hjelp! hostet blod
Skrevet 17 september 2008 - 18:49
Av relevanse røyka jeg av samme klump i helga, jeg har vært forkjølet og hostet å hatt feber de siste 4 dagene før jeg begynnte å røyke på denne klumpen.
rolig - urolig :)
Skrevet 17 september 2008 - 21:26
Hvis det er litt blod og det ikke gjentar seg er det neppe noen grunn til engstelse, men hvis det var mye blod og det skjer med jevne mellomrom, gå til legen og be om en undersøkelse.
Skrevet 18 september 2008 - 12:32
Skrevet 18 september 2008 - 12:37
"jeg anbefaler at du slutter med det"
men det vil de si om sigg ogsaa.
Skrevet 18 september 2008 - 15:06
Jeg har ikke akkurat så kjempelyst å fortelle fastlegen min det, ikke for at jeg er redd for å bli tørna inn, men fordi jeg har gått på Cipralex de siste 2 måndene og vet ikke hvilke reaksjoner jeg kan forvente meg i forhold til røyking. Cipralex gir forøvrig ingen rus.
rolig - urolig..
Edit: det er ikke mye blod og det ser helt friskt og rødt ut men er allikevell ikke noe hyggelig opplevelse
Dette innlegget har blitt redigert av rolig: 18 september 2008 - 15:08
Skrevet 18 september 2008 - 18:43
Husk også at røyking av bong er relativt tungt for lungene. Kutt røykinga inntil videre, og lag deg heller noen deilige brownies, cannakaffe, eller annet snacks ;)
God bedring!
Skrevet 18 september 2008 - 19:11
Husk også at røyking av bong er relativt tungt for lungene. Kutt røykinga inntil videre, og lag deg heller noen deilige brownies, cannakaffe, eller annet snacks :)
God bedring!
Er ganske dumt av meg men har røyka av og til i noen år nå og har vært slapp med vasking av vannbonger og slikt, rett og slett fordi at jeg ikke har vært klar over konsekvensene av dette.. Hva kan forresten konsekvensene av å bruke skitne bonger/piper være?
Takker for svar ;)
rolig - urolig :P
Skrevet 18 september 2008 - 19:52
at all gørra/tjæra/whatever som fester seg på innsiden av slike røykeapparater vil varmes opp sammen med røyken,
og dermed frigi stoffer som er alt annet enn sunt. Makes sense? Det smaker jo uansett høgg. Jeg skjønner meg bare ikke
på stonere som sitter og røyker på kjipe, skitne piper. Ja, for det er digg å ta seg et gromtrekk, og så sitte å hoste i et kvarter
etterpå. Jadda, det er digg! :P
Jeg ville også vurdert å droppe røykinga til du finner ut av hva som skjer. Det kan umulig gjøre godt.
Personlig liker jeg best å røyke joint. Nowadays røyker jeg jointer med Tussk-filter (mammuthorn) ;)
Og hvis jeg av en eller annen grunn skulle finne det for godt å røyke pipe, så strekker jeg meg etter min alltid rene
RooR Classic 3-piece vannpipe. Jeg har aldri vært stor fan av å trekke som en gal på schvære bonger, så en snacksy liten
sak som denne er perfekt for meg. Den er ALLTID ren, og er en ren fornøyelse å røyke på :)
http://www.everyonedoesit.com/img/products/roor_pipe_classic.jpg
Skrevet 19 september 2008 - 04:53
rolig skrev 18 Sep 2008, 20:11:
Takker for svar ;)
rolig - urolig :P
No stress, det er mange som røyker med piper av skitten standard. Jeg tror uansett ikke dette er hovedårsaken til denne hosten du henviser til.
Jeg kan ikke få sagt hvor viktig jeg mener det er å ikke røyke før du vet helt sikkert hva situasjonen gjelder. Jeg anbefaler på det sterkeste å ta dette rådet til etterretning, i tillegg til å oppsøke fastlegen din. Du trenger på ingen måte å nevne at du har brukt cannabis, men forklar i allefall at det skjer når du røyker... Det kan bidra til å gi deg rett svar, og det er svaret du trenger.
Som DubBud sier over, å bruke skitne bonger/piper kan frigjøre avfallsstoffer som ikke er bra for kroppen din. Cannabis er et rusmiddel, så når vi mener man skal bruke det fornuftig, så mener vi også å innta det fornuftig. Dette vet du sikkert allerede, så jeg trenger vel ikke å presisere det ytterligere :)
Du virker å være en grepa kar, urolige rolig! Ta rådene som kommer her til følge, og utelat all røyking til du har besøkt legen din. Du kan oppnå den samme deilige rusen ved å spise cannabis, og det smaker bedre også.
Skrevet 19 september 2008 - 09:38
Til tross for noe dårlig dokumentert prat har denne kommunelegen noen gode poenger. - Det er få eldre hasjrøykere som røyker regelmessig. Selv kjenner jeg mange i 40-60-års alderen. De som har bevart lungene sine best, er de som spiser det eller har røyket det rent og holdt seg unna tobakk. Eldre bongrøykere har ofte astma og en heljævlig hoste, men de er i fåtall da det ikke er så mange igjen av de. Hvis man vil ha dette legalisert bør det dokumenteres hvordan man produserer, foredler og pakker "de grønne" sigarettene mest mulig sterilt eller beskriver hvordan man mekker og tilbreder på en renslig måte. Når jointer går rundt; Hvor har fingrene til den som laget den vært tidligere. Har vedkommende vasket seg etter toalettbesøk osv. Folk med et dårlig immunforsvar kan bli skikkelig syke hvis ikke rensligheten er på topp.
Skrevet 19 september 2008 - 10:31
hehe... Joda, folk med daarlig daarlig imunforsvar kan kanskje bli syke. Men det blir i saa fall fra hvem som helst som har pattet og tatt paa den delen av jointen man putter i munnen. Alt som er i jointen brennes foer det kommer til lungene dine, og saann sett er ikke bakterier paa mekkern sine fingre fra forrige do besoek noe spesiellt aa bekymre seg for. i saa fall kunne du jo spoerre deg hvor fingrene til han marokkanern som plukka plantene har vaert. Hvor geita som beita naert planten har vaert osv osv.
Neida. En joint er en joint, og det er ikke hvor rein man er paa fingrene naar man ruller den som avgjoer skadeligheten.
Tror jeg, da ;)
Dette innlegget har blitt redigert av El_Grecko: 19 september 2008 - 10:32
Skrevet 19 september 2008 - 16:38
med tanken på bongen skal det fra nå av holdes rent! er uansett bare jeg og en kompis som har røyka på den, men med tanke på alle disse stoffene og ikke minst at bongen smaker og ser bedre ut gjør dette til ett must :D
takk for alle svarene, måtte dere alle ha en smakfull og røykfull helg :)
Dette innlegget har blitt redigert av rolig: 19 september 2008 - 16:39
Skrevet 19 september 2008 - 19:33
Har selv tenkt å kjøpe det.Jeg har røykt bøtte i 3 år nå.Og det tar på lungene i lengden.Siste tiden så har jeg gått over til kakasj og litt joint,men blir fremdeles noen bøtter om dagen.
Driver og trener jogging og merker det godt hvis jeg har røykt bøtte samme dag.Selv om jeg har ganske bra kondis for å være Stoner :)
Så når jeg får spart litt penger så blir det vaporizer for alle pengene :P .Tror lungene vil takke meg :)
Skrevet 19 september 2008 - 20:55
rolig

Logg inn
Opprett bruker
Hjelp