bb1984 skrev 24 Oct 2008, 10:58:
Folk under 18 er under formyndernes ansvar. Kan ikke ha masse foreldre som vil holde NorCan ansvarlig for deres barns rusproblemer.
Hva foreldre vil eller ikke vil, kan vi ikke styre. Men jeg tror det er faa som ville pröve aa holde norcan ansvarlig... kan ikke se for meg det scenarioet. Men hvis det noen gang skulle skje at en hysterisk mor gaar ut i media og skylder paa norCan for at sännen räyker hasj, saa vil det ikke akkurat väre vannskelig aa komme med motargumenter til henne.
Som du sier, personer under 18 aar er under formynderenes annsvar... ikke norCans. De ruser seg med eller uten NorCans sammtykke, og med eller uten foreldrenes sammtykke. Det vi kan tilby dem er veiledning fra erfarne brukere, en plass hvor de kan stille spörsmaal og faa informasjon som dekker hele spekteret. Det er ikke "etisk" riktig aa stenge noen ute fordi de er under en viss alders grense, som etter alle maal bare er en fiktiv grense, som ikke sier noe virkelig om en persons modenhet. Det er
etisk galt.... kanskje ordet dere leter etter for aa beskrive dette er
politisk korrekt, but it sure as hell ain't ethical.
Det er politisk korrekt aa straffe folk for rusbruk, men vi er alle enige om at det ikke er etisk korrekt. Samme gjelder her, det er politisk korrekt aa stenge folk ute fordi de ikke har opplevd mer en 17 sommere, men ikke etisk korrekt. Get your expressions straight. Hvis denne paragrafen blir staaende, saa foreslaar jeg i hvertfall at linjen "av etiske grunner" byttes ut med "av politiske grunner"
(Personlig, og i et mindre diplomatisk toneleie, vil jeg paastaa at disse paragrafene er helt bak maal, og at de faar bli staaende, og at de blir akseptert, vitner om hvor paavirket folk faktisk er blitt i löpet av sine liv, og hvor liten evne folk har til aa selv analysere en situasjon og fra sitt eget staasted finne ut hva som er "rett og galt". Det vitner om at til syvende og sist, saa er de fleste mer komfortable med aa bli fortalt hva de skal tenke, og mene enn selv aa tenke og mene. Men dette er ikke et innlegg i debatten. Bare utblaasning av frustrasjon :) )
Dette innlegget har blitt redigert av El_Grecko: 24 oktober 2008 - 10:19