Norsk Cannabisforum: Alkohol og cannabis - Norsk Cannabisforum

Gå til innhold

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Alkohol og cannabis Bra kombo?

#1 Brukeren er ikke pålogget   toshy 

• Gruppe: Rekrutter
  • Ble medlem: 16-november 07

Skrevet 25 februar 2008 - 00:04

Jeg synes absolutt det! Og med denne komboen har jeg det knallfett på et vorspiel-fest-byen! Føler liksom at jeg er hele meg på en måte, hvis jeg har fått riktig mengde i kroppen. Med alkoholen mister jeg hemninger og kan finne på mye sprøtt, men med litt cannabis også innabords har jeg likevel en ro og en trygghet om at jeg gjør de rette tingene. Dvs at jeg kan ha det gøy på fest uten å drite meg ut.

Hva tenker dere om det?
0

#2 Brukeren er ikke pålogget   Boris 

• Medlem
  • Ble medlem: 07-september 07

Skrevet 25 februar 2008 - 00:22

Indeed it is! Whiskey og hasj er vel det nærmeste jeg kommer en favorittkombo når det gjelder rusmidler :)
0

#3 Brukeren er ikke pålogget   Misty 

• Medlem
  • Gruppe: Medlemmer
  • Ble medlem: 09-desember 07

Skrevet 25 februar 2008 - 02:20

En pipe og en iskald pils er nydelig sammen :)
0

#4 Brukeren er ikke pålogget   HighFly 

• Nybegynner
  • Ble medlem: 03-februar 08

Skrevet 25 februar 2008 - 02:55

Vel...hver sin smak sa vintapperen da han drakk mens de andre sloss :) Jeg har ingen glede av denne komboen. Er ikke spesielt glad i alk i d hele tatt forsåvidt. Nyter et glass rødvin i ny og ne, men aldri sammen med urten. Kan ha en sammenheng med dritings-form kombinert med massiv røyking på et par fester i ungdommen ;) Synes den ene rusen slår den andre ihjel på en måte.
0

#5 Brukeren er ikke pålogget   Revenka 

• Stoner
  • Ble medlem: 02-februar 08

Skrevet 25 februar 2008 - 07:03

Alkoholrusen gir et filter, mens marihuanaen setter opp radar/antenner.
Jeg vil ikke ha et filter på min radar, for å si det slik. Jeg liker å få med meg alle nyansene - alle toppene. Det går ikke om jeg drikker samtidig.
0

#6 Brukeren er ikke pålogget   Bananhode 

• Medlem
  • Ble medlem: 14-februar 08

Skrevet 25 februar 2008 - 20:51

Du dreper et forspill ved og røyke så det har jeg slutta helt med og det er forbudt i mitt hus. Blir ikke noe fart når alle sitter skakt i stolen og ruger på en pisslunka øl.. På naschspill derimot ligger skodda over hele huset.

Ellers er det en fin kombo, men ikke før byturer spør du meg.
0

#7 Brukeren er ikke pålogget   Revenka 

• Stoner
  • Ble medlem: 02-februar 08

Skrevet 25 februar 2008 - 21:23

Vis innleggBananhode skrev 25 Feb 2008, 20:51:

Du dreper et forspill ved og røyke så det har jeg slutta helt med og det er forbudt i mitt hus. Blir ikke noe fart når alle sitter skakt i stolen og ruger på en pisslunka øl.. På naschspill derimot ligger skodda over hele huset.

Ellers er det en fin kombo, men ikke før byturer spør du meg.

Hva er det man røyker om man sitter skakt i stolen og ruger ... ?

Den marihuanaen jeg røyker skaper feststemning til de grader slik at tilogmed naboen har lyst til å joine, bare for å se på ;)
0

#8 Brukeren er ikke pålogget   Aune 

• Stoner
  • Ble medlem: 17-august 05

Skrevet 26 februar 2008 - 00:04

Ingenting er som en god flaske rødvin i kombinasjon med litt god fyrings, blitt fredagstradisjon for mitt vedkommende.
Skal sant sies at jeg er like glad i alkohol som i cannbis, spesielt vin og helst rød.
Jeg hadde en periode hvor jeg kun røyket og aldri drakk alkohol, men har merket spesielt det siste året at alkoholinntaket har økt betraktelig,
ingen som sier noe på at man drikker et glass vin eller 2 på kveldene.

Hvis jeg skal feste foretrekker jeg grønt i kombinasjon med alkohol, men skal man bli wasted så er hasjen overlegen ;)
0

#9 Brukeren er ikke pålogget   LambO 

• Medlem
  • Ble medlem: 02-februar 07

Skrevet 27 februar 2008 - 20:03

Grønt + Sprit = Ligge i koma på soffaen et eller annet sted. Vis man skal røyke i fylla må det bli nattings den fjerner en god del fyllesyke symptomer dagen derpå :D
0

#10 Brukeren er ikke pålogget   easypwn 

• Medlem
  • Ble medlem: 05-april 06

Skrevet 06 mars 2008 - 11:18

Har selv for det meste bare bra erfaring med alkohol og hasj sammen..

Første gangen jeg testa denne kombinasjonen gikk det til hælvete tho, var på fest på stranda en natt å grilla osv.. kamerat hadde 96% som vi blanda ut i no jævli-smakandes Fanta greie.. (ikke default-smaken =s). gikk helt fint det, til jeg lighta token.. virker som de forsterker hverandre (var på grensa med drikkinga.. stoppa for var rett før jeg kasta opp. token fixa det tho. (?) og herpa de kommende 24t.=\ )

Alle andre ganger jeg har blanda har alt gått helt supert. Synes alkoholen overdøver cannabisen i de fleste tilf. tho.. for d meste. :\

Om du skal blande.. drikk litt mindre enn du vanligvis har gjort før du lightern.. ihvrtfall for meg (og har hørt dette av andre også!) virker det som de to rusene forsterker hverandre.

Cannabis burde nytes alene !
0

#11 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 20 april 2008 - 10:31

Er grei kombi i små doser(2-4 halvlitere og noen piper).Men i større doser synes jeg de ødelegger for hverandre.
Hvis jeg bare drikker alko blir jeg sosial og snakker mye.Om tar en pipe da blir jeg usosial og slutter å snakke.
Når det gjelder cannabis så liker jeg best å ta det alene.Kombinert med alko gjør at jeg røyker langt mer og det mister mye av de psykadeliske effekten.
0

#12 Brukeren er ikke pålogget   MrBlue 

• Stoner
  • Ble medlem: 05-november 06

Skrevet 20 april 2008 - 19:06

Det handler om dosering spør du meg.

Blandingsrus kan være digg det, men også ta kjipe veier.
0

#13 Brukeren er ikke pålogget   Masterttt 

• Superstoner
  • Ble medlem: 03-november 04

Skrevet 20 april 2008 - 22:19

Det beste er å drikke seg sånn passe god-full, for så å røyke en god kraftig spliff.. Da blir jeg i godform! Absolutt alt blir gøy og latterlig :rolleyes:
0

#14 Brukeren er pålogget   vin&grønt 

• FunHunter
  • Vis galleri
  • Gruppe: Moderator
  • Ble medlem: 22-februar 07
  • Landsregion:Midt-Norge

Skrevet 20 april 2008 - 23:06

Hasj og humle er en perfekt blanding. Et par sixpacs med godt øl og et par feite er en fin start før en bytur. Deretter bøtte innpå irish til hode er dritings og øya ser ut som man er på speed.
Eneste problemet med dette er at jeg må røyke en helvetes mye "nattings" for å sovne. Drikker jeg bare øl sammen med cannabis er det ikke noe problem med søvn.
Kombinasjonen er perfekt, men jeg drikker ikke ofte og aldri hvis jeg ikke har cannabis tilgjengelig.
0

#15 Brukeren er ikke pålogget   dopus 

• Ble medlem: 11-mars 08

Skrevet 21 april 2008 - 03:37

Drikker jeg sterkere greier er jeg faktisk avhengig av en god pipe for å holde kontrollen, stemmer for de fleste andre jeg kjenner også. Passer ellers utmerket til det meste, ser på cannabisen som poteten - kan brukes til alt bare man finner rette "mixen"..
0

#16 Brukeren er ikke pålogget   SopPer 

• Medlem
  • Ble medlem: 07-april 08

Skrevet 20 juni 2008 - 02:16

Min erfaring med alkohol og weed er blanda. Med brunt, syntes jeg det går helt fint å drekke og røyke samtidig. Men har vært helt på bærtur og. Var brisen og røyka god weed, blei helt borte og lysa i bilen blei til discolys. Er litt blanda egentlig, for meg kommer det ann på kvaliteten på sakene. overdriver man med pipa eller jointen, ender det som regel med at man blir ubrukelig til alt og sovner et sted. Hvertfall min erfaring med blanding.
0

#17 Brukeren er ikke pålogget   GreenDream 

• Medlem
  • Ble medlem: 06-mai 08

Skrevet 22 juni 2008 - 13:59

Vis innleggRevenka skrev 25 Feb 2008, 22:23:

Hva er det man røyker om man sitter skakt i stolen og ruger ... ?

Den marihuanaen jeg røyker skaper feststemning til de grader slik at tilogmed naboen har lyst til å joine, bare for å se på ;)

samme her, weed, chicken and beer !!! Er ikke fest uten!
0

#18 Brukeren er ikke pålogget   Bjørnasj 

• Stoner
  • Ble medlem: 14-juli 07

Skrevet 26 juni 2008 - 17:51

Liker å ta kun alkohol hvis jeg skal bli drita.Synes alkohol ødlegger cannabis rusen.Tar vekk den psykadeliske faktoren og man blir trøtt!!!!
0

#19 Brukeren er ikke pålogget   bullcat 

• Ble medlem: 12-august 08

Skrevet 12 august 2008 - 05:20

Sweet lord.. dette er definitivt den verste comboen gjennom tidene.. hvertfall for min del.. Dette kan selvfølgelig være fordi jeg ikke eier begrensninger når det kommer til livets goder..

For å si det slik, sist jeg ga meg ut på denne ferden... husker jeg blazet jazztobakken... og at jeg våknet dagen etter..

Men til tross for dårlige erfaringer begynner dette å bli tradisjon når jeg skal på byen..
0

#20 Brukeren er ikke pålogget   kharon 

• satan
  • Ble medlem: 30-oktober 04

Skrevet 12 august 2008 - 17:20

Jeg kombinerte gjerne før, men har sluttet - jeg fikk så mye ekstrasystoli at det har vært helt ekstremt! Tåler ikke å kombinere lengre. Greit nok med en enhet, men ikke så jeg er pussa - da går jeg rett i bakken om jeg røyker. Hjertet jobber så ineffektivt at jeg kan bare sitte og vente på at det går over. Tror det kommer av at det øker den indre uroen min - sikkert fordi det har skjedd noen ganger, så forventer jeg at det skjer, så blir jeg stressa også skjer det. Om jeg får stresstopper og er ekstremt urolig inni meg får jeg også ekstrasystoli.
Ekstrasystoli er at hjertet ikke banker helt i rytme med seg selv - en del av hjerteslaget kommer litt før det helt egentlig skal. De aller fleste har det - når man kjenner at hjertet plutselig slår ett skikkelig hardt slag - det er ekstrasystoli. Skal i teorien ikke være farlig, men når det varer sammenhengende i en halvtime... Har vært på sjekk i år, men ikke noe galt. Så det er sikkert ikke noe galt :redeyes: Og holder jeg meg unna alkohol&grønnt så er det nede på normalt nivå - dvs ett slag her og der av og til.

Dette innlegget har blitt redigert av kharon: 12 august 2008 - 17:21

0

Del dette emnet:  

• (2 Sider) +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare