Norsk Cannabisforum: cannabis og (epileptiske)anfall - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

cannabis og (epileptiske)anfall

#1 Brukeren er ikke pålogget   stjizl 

• Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 30-januar 06

Skrevet 11 juli 2008 - 23:59

hei! greia er som følger; noen ganger når jeg har faatt paa har jeg fått anfall som ligner veldig på epileptiske anfall. det hele startet vinteren for tre år siden. var hjemme i norge på ferie, hadde hatt en liten røkepause før jeg kom hjem. første kvelden hjemme dro jeg til en kompis, kjøpte litt hasj og koste meg en stund hos han. deretter dro jeg og møtte en kompis ute i kulda. vi sto der ca en halvtimes tid og jeg tok en joint til. plutelig følte jeg meg sykt fjern, før jeg datt i bakken, lå bevistløs og ristet i noen sekunder, våknet igjen og spøy. etterpå var jeg helt gåen og måtte få en kompis med bil til å hente meg. etterpå tenkte jeg at det sikkert var et epileptisk anfall, noe man jo kan få, uten nødvendig vis å ha epilepsi. jeg glemte også at jeg hadde røyka, ble minnet på det halvannet år senere og det var da jeg begynte å tenke at cannabis kunne være med å senke terskelen for anfall. senere har jeg hatt to anfall til når jeg har røkt. heldigis ikke like ille, men alikevell meget ubehagelig. under begge ble synet helt flimrete og jeg ble helt blek og svettet. spøy etter det ene.

noen som har noen komentar til dette?

grunnen til at jeg tror det er epileptiske anfall er at jeg har jobbet mye med epileptikere og alle anallene ser for meg ut som dette. vanskelig å finne god info om dette. meste av skriverier på nett om temaet går på epileptikere som synes cannabis hjelper dem.

nå har jeg ikke røkt på lenge. har en pose weed ligende men jeg blir redd bare jeg lukter på posen. må si jeg savner det for det var det beste jeg viste, rart hvordan ting forandrer seg..

.stjizl
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   liff 

• Medlem
  • Ble medlem: 17-desember 06

Skrevet 12 juli 2008 - 01:11

Jeg har hørt om folk som bruker cannabis for å unngå å få epileptiske anfall, så tror ikke det er vanlig å få det av å røyke ihvertfall...
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   n00b 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 09-januar 08

Skrevet 12 juli 2008 - 11:24

Enkelltstående epileptiske anfall er som regel relatert til mangel på søvn, uregelmessig søvn og/eller stress.
Dermed så spørs det jo hvordan du røyker, hvis røykingen forårsaker at du får mere uregelmessighet og/eller
mangel på søvn, så vil det ha noe å si.

Cannabis i seg selv trigger ikke slike anfall, men levestilen din gjør det.

Har hatt ett slikt anfall selv og i det halve året etter dette så røkte jeg mere enn jeg noen sinne har gjort før, uten ett eneste symptom.

Sov og spis regelmessig og stress ned hverdagen generellt, så kan du røyke med god samvittighet ^_^
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   Cosmo 

• H. E. Pennypacker
  • Ble medlem: 09-november 06

Skrevet 12 juli 2008 - 15:51

Kunne også høres litt ut som migrene, sånn symptom-messig. Noen som vet noe mer om dette?
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   flame 

• Medlem
  • Ble medlem: 12-februar 07

Skrevet 12 juli 2008 - 21:08

Jeg var sammen med ei jente med epilepsi for noen år siden. Hun ville være med på fyringa, og det skulle hun få lov til.. etter første trekket hennes fikk hun selvfølgelig anfall. Aldri i mitt liv hatt mere noia enn der og da.. da sto vi der, tre fjerne gutter og ei jente som lå og rista på gulvet med fråde rundt munnen. Scary shit as..

Nå har ikke jeg peiling på hva som kan ha forårsaket dette, men tviler på at det var cannabisen. Kan godt hende det var tobakken i bongtrekket som sendte henne rett i gulvet, eller mangel på søvn som n00b nevner.

Det litt spesielle er at hun ville prøve igjen en gang senere, og da skjedde akkurat det samme. Heldigvis var vi forberedt - denne gangen satt hun godt planta i en stol mens hun tok trekket sitt, men likevel kom anfallet.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   stjizl 

• Ble medlem: 30-januar 06

Skrevet 13 juli 2008 - 01:31

takk for svar. som svar på det n00b sier, jeg har sovet og spist godt, tilogmed lagt på meg endel kilo de siste par årene :P jeg er musiker/slask.. dette har selvsagt gitt meg mye tid til røyking. disse anfallene har kommet med ganske akuratt 1 års mellomrom. to av de skjedde på dager da jeg røyket mye, men stress og søvnmangel tror jeg vi kan utelukke. planen min nå er en lang pause for å se om jeg forblir anfallsfri.

det er rart hvordan jeg savner å røyke, men samtidig, vis noen fyrer opp sammen meg får jeg med en gang en ubehagelig følelse. har endel weed ligende og her omdagen bestemte jeg meg for å gi endel av det til en kompis i bursdagsgave. max noia da jeg delte det opp! jeg måtte lege det fra meg og gå litt rundt i leiligheten før jeg fortsatte :lol: har heldigvis meget gode minner om sist jeg fikk paa. var på fest med alle mine beste venner, vi "snek" oss opp på biblioteket i lokalet og fikk paa en feit en med dørvakta. jeg gikk rundt og var så gla og stein som skjelden etterpå. bra greie!

mulig grunnen til at jeg har vært ganske heavy røyker de siste årene har noe med selvmedikering (?) å gjøre. etter jeg tokk pause har jeg hat endel noia. vanskelig å forklare, følelsen av jævli dårlig samvittighet uten at det er noe å ha dårlig samvittighet for. ofte på steder med mye folk. var hjemme på musikkens dag og fikk totalt noia mens jeg prøvde å få med meg en kompis' konsert. hjalp heldigvis å sitte litt på en bar med en kompis og en kaffe, men alikevell ødla det resten av kvelden min. igår lynte og tordnet det her og jeg som hadde lest om irans prøveskytinger tidligere på dagen fikke helt noia for at det kunne være krig og elendighet på gang. kanskje jeg bare er litt smågal.. høhø :P
på den lyse (eller kanskje ikke) siden, har "funnet" alkoholen i det siste. var aldrig stor fan før, men nå nyter jeg veldig en øl eller fire.

i det siste har jeg tenkt på at jeg gjerne heller skulle tatt alt det jeg har røykt så langt i livet og spredt det ut over et helt liv. mange av morgenene med moringsen, alle gangene jeg har sneket meg ut alene, de virker litt bortkastet nå som jeg ikke røyker mer. så alle dere stonere der ute i internetsa, behandle cannabisen som den spesielle planten den er. ikke overdriv, røyk med gode venner, vær taknemelig for vært trekk :)

håper snart å være tilbake i de steine rekker.... stjerna
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   holahoop 

• Ble medlem: 16-januar 12

Skrevet 16 januar 2012 - 22:51

Hei!

Jeg har røyka massevis (mest hasj men også marihuana) i mange år. Begynte så vidt da jeg var rundt 15-16 år, men var fra jeg flytta for meg selv som 18-åring at det ble så og si hver dag frem til litt etter 21 års dagen min. Jeg røyka skraptrekk (dvs. gjenbruk av egentlig opprøyket hasj, ikke bra.... men var sugen og var ikke å få tak i nytt) og bare par sekunder etter lå jeg og rista og skumma ut av munnen. Helt blackout og tok en god stund før jeg kom til meg selv igjen. Heldigvis var kjæresten med meg. Jeg så visst ut som excorsisten... Dro på sykeuset og ble undersøkt der og hos fastlege, ekg osv... Jeg har IKKE epilepsi, men hadde et epileptisk anfall. Hvem som helst kan visstnok få det - dårlig livsstil. Den dagen jeg fikk anfallet hadde jeg vært og festa hardt i Oslo en helg, sovet lite, ikke spist....
Etter det fikk jeg angstanfall nesten hver gang jeg røyka. IKKE epileptisk dvs. risting, skum og blackout, "bare" normale angstanfall med hjerteras, mista følelse i hender og føtter osv og generelt drit noooia..... Så jeg slutta helt. Hadde pause i ca. 2 år. Begynte å røyke igjen for et år siden (jeg er 24 år nå), pga en god venn døde. Han var skikkelig "rastafari" så jeg ble med på en joint som hyllest. Den hyllesten har vart til nå kan man si..... Jeg har ikke fått angstanfall av å røyke siden. (går på medisiner mot angst og depresjon. angst medisinene måtte jeg begynne med etter at hasjen utløste angsten min den gang, den gikk ikke helt bort selv om jeg slutta)
MEN: For ca. 1 mnd siden hadde jeg to SMÅ anfall, lagde visst grimaser og så helt heks ut i noen sekunder. Jeg hørte en basslyd som bare ble høyere og høyere men til slutt gikk bort. Da røyka jeg på en stooor glassbong.

Så natt til i går tok meg og kjæresten natta-trekk. På tørr flaskebong med SKRAP, dvs. ikke ordentlig hasj. Jeg hørte igjen den høye basslyden og begynte å riste. Neste jeg husker er folk i stua mi og jeg skjønte ingenting. Var ambulansefolk som kjæresten min hadde ringt. Jeg ble kjørt på sykehuset med fullt blålys. Hadde hatt et skikkelig epileptisk anfall, med skum og blod ut av munnen og det hele for første gang på 3 år. Pulsen min var 160/min selv om jeg hadde ligget rolig lenge. På sykehuset ca. 20 min senere begynte jeg å komme til meg selv. Satt og lo av alt, var fortsatt ganske så omtåket, men det var IKKE gøy....... På sykehuset gjorde dem ingenting, bare tok noen prøver osv. og da jeg var så og si meg selv igjen fikk jeg dra hjem.
Men det klare rådet dem ga meg er jo så klart å slutte å røyke da det KUN er hasjen/skrapet som har utløst anfall (det være seg angstanfall eller epileptisk). Jeg hadde sovet og spist godt. Ikke annen noen form for annen rus.

Jeg har ikke tenkt å røyke bong lenger og hvertfall ikke skrap!! Skal smake forsiktig på en joint og se hvordan det går, men generelt har jeg tenkt nå nærmest slutte helt igjen.
Øl er bedre! ;)
0

Del dette emnet:  

Side 1 av 1
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare