Norsk Cannabisforum: hjelp! - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

hjelp! hostet blod

#1 Brukeren er ikke pålogget   rolig 

• Nybegynner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 03-juli 07

Skrevet 17 september 2008 - 18:49

Hei, har nettopp røyka 3-4 piper og begynnte som man ofte bruker å gjøre å hoste. Når jeg fem minutter etterpå skulle på badet hostet jeg blod. Røyka noe helt vanlig beis. Er det mulig at dete er såkalt glassbeis eller noe? jeg begynnte også å blø neseblod på lørdag etter å ha røyka. Har dritnoia :lol:

Av relevanse røyka jeg av samme klump i helga, jeg har vært forkjølet og hostet å hatt feber de siste 4 dagene før jeg begynnte å røyke på denne klumpen.

rolig - urolig :)
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   KH 

• Norcans grinete grunnlegger
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 12-februar 05

Skrevet 17 september 2008 - 21:26

Denne posten hører hjemme i forumet fakta, myter og negative effekter av cannabis.

Hvis det er litt blod og det ikke gjentar seg er det neppe noen grunn til engstelse, men hvis det var mye blod og det skjer med jevne mellomrom, gå til legen og be om en undersøkelse.
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   kharon 

• satan
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 30-oktober 04

Skrevet 18 september 2008 - 12:32

Jeg vil anbefale deg å ta deg en tur til legen, samma faen. Si at du røkte en sigg, begynte å hoste og deretter bytter du bare ut canna med sigarett i forklaringen din.
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   El_Grecko 

• Superstoner
  • Ble medlem: 13-september 06

Skrevet 18 september 2008 - 12:37

Enig med kahron. Men du trenger ikke vaere redd for aa si til legen din at du royker cannabis. De fleste leger legger seg ikke opp i saant, annet enn at de vil si
"jeg anbefaler at du slutter med det"
men det vil de si om sigg ogsaa.
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   rolig 

• Nybegynner

Skrevet 18 september 2008 - 15:06

vet ikke hvordan jeg flytter topicen.. jeg har nevnt tidligere for legen at jeg har hostet blod (dette har skjedd før) han sa at det sannsynligvis var et blodkar som var sprukket, men har røyka ganske tett de siste 2-3 ukene og har kun brukt bong (en gammel skitten en) og liker ikke utviklingen hsom har skjedd 2 ganger den siste uka og alltid etter at jeg har røyka. Kan dette være glassbeis? For å beskrive klumpen ser det ut som helt standard lys tørrock men funken er ganske så heftig og den lukter godt.

Jeg har ikke akkurat så kjempelyst å fortelle fastlegen min det, ikke for at jeg er redd for å bli tørna inn, men fordi jeg har gått på Cipralex de siste 2 måndene og vet ikke hvilke reaksjoner jeg kan forvente meg i forhold til røyking. Cipralex gir forøvrig ingen rus.

rolig - urolig..

Edit: det er ikke mye blod og det ser helt friskt og rødt ut men er allikevell ikke noe hyggelig opplevelse

Dette innlegget har blitt redigert av rolig: 18 september 2008 - 15:08

0

#6 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 18 september 2008 - 18:43

Vel, først av alt, en gammel skitten bong er ikke det beste og sunneste alternativet, og dette kan være av såpass alvorlig natur at jeg anbefaler å kutte røykingen fullstendig til du i samråd med fastlegen din finner ut av hva dette er for noe... Det trenger ikke å noe alvorlig, men røyking gjør deg i allefall ikke friskere.

Husk også at røyking av bong er relativt tungt for lungene. Kutt røykinga inntil videre, og lag deg heller noen deilige brownies, cannakaffe, eller annet snacks ;)

God bedring!
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   rolig 

• Nybegynner

Skrevet 18 september 2008 - 19:11

Vis innleggBK skrev 18 Sep 2008, 19:43:

Vel, først av alt, en gammel skitten bong er ikke det beste og sunneste alternativet, og dette kan være av såpass alvorlig natur at jeg anbefaler å kutte røykingen fullstendig til du i samråd med fastlegen din finner ut av hva dette er for noe... Det trenger ikke å noe alvorlig, men røyking gjør deg i allefall ikke friskere.

Husk også at røyking av bong er relativt tungt for lungene. Kutt røykinga inntil videre, og lag deg heller noen deilige brownies, cannakaffe, eller annet snacks :)

God bedring!

Er ganske dumt av meg men har røyka av og til i noen år nå og har vært slapp med vasking av vannbonger og slikt, rett og slett fordi at jeg ikke har vært klar over konsekvensene av dette.. Hva kan forresten konsekvensene av å bruke skitne bonger/piper være?

Takker for svar ;)

rolig - urolig :P
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 20-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 18 september 2008 - 19:52

Uten å ha noen kilder å støtte meg på, vil jeg tro at skitne piper/bonger ikke er særlig bra for lungene av den enkle grunn
at all gørra/tjæra/whatever som fester seg på innsiden av slike røykeapparater vil varmes opp sammen med røyken,
og dermed frigi stoffer som er alt annet enn sunt. Makes sense? Det smaker jo uansett høgg. Jeg skjønner meg bare ikke
på stonere som sitter og røyker på kjipe, skitne piper. Ja, for det er digg å ta seg et gromtrekk, og så sitte å hoste i et kvarter
etterpå. Jadda, det er digg! :P

Jeg ville også vurdert å droppe røykinga til du finner ut av hva som skjer. Det kan umulig gjøre godt.

Personlig liker jeg best å røyke joint. Nowadays røyker jeg jointer med Tussk-filter (mammuthorn) ;)
Og hvis jeg av en eller annen grunn skulle finne det for godt å røyke pipe, så strekker jeg meg etter min alltid rene
RooR Classic 3-piece vannpipe. Jeg har aldri vært stor fan av å trekke som en gal på schvære bonger, så en snacksy liten
sak som denne er perfekt for meg. Den er ALLTID ren, og er en ren fornøyelse å røyke på :)
http://www.everyonedoesit.com/img/products/roor_pipe_classic.jpg
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 19 september 2008 - 04:53

Vis innleggrolig skrev 18 Sep 2008, 20:11:

Er ganske dumt av meg men har røyka av og til i noen år nå og har vært slapp med vasking av vannbonger og slikt, rett og slett fordi at jeg ikke har vært klar over konsekvensene av dette.. Hva kan forresten konsekvensene av å bruke skitne bonger/piper være?

Takker for svar ;)

rolig - urolig :P

No stress, det er mange som røyker med piper av skitten standard. Jeg tror uansett ikke dette er hovedårsaken til denne hosten du henviser til.

Jeg kan ikke få sagt hvor viktig jeg mener det er å ikke røyke før du vet helt sikkert hva situasjonen gjelder. Jeg anbefaler på det sterkeste å ta dette rådet til etterretning, i tillegg til å oppsøke fastlegen din. Du trenger på ingen måte å nevne at du har brukt cannabis, men forklar i allefall at det skjer når du røyker... Det kan bidra til å gi deg rett svar, og det er svaret du trenger.

Som DubBud sier over, å bruke skitne bonger/piper kan frigjøre avfallsstoffer som ikke er bra for kroppen din. Cannabis er et rusmiddel, så når vi mener man skal bruke det fornuftig, så mener vi også å innta det fornuftig. Dette vet du sikkert allerede, så jeg trenger vel ikke å presisere det ytterligere :)

Du virker å være en grepa kar, urolige rolig! Ta rådene som kommer her til følge, og utelat all røyking til du har besøkt legen din. Du kan oppnå den samme deilige rusen ved å spise cannabis, og det smaker bedre også.
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   KH 

• Norcans grinete grunnlegger
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 12-februar 05

Skrevet 19 september 2008 - 09:38

Å røyke på skitne bonger er som å kline med alle som har røyket på den i det siste.

Til tross for noe dårlig dokumentert prat har denne kommunelegen noen gode poenger. - Det er få eldre hasjrøykere som røyker regelmessig. Selv kjenner jeg mange i 40-60-års alderen. De som har bevart lungene sine best, er de som spiser det eller har røyket det rent og holdt seg unna tobakk. Eldre bongrøykere har ofte astma og en heljævlig hoste, men de er i fåtall da det ikke er så mange igjen av de. Hvis man vil ha dette legalisert bør det dokumenteres hvordan man produserer, foredler og pakker "de grønne" sigarettene mest mulig sterilt eller beskriver hvordan man mekker og tilbreder på en renslig måte. Når jointer går rundt; Hvor har fingrene til den som laget den vært tidligere. Har vedkommende vasket seg etter toalettbesøk osv. Folk med et dårlig immunforsvar kan bli skikkelig syke hvis ikke rensligheten er på topp.
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   El_Grecko 

• Superstoner
  • Ble medlem: 13-september 06

Skrevet 19 september 2008 - 10:31

ehm... noia?
hehe... Joda, folk med daarlig daarlig imunforsvar kan kanskje bli syke. Men det blir i saa fall fra hvem som helst som har pattet og tatt paa den delen av jointen man putter i munnen. Alt som er i jointen brennes foer det kommer til lungene dine, og saann sett er ikke bakterier paa mekkern sine fingre fra forrige do besoek noe spesiellt aa bekymre seg for. i saa fall kunne du jo spoerre deg hvor fingrene til han marokkanern som plukka plantene har vaert. Hvor geita som beita naert planten har vaert osv osv.
Neida. En joint er en joint, og det er ikke hvor rein man er paa fingrene naar man ruller den som avgjoer skadeligheten.
Tror jeg, da ;)

Dette innlegget har blitt redigert av El_Grecko: 19 september 2008 - 10:32

0

#12 Brukeren er ikke pålogget   rolig 

• Nybegynner

Skrevet 19 september 2008 - 16:38

var hos legen i dag, fortalte han situasjonen og han sa til meg at alderen jeg er i (20) var dette ikke så farlig. Jeg følte meg ikke så trygg på dette og er ofte ganske så "hypokondersk" av meg og spurte om han ikke kunne ta noen prøver, han sa ja til det og lyttet på lungene mine og mandag tar jeg prøvene. Legen mente at dette ikke var farlig, det var med stor sannsynlighet en kombinasjon av sterk hoste og forkjølelse som hadde gjort dette, han sa at beisen barre irriterer halsen og ikke får deg til å hoste blod, det kunne på en måte bare være den siste utløsende dråpen. han lo nesten litt når jeg satt der med noia B) :P så nå sitter jeg her med 100 kilo av skuldrene mine og feirer :)

med tanken på bongen skal det fra nå av holdes rent! er uansett bare jeg og en kompis som har røyka på den, men med tanke på alle disse stoffene og ikke minst at bongen smaker og ser bedre ut gjør dette til ett must :D

takk for alle svarene, måtte dere alle ha en smakfull og røykfull helg :)

Dette innlegget har blitt redigert av rolig: 19 september 2008 - 16:39

0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 19 september 2008 - 19:33

Om du røyker mye kan Vaporizer være en ide.Koster vel en 3-4000 kr,men det er jo værdt det for lungene i lengden.
Har selv tenkt å kjøpe det.Jeg har røykt bøtte i 3 år nå.Og det tar på lungene i lengden.Siste tiden så har jeg gått over til kakasj og litt joint,men blir fremdeles noen bøtter om dagen.

Driver og trener jogging og merker det godt hvis jeg har røykt bøtte samme dag.Selv om jeg har ganske bra kondis for å være Stoner :)
Så når jeg får spart litt penger så blir det vaporizer for alle pengene :P .Tror lungene vil takke meg :)
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   rolig 

• Nybegynner

Skrevet 19 september 2008 - 20:55

vaporizer har jeg lenge hatt lyst til å prøve, får vell invistere i det etterhvert :) Jeg røyker egetlig ikke så mye men i det siste har det blitt litt mye ( mye for meg er ca 5-7 g på noen uker) men dette kan bli mye når man kun bruker bong. skal prøve og bevege meg sånn smått over til jonnere :P

rolig
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare