Norsk Cannabisforum: Cannabis og droemmer - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Cannabis og droemmer noen som har cannabible?

#1 Brukeren er ikke pålogget   El_Grecko 

• Superstoner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 13-september 06

Skrevet 10 september 2008 - 13:50

De siste par ukene har jeg latt vaere aa royke cannabis. Til vanlig royker jeg daglig. Den eneste virkelig negative effekten som jeg opplever er at droemmene mine forsvinner. De siste dagene uten cannabis har vaert helt fantastiske m.h.t. droemming. Droemmene mine har vaert saa virkelige og visuelle at det har vaert som det beste psykadelika. Synes virkelig det er trist at dette blir aa forsvinne naar jeg trer tilbake inn i mitt vante royke moenster.

Jeg klarer ikke aa skjoenne hvorfor denne hellige planten, skal ta vekk mine droemmer. Paa alle andre omraader har den hjulpet meg til aa faa kontakt med min aandelige side. Etter de droemmene jeg har hatt de siste dagene ser jeg at ogsaa droemmer kan fungere som aandelig foede, saa hvorfor kjaere cannabis, hvorfor? :lol:

Det eneste jeg kan tenke meg er at man opparbeider karma i soevne tilstand ogsaa (ettersom droemmer er saa virkelige, saa er det vel logisk aa annta at handlinger gjort i droemmevirkeligheten bygger opp karma paa samme maate som i den "vanlige" virkeligheten), saa ved aa fjerne droemmene dine, hjelper kanskje cannabis deg til aa opparbeide mindre karma. noen som har noen tanker om denne teorien?

Mente det sto noe i cannabible (1 eller 2) om hva forfatteren gjorde for aa kunne fortsette aa nyte urten daglig (eller tilnaermet daglig) uten aa miste REM soevnen sin. Det maa vel vaere noen her som har disse boekene. I saa fall hadde det vaert flott om dere kunne poste det avsnittet her, da jeg ikke har tilgang paa biblene selv for tiden.

Dette innlegget har blitt redigert av El_Grecko: 10 september 2008 - 13:51

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   macca 

• Superstoner
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 14-juni 07

Skrevet 10 september 2008 - 14:02

Kjenner meg ikke igjen i at drømmene forsvinner. Jeg har masse livlige drømmer. Vaper hver dag.
Tror heller årsaken er tidspunktet du våkner på.

Om du mister drømmene når du nå begynner å røyke igjen, prøv å sett på alarm og våkne litt tidligere enn du pleier.

Sitat

Det eneste jeg kan tenke meg er at man opparbeider karma i soevne tilstand ogsaa (ettersom droemmer er saa virkelige, saa er det vel logisk aa annta at handlinger gjort i droemmevirkeligheten bygger opp karma paa samme maate som i den "vanlige" virkeligheten), saa ved aa fjerne droemmene dine, hjelper kanskje cannabis deg til aa opparbeide mindre karma. noen som har noen tanker om denne teorien?

Jeg tror heller vi er observatører i "drømmeland". Ikke at vi er aktive der selv.
På samme måte har vi observatører her i våken virkelighet som tilhører annen virkelighet/dimensjon.

Dette innlegget har blitt redigert av macca: 10 september 2008 - 14:05

0

#3 Brukeren er ikke pålogget   El_Grecko 

• Superstoner

Skrevet 10 september 2008 - 14:24

Vis innleggmacca skrev 10 Sep 2008, 14:02:

Kjenner meg ikke igjen i at drømmene forsvinner. Jeg har masse livlige drømmer. Vaper hver dag.
Tror heller årsaken er tidspunktet du våkner på.

Om du mister drømmene når du nå begynner å røyke igjen, prøv å sett på alarm og våkne litt tidligere enn du pleier.

Jeg tror heller vi er observatører i "drømmeland". Ikke at vi er aktive der selv.
På samme måte har vi observatører her i våken virkelighet som tilhører annen virkelighet/dimensjon.

Det er vel mer eller mindre bevist at THC paavirker hvor lenge du befinner deg i REM fasen av soevnen. Dette vil ikke si at du ikke droemmer, men det vil si at du droemmer mindre. Jeg droemmer uten tvil mye mer naar jeg ikke roeyker. Uavhengig av om jeg sover i 2 eller 12 timer.

Naar det gjelder om vi er observatoer saa maa jeg si meg uenig. For det foerste fordi all forskning og tenkning heller mot at droemmer er noe som du skaper med ditt eget sinn. Og for det andre av personlig erfaring. Jeg har selv erfaring fra droemmer hvor jeg har vaert bevvist paa at jeg har droemt, og paa den maaten klart aa paavirke hendelsene og virkeligheten i droemmen. For eksempel oppheve tyngdekraften o.l. Dette er fantastiske opplevelser, og saa virkelighetsnaere at man maa spoerre seg selv; Hvis jeg virkelig kan innse at vaar vaakne tilvaerelse ogsaa er en droem, ville jeg da kunne gjoere de samme tingene der? :P :lol:
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   macca 

• Superstoner
  • Ble medlem: 14-juni 07

Skrevet 10 september 2008 - 14:59

Vis innleggEl_Grecko skrev 10 Sep 2008, 15:24:

Det er vel mer eller mindre bevist at THC paavirker hvor lenge du befinner deg i REM fasen av soevnen. Dette vil ikke si at du ikke droemmer, men det vil si at du droemmer mindre.

Jeg drømmer mye selv om jeg røyker. Så vi kan nok være enige at det varierer sterkt fra person til person hvor mye THC frarøver deg drømmer.

Jeg droemmer uten tvil mye mer naar jeg ikke roeyker. Uavhengig av om jeg sover i 2 eller 12 timer.

Det gjør sikkert jeg også.
MEN.
Kan du huske alle dine drømmer du har hatt i løpet av natten?
Min mening er nei.
Du husker noen, ofte kun den siste du hadde før du våknet.

Naar det gjelder om vi er observatoer saa maa jeg si meg uenig. For det foerste fordi all forskning og tenkning heller mot at droemmer er noe som du skaper med ditt eget sinn.

Når du sier all forskning og tenkning så tar du selvfølgelig feil.
Kan gi deg et par eksempeler.
Seth

og

Sitat

Nowadays, hardly anyone believes that dreams are messages from the gods. But some parapsychologists, such as Charles Tart, believe that dreams offer entry into another universe, a paranormal universe of OBEs, cosmic messages, and blissful nirvana.

In some dreams, the dreamer is an observer, even an observer of himself.

Kilde

Og for det andre av personlig erfaring. Jeg har selv erfaring fra droemmer hvor jeg har vaert bevvist paa at jeg har droemt, og paa den maaten klart aa paavirke hendelsene og virkeligheten i droemmen. For eksempel oppheve tyngdekraften o.l. Dette er fantastiske opplevelser, og saa virkelighetsnaere at man maa spoerre seg selv; Hvis jeg virkelig kan innse at vaar vaakne tilvaerelse ogsaa er en droem, ville jeg da kunne gjoere de samme tingene der? :P :lol:

Dette er annerledes enn vanlige drømmer. Det kalles lucid dream.

Dette innlegget har blitt redigert av macca: 10 september 2008 - 15:06

0

#5 Brukeren er pålogget   vin&grønt 

• FunHunter
  • Vis galleri
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 22-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 10 september 2008 - 16:28

Jeg har også den samme erfaringen. Når det blir noen dager uten cannabis så sover jeg mye lettere. Våkner ofte og drømmer mye. Dette er en av grunnen til at jeg røyker. Sover som en "stein" (uten at jeg vet hva dette utrykket kommer fra). Våkner utvilt og føler meg bedre enn når jeg ligger å vrir meg hele natta. Drømmene blir borte når jeg røyker, men det gjør ingen ting. Jeg er flink til å dagdrømme. :lol:
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   El_Grecko 

• Superstoner

Skrevet 10 september 2008 - 18:24

macca: Jeg tror sinnet er av uante proposjoner, og inneholder all innformasjon om alle aspekter av virkeligheten og universet. Det er bare snakk om aa faa tilgang til riktig del av sinnet sitt. Ut i fra den tankegangen vil jeg fortsatt paastaa at droemmene dine er noe du selv skaper med ditt eget sinn. Ofte kan en observerende rolle vaere mye bedre for aa gi innsikt, enn en handlende rolle. Men i yterste konsekvens mener jeg at du selv skaper deg denne observerende rollen. Saa det er en del av deg (den bevisste) som fungerer kun som observator, mens en annen del av deg (i mangel paa et bedre ord, saa kaller jeg den den kosmiske) som fungerer som skaper.
Men jeg er ikke uenig i noe av det du sier egentlig ;)
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Skunk-better than drunk 

• Medlem
  • Ble medlem: 06-september 08

Skrevet 10 september 2008 - 19:11

Vet hva du mener ja. Erfarer det samme selv når jeg går i ukesvis uten gall. Noen ganger p.g.a. økonomi, og andre ganger p.g.a. tørketider.
Kan det være fordi cannabis gir deg så mye tankevirksomhet og drømmer i våken tilstand, så når søvnen trenger inn trenger hjernen å koble av? ;) Flere innspill fellow stoners?
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   GanjaTerje 

• Medlem
  • Ble medlem: 17-desember 08

Skrevet 03 desember 2009 - 18:48

Vis innleggSkunk-better than drunk skrev 10 Sep 2008, 19:11:

Vet hva du mener ja. Erfarer det samme selv når jeg går i ukesvis uten gall. Noen ganger p.g.a. økonomi, og andre ganger p.g.a. tørketider.
Kan det være fordi cannabis gir deg så mye tankevirksomhet og drømmer i våken tilstand, så når søvnen trenger inn trenger hjernen å koble av? :headbang: Flere innspill fellow stoners?

For min egen del oppnår jeg intet annet enn ubalanse hvis jeg hadde røyka daglig. Jeg mener man må ha pauser fra tid til annen, og nyte urten på maks ukentlig basis, med mindre man bruker den medisinsk.

Man skal ha respekt for cannabis, men har man det så er det også verdens beste rusmiddel, mener nå jeg :smokey:
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   Gnomen 

• Medlem
  • Ble medlem: 26-september 09

Skrevet 03 desember 2009 - 19:35

Er vel mer eller mindre bekreftet at vi drømmer mest under REM-stadiet, sannsynlig pga. hjernen oppfører seg mer eller mindre 'våken' selv om 'kroppen' sover (litt flåsete ordlagt), og at cannabis påvirker søvnen er vel ikke akkurat overraskende.. Tipper det påvirker søvnstadiene ganske kraftig, og at det blir langt sjeldnere man faller inn i REM-søvn. Det er min teori ihvertfall, men hadde vært interessant med skikkelig forskning på området! Har lagt merke til det samme som trådstarter selv.
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   Rabalder 

• Medlem
  • Ble medlem: 21-september 09

Skrevet 03 desember 2009 - 21:03

Vitenskapelig sett er vel drømmer intet annet enn underbevistheten som prossesserer alle inntrykk fra de forskjellige sansene våre.
Leser man litt om den mer alternative siden av drømmene, sitter man igjen enda mer forvirra.

Det finnes også studier som viser at drømmer går i syklus.. (hentet fra den alternative siden..)
Hvis du drømmer om noe som ligner på en slags fødsel, vil du ha en tilnærmet lik drøm 9 måneder senere.
(Eller noe i den duren.. Husker ikke helt.)
Ta deg en tur på alternativ-messa i oslo neste gang den kommer. Der er det masse drømme-relaterte greier.
SKIKKELIG inspirerende.. Men som sagt, du står igjen med enda fler spørsmål.(jeg gjorde hvertfall det..)
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   bongthomas 

• Medlem
  • Ble medlem: 30-april 09

Skrevet 03 desember 2009 - 23:19

Opplever det samme selv... jeg tenkte det var fordi cannabis virker inn på hukommelsen så jeg ikke huska drømmene mine.
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   Mt. Kailash 

• Stoner
  • Ble medlem: 03-september 08

Skrevet 05 desember 2009 - 09:04

Sitat

De siste par ukene har jeg latt vaere aa royke cannabis. Til vanlig royker jeg daglig. Den eneste virkelig negative effekten som jeg opplever er at droemmene mine forsvinner. De siste dagene uten cannabis har vaert helt fantastiske m.h.t. droemming. Droemmene mine har vaert saa virkelige og visuelle at det har vaert som det beste psykadelika. Synes virkelig det er trist at dette blir aa forsvinne naar jeg trer tilbake inn i mitt vante royke moenster.

Samma her. For meg er det viktig å finna ein gyllen middelveg.

Likar å leggja meg stein, for då søv eg som ein....

Likar å leggja meg nykter, for då har eg ekstremt livlege draumer, men sjeldan mareritt. Berre goodvibesdraumar.
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Gnomen 

• Medlem
  • Ble medlem: 26-september 09

Skrevet 05 desember 2009 - 13:50

En litt annen ting, før jeg begynte å røyke(ca. 1,5 år siden, er 19) hadde jeg svært sjeldent drømmer. Var ikke uvanlig å gå en-to uker uten en eneste drøm, men nå når jeg har holdt meg vekke fra canna en stund drømmer jeg plutselig svært livlig og hver eneste dag! Kjempegøy! Noen som har opplevd noe det samme, eller tror dere det bare har med at jeg har blitt eldre å gjøre? ;) <_<
0

#14 Brukeren er ikke pålogget   Cultum 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-september 09

Skrevet 21 desember 2009 - 13:37

Akkurat det samme har jeg også, som Gnomen beskriver.
Før jeg røykte, så drømte jeg svært sjeldent, da jeg akkurat hadde begynt å røyke, drømte jeg noe sinnsykt mye.
Etterhvert som jeg røykte mer og mer, så drømte jeg bare mer og mer sjeldent, men da jeg sluttet igjen, så drømte jeg noe sinnsykt mye igjen.

Men prøv å røyk deg fette stein og ha det glovarmt i rommet, så skal jeg love du har det verste marerittet du noensinne har hatt.
Siden du sover så tungt at du ikke vil våkne så lett, og varmen gjør det til et ubehagelig helvete :)
Litt morsomt egentlig, men kan være veldig slitsomt om man gjør det gang på gang.

//Cult~
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   xyzzy 

• Wow! Kan vi lage egne titler?
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 28-juli 09
  • Landsregion:Nord-Norge

Skrevet 22 desember 2009 - 00:18

wtf.. så sykt, tenkte ikke over dette før jeg leste tråden!

Fikk tak i litt grønt i begynnelsen av desember og har røyka mer (annenhvertredje dag) enn tidligere (ca annenhver uke), og jeg har drømt utrolig mye i det siste!

Ikke bare klarer jeg huske drømmene, men det er drømmer som har virket sterkt inn på meg i det daglige (på en veldig positiv måte) :)
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   Name 

• Stoner
  • Vis galleri
  • Ble medlem: 02-oktober 08

Skrevet 27 desember 2009 - 13:37

I mitt tilfelle, sluttet jeg så god som å drømme når jeg var i 13-14års alderen , det skjedde som jeg kan huske det ganske plutselig og uten grunn (har aldrig blitt medisinert på noen som helst måte), og siden det har jeg bare hatt drømmer med skjeldne mellomrom, under en gang i mnd. De kommer helst når jeg er i "ukjente omgivelser", når jeg kubber hos noen jeg ikke kjenner eller har vert oppe hos på en stund, eller når jeg er ute og reiser.
Begynte å røyke når jeg var 15, og har røykt fast i snart to år, er 20 nå. Jeg kan ikke si at å røyke mer eller mindre har noen invirkning på drømmene mine. Men når jeg drømmer er jeg aldtid klar over at jeg drømmer, men er som oftest uten komtrol til å styre handlingene mine. Har egentlig aldtid lurt på hvorfor jeg så plutselig sluttet å drømme men har aldrig snakket med noen om det.
Noen som har noen innspill?
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   Cultum 

• Stoner
  • Ble medlem: 08-september 09

Skrevet 27 desember 2009 - 14:27

Vel, jeg har ikke noe å legge til enn at jeg hadde en syk drøm i natt:
Jeg lå og sov i sengen min, og våknet momentant da jeg hørte en høy stemme i nedre etasje.
Klarte ikke å tyde hva personen sa, men noen vennlig stemme var det ikke.
Jeg gikk sakte nedover trappa, strekte meg så langt jeg kunne utover for å kunne se mot døra uten å gå ned trappa.
Plutselig smalt det noe inni helvete, og 6 politibetjenter kom marsjerende inn mens de ropte og vrælte noe som var umulig å tyde.
Jeg prøvde å spørre hva de ville, men de dyttet meg bare bort og så alltid en annen vei hele tiden.
De heiv alle tingene mine overalt som om det skulle vært et sirkus med klovner som ikke kunne sjonglere.
Etter at de hadde "undersøkt" hele huset, og fant ingenting, så trampet de ut av huset mitt og slamret døra igjen.
Pustet lettet ut og trodde alt var over. Men der kommer de inn igjen med 6 illsinte bikkjer, store og stygge som fanden selv.
De snuste og bjeffet overalt, og da den ene hunden fikk teften på noe, så brukte den noe så sinnsykt lang tid for å finne fram, selvom den bare var 2 meter unna rommet.
Da de fant alt sammen, så tok den samme hunden og tygde i seg katta mi som en slags belønning.
Alle politibetjentene sto i ring og brølte ut latter mens de pekte mot den stakkars hårballen (katta mi).
Jeg klikket i vinkel og prøvde å ta et slags patetisk karatespark mot bikkja, men feilet helt totalt.
Så våknet jeg som om jeg skulle vært under vann i flere minutter, og hjertet mitt pumpet blod for harde livet.

Var så gjennomvåt av svette at jeg først trodde jeg hadde vætet sengen :)
Faen meg den villeste og livligste drømmen jeg har hatt på år og dager!
Aldri skal jeg ha en ovn på 24 grader og pakke meg rundt i et halvmeter tykk teppe..
Er altfor glad i varme ;)

//Cult~
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 28-mai 06

Skrevet 27 desember 2009 - 14:53

Vis innleggCultum skrev 27 Dec 2009, 14:27:

Jeg klikket i vinkel og prøvde å ta et slags patetisk karatespark mot bikkja, men feilet helt totalt.

Funny setning dude. lol
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare