Norsk Cannabisforum: Norcan 4 "Green Leaf" - Coming to your town... Soon! - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (4 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Norcan 4 "Green Leaf" - Coming to your town... Soon! Ny NorCan-versjon i utvikling

#1 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri
  • Gruppe: NorCans ledelse
  • Ble medlem: 28-mai 06
  • Landsregion:I utlandet

Skrevet 02 august 2008 - 18:17

Hei kjære medlemmer,

Det har vært lite å høre fra meg det siste året grunnet engasjement i én av statens nulltolleranse-departement. Likevel, nå kommer jeg etterhvert mer og mer tilbake, og jeg har brukt tiden uten NorCan til å tenke på fremtidens NorCan...

Prosjektet NorCan 4 har fått navnet "Green Leaf", og skal bli enda en revolusjon i NorCan-historien. Her er noe av det nye:
  • Et bildegalleri som gjør det enkelt å laste opp bilder for alle (10MB pr. medlem, 50MB for støttemedlemmer)
  • Nytt og "fresht" design
  • Ny versjon av forumet, med noe mer cannabisvennlige farger...
  • Ryddigere forum
  • Mer å finne i biblioteket (bl.a. coffeeshop-avdelingen)
  • Et spennende magasin-samarbeid vi i øyeblikket forhandler med eksterne parter om
  • Chat
  • Med mer...

Før vi går igang med innhold, må vi definere hva NorCan er, og hva NorCan skal bli. Dette vil vi dere medlemmer skal være med på å bestemme. Dere er en viktig del av NorCan, og da vil vi ha deres meninger med i planleggingen. Derfor, bruk denne tråden til å komme med ønsker og kommentarer.

Ny styreform
I altfor lang tid har NorCan fungert uten noe klart lederskap, og utviklingen har vært svært begrenset. Dette skyldes aktiviteten blandt administrasjonen. For at vi i det heletatt skal kunne gjennomføre denne oppgraderingen, må det skje store ting på denne fronten, derfor er vi nå i diskusjoner angående nye måter å drive NorCan på. Flere løsninger er allerede lagt frem, og er oppe til diskusjon. Vi trenger å komme frem til dette før NorCan 4 lanseres, men viktigst av alt; det blir en streng linje på aktivitet og utvikling blandt administrasjonen. Vi skal strekke oss enda lengere, og vi lover forbedring. Denne gangen skal det skje!

Hva er NorCan?
NorCan (Norsk Cannabisforum) er et nettsted som skal:
  • Fremme kunnskap om cannabis i samfunnet
  • Være et effektivt kommunikasjonsmiddel innad i bevegelsen (nøkkelord: samling, integrering, utvikling, orientering)
  • Øke kunnskapsnivået til våre medlemmer, og bidra til å dele kunnskap (eks: dyrking)
  • Være et frittenkende "hang-out" for våre gjester og medlemmer
Er det noe vi bør tilføye / endre på denne listen?

Nøyaktig når den nye versjonen blir lansert er veldig avhengig av utviklingen på styrefronten og aktiviteten i dagens administrasjon, men vi håper intenst på å dra det hele i land til nyttår. Vi ønsker det skal bli en del av 2008.

Ta del i diskusjonen, og bli med å skap et NorCan slik du ønsker det!
Vi gleder oss til å få prosjektet i mål, og håper du følger oss videre.

Vedlagte miniatyrbilde(r)

• Vedlagt bilde: showcase.png

0

#2 Brukeren er ikke pålogget   DubBud 

• Psykoaktiv
  • Vis galleri
  • Gruppe: Støttemedlemmer
  • Ble medlem: 20-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 02 august 2008 - 20:07

Dette høres unektelig bra ut :smokey:

Angående av Norcan skal være: Skal NorCan være et sted for mennesker som kun er interessert i cannabis som medisin?
Da tenker jeg først og fremst på informasjon om medisinsk bruk til besøkende som ellers ikke nødvendigvis ville vært veldig
ivrig på å besøke NorCan. Slik informasjon bør så langt det lar seg gjøre være på norsk, slik at språk ikke blir en barriere.

Dette kan være en del av Biblioteket, og også inngå som en del av underforumet Medisinsk Cannabis, som i så fall må tydeliggjøres
for besøkende. Informasjon bør omfatte både hvilke bruksområder cannabis har, hvilke lover som gjelder (straffenivå for dyrking
eller oppbevaring av cannabis, hvordan det offentlige helsevesenet forholder seg til cannabis. Det bør opplyses om at man kan
få medisinske preparater gjennom fastlege, det bør også være informasjon om bruk av naturlig cannabis (hasj, marijuana) til medsinske
formål.

Det er også mulig å legge ut oppskrift til bruk av cannabis i mat, opplysning om bruk av vaporizer, og generelt alt som en eventuell
medisinsk bruker skulle ønske vite, eller bør vite om cannabis. Jeg ser for meg at slik informasjon bør være relativt fri for politiske
emner, f.eks. narkotikapolitikk, legalisering osv., og heller satse på ren opplysning og informasjon om de medisinske aspektene av cannabis.

Eller no' sånt :P
0

#3 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 03 august 2008 - 16:18

Yes :P
Medisinsk cannabis er kanskje den fronten vi kommer først i mål med, så vi bør tilgjengeliggjøre mye informasjon om dette emnet i biblioteket. Forumene skal i større grad linkes til resten av innholdet på NorCan, og spesielt biblioteket.
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   dissi 

• Dr. Love
  • Ble medlem: 21-februar 06

Skrevet 03 august 2008 - 18:47

Veldig bra, BK - dette ser storslått ut. Vi får håpe vi får samlet nok arbeidskraft til å sette dette til livs...i år!
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Reynolds 

• Mustacheowner
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 02-januar 07

Skrevet 04 august 2008 - 12:17

Flotte greier! Men skulle gjerne sett PNG-fila;

Sitat

The error returned was:

Sorry, but you do not have permission to use this feature. If you are not logged in, you may do so using the form below if available.

0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Bob 

• -.-
  • Ble medlem: 28-juli 05

Skrevet 04 august 2008 - 14:16

Kult nok. Bildegalleri har vel vært savnet siden tidenes morgen for min del iallefall. :-)

lykke til.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   bing 

• supersuper
  • Ble medlem: 01-februar 05
  • Landsregion:Sør-Norge

Skrevet 04 august 2008 - 18:50

Rey: Ta en ting av gangen her, det har jo kommet en tråd, om at det er planlegging, på gang
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Reynolds 

• Mustacheowner
  • Ble medlem: 02-januar 07

Skrevet 04 august 2008 - 18:51

Vis innleggbing skrev 4 Aug 2008, 18:50:

Rey: Ta en ting av gangen her, det har jo kommet en tråd, om at det er planlegging, på gang

??

Han har et vedlegg til posten sin som jeg ikke får åpnet. Maser jeg?
0

#9 Gjest: Anonym

• Gruppe: Gjester

Skrevet 04 august 2008 - 21:01

Kanske införa httpS ?
0

#10 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 08 august 2008 - 18:52

(Bob: I read you... Vi vet begge du får rett denne gangen også...:D)
Takker for gode ord. Nå er arbeidet igang igjen etter en uke i friluft!

HTTPS har vært diskutert tidligere, og det skal vi innføre som Pri 2, men vi trenger kapital til denslags... Likevel, det kommer!
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   GartnerGuri 

• Stoner
  • Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 29-november 07

Skrevet 08 august 2008 - 18:58

ser vanvittig bra ut!!

muligens feil sted å ta dette opp men,

hva med å flytte serveren til nederland
0

#12 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 09 august 2008 - 13:26

Neida Laila, helt OK å ta det opp her :lol:
Serveren står (som du vet) pr. dags dato både trygt og godt plassert i USA. NorCans utfordrer er hverken DEA eller INTERPOL, men NORSK politi. Norsk politi kan stenge oss både i USA og Nederland, men enklest av alt i Norge. NorCan har et meget godt samarbeid med vår webhost i USA, og ser derfor ingen grunn til å bytte server ennå.

Det finnes en del tråder om dette allerede, men jeg gjentar gjerne meg selv; USA er ikke alltid den store stygge ulven, og definitivt ikke for NorCan. Selv om cannabis er avkriminalisert i Nederland, så blir det ikke mer lovlig å drive Norsk Cannabisforum der. Vi er uansett etablert i Norge, og inntil en av oss flytter til Nederland og oppretter NorCan som et foretak der, så er vi helnorske.
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Waldemar 

• Stoner
  • Ble medlem: 17-oktober 05
  • Landsregion:Langt til skogs!

Skrevet 10 august 2008 - 06:52

Ser bra ut BK, men må innrømme at jeg savner forumet slik som det var for ca 3 år siden!

*mimre*
0

#14 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 10 august 2008 - 15:00

Det er jeg helt enig i, Waldemar... Tenker du designmessig da, eller atmosfæren og stemningen? Designmessig kommer vi litt nærmere mtp farger, men atmosfæren må vi gjenskape i fellesskap :ninja:
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   GartnerGuri 

• Stoner
  • Ble medlem: 29-november 07

Skrevet 10 august 2008 - 17:13

Vis innleggBK skrev 9 Aug 2008, 14:26:

Neida Laila, helt OK å ta det opp her :ninja:
Serveren står (som du vet) pr. dags dato både trygt og godt plassert i USA. NorCans utfordrer er hverken DEA eller INTERPOL, men NORSK politi. Norsk politi kan stenge oss både i USA og Nederland, men enklest av alt i Norge. NorCan har et meget godt samarbeid med vår webhost i USA, og ser derfor ingen grunn til å bytte server ennå.

Det finnes en del tråder om dette allerede, men jeg gjentar gjerne meg selv; USA er ikke alltid den store stygge ulven, og definitivt ikke for NorCan. Selv om cannabis er avkriminalisert i Nederland, så blir det ikke mer lovlig å drive Norsk Cannabisforum der. Vi er uansett etablert i Norge, og inntil en av oss flytter til Nederland og oppretter NorCan som et foretak der, så er vi helnorske.

USA er nasjonen som fører kampen mot planten og liker dårlig at serveren er plassert der, spesielt etter de nye terror lovene kom

I nederland er det lov å bytte/selge frø stiklinger og det er også et land som setter ytringsfrihet høyest

ville følt meg mye tryggere å poste bilder og ikke minst private meldinger kunne forbli private! :)

skjønner ikke den logikken din ang. USA vs. Nederland
0

#16 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 10 august 2008 - 19:28

Private meldinger er private, og USA er også nasjonen med en av de mest veletablerte NORML-organisasjonene, og cannabis medisinsk avkriminalisert i flere stater, i tillegg til å være opphavet for mye av dagens "urbane" cannabiskultur. USA er ikke fienden med mindre du ønsker de skal være det.

Ytringsfriheten i Nederland spiller ingen rolle for norsk politi. Forøvrig kan jeg nevne at EU's regler for overvåkning av datatrafikk i ferd med å overgå all form for terrornoia i USA uansett. Som du kanskje er kjent med, er Nederland medlemmer av EU.

Ikke last opp bilder eller gjør noe generelt dersom du ikke ønsker det.

Vi bytter webserver dersom vi får signaler om fare fra amerikansk side. Det ultimate ville naturligvis vært å hatt en egen server stående i kjelleren, men det skjer ikke i umiddelbar fremtid. Det er uansett et mål :ninja:
0

#17 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 15 august 2008 - 20:17

Melder raskt om et aldri så lite fremskritt på NorCan 4-fronten... Nå er webplatformen stabil og designet integrert. Blir en del bugfix-arbeid denne helga, men etter dette nærmer vi oss en beta-versjon, og tid for å mate på med artikler og snacks :D

Stay Tuned!
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   El 

• Hasjhue
  • Vis galleri

Skrevet 15 august 2008 - 20:59

Sweet...
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   Hazy 

• supersuper
  • Ble medlem: 03-april 06

Skrevet 16 august 2008 - 08:14

Gleder meg :D
0

#20 Brukeren er pålogget   BK 

• Cannabis Maestro
  • Vis blogg
  • Vis galleri

Skrevet 16 august 2008 - 17:52

Som en del av oppgraderingsprosessen har vi nå oppgradert forumet og bloggene til siste versjon. Meld fra om dere får noen problemer...
0

Del dette emnet:  

• (4 Sider) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siste »
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare