sjelden så viktig som man selv tror. Folk har vel viktigere ting å gjøre enn å baksnakke andre (håper jeg).
Det er lett å føle det sånn når man er deprimert, men det er faktisk vanligvis bare innbildning.
Skrevet 19 november 2008 - 14:37
Demonslayer skrev 12 Nov 2008, 18:39:
Det er lett å føle det sånn når man er deprimert, men det er faktisk vanligvis bare innbildning.
Så sant, så sant. På godt og vondt, du (eller jeg) er ikke universets midtpunkt, og folk bryr seg faktisk jævlig lite. It's all in your mind. :)
Dette innlegget har blitt redigert av Rotten: 19 november 2008 - 14:38
Skrevet 19 november 2008 - 15:45
Hvis du vurderer lege/hodelege tenk på hva du faktisk trenger og ønsker, og hvorvidt de er de rette til å hjelpe.
Min erfaring er at det du beskriver blir mindre vanskelig, hvis du slutter å se på det som et problem.
Lykke til!
Gm
Skrevet 19 november 2008 - 21:30
Hvordan går det egentlig med Baggio?
Det er ikke nevnt særlig mer etter den ene posten..., håper du allerede er fantastisk mye bedre, om ikke best.
-ganja+
Skrevet 20 november 2008 - 16:19
Even Ganja skrev 19 Nov 2008, 21:30:
Hvordan går det egentlig med Baggio?
Det er ikke nevnt særlig mer etter den ene posten..., håper du allerede er fantastisk mye bedre, om ikke best.
-ganja+
Hei igjen
Føler meg bedre for hver dag som går. Har spist sunt og trent de siste dagene, har hatt oppturer og nedturer men alt går riktige veien ihvertfall. Hjelper å komme seg ut blant folk og ikke sitte inne i sine egne tanker og lage skumle teorier om ting. Når jeg ser tilbake har jeg røyket altfor mye, og samtidig har det skjedd ting rundt meg som jeg ikke har klart å løse på en skikkelig måte. Dette med baksnakkingen var bare tull når jeg ser tilbake,men føltes veldig reell der og da. Depresjonen kom nok ikke bare direkte fra røykingen, men dårlig kosthold og lite struktur i hverdagen. Nok om alt det negative.
Har skjedd mange positive forandringer i meg også. Slet tidligere med sosial fobi,men denne er borte nå. Virker som om cannabis har fjernet sperrer hos meg, er blitt mer åpen og fått et bedre syn på meg selv og forholdet til andre mennesker.
Alt i alt angrer jeg ikke et sekund på at jeg begynte å røyke. Takk for all responsen, det hjalp veldig.

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp